Fru Uperfekt Skrevet 5. juni #21 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sterkt nærsynt og skjeve hornhinner. Ser mye bedre med linser, men har tatt tid å finne de "riktige" linsene mtp komfort. Anonymkode: b6714...ae8 Samme her
AnonymBruker Skrevet 5. juni #22 Skrevet 5. juni Ser best med briller ja. Bestandig vært slik. I over 20 år. Optiker sa å at det er vanskelig at linsene er lik bra som briller. Men jeg overlever på at jeg bruker de kun når jeg trener eller skal ute på fest eller noe. Ikke en hel dag. Det klarer jeg ikke. Klarte det når jeg var ung. Men øynene er mere sensitiv no. Og jeg har prøvd mange forskjellige linse typer. Anonymkode: 8d713...a56
AnonymBruker Skrevet 5. juni #23 Skrevet 5. juni Ser optimalt med linser. Har tilfeldigvis testet det ettersom legen mistenkte brudd rundt øyet en gang og da sjekket de synet mitt og, helt perfekt. Anonymkode: c2cb1...5ee
AnonymBruker Skrevet 5. juni #24 Skrevet 5. juni TS her, jeg har skjeve hornhinner ja. Jeg har lite korreksjon annet enn det for hornhinnene. Ser det er delte erfaringer, men at det ikke er uvanlig å ha det slik som meg. Får ta en vurdering på om jeg synes linsene hjelper nok når jeg trener, eller om jeg like gjerne kan droppe å bruke noe da som jeg har gjort helt til nå. Anonymkode: adad7...bda
AnonymBruker Skrevet 5. juni #25 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her, jeg har skjeve hornhinner ja. Jeg har lite korreksjon annet enn det for hornhinnene. Ser det er delte erfaringer, men at det ikke er uvanlig å ha det slik som meg. Får ta en vurdering på om jeg synes linsene hjelper nok når jeg trener, eller om jeg like gjerne kan droppe å bruke noe da som jeg har gjort helt til nå. Anonymkode: adad7...bda Men da har du linser som korrigerer for det? Jeg har også skjeve hornhinner og linsene mine korrigerer for det. Anonymkode: c2cb1...5ee
katties Skrevet 5. juni #26 Skrevet 5. juni Veldig skjeve hornhinner. Briller kan tilpasses perfekt, linser faller av. Ja, de faller av hvis jeg ikke blunker ofte. Prøvd 5-6 ulike typer, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. juni #27 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Men da har du linser som korrigerer for det? Jeg har også skjeve hornhinner og linsene mine korrigerer for det. Anonymkode: c2cb1...5ee Men de beveger seg, og da er det dessverre vanlig å oppleve forstyrrelser under intens trening som involverer f.eks hengende øvelser opp ned, særlig hvis man er litt bittelitt tørr i øyene. Det gjlr trening fryktelig vanskelig når det er mye bevegelse og opp og ned. Anonymkode: 93519...3a0
Nuttery Skrevet 5. juni #28 Skrevet 5. juni Jeg opplever det slik, men jeg er mest vant til å bruke briller. Tror det er en slags tilvendingssak.
Marye Skrevet 5. juni #29 Skrevet 5. juni Jeg kan ikke bruke linser for da ser jeg ikke på nært hold.
AnonymBruker Skrevet 5. juni #30 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men de beveger seg, og da er det dessverre vanlig å oppleve forstyrrelser under intens trening som involverer f.eks hengende øvelser opp ned, særlig hvis man er litt bittelitt tørr i øyene. Det gjlr trening fryktelig vanskelig når det er mye bevegelse og opp og ned. Anonymkode: 93519...3a0 Jeg henger ikke opp ned, men ellers intens trening og har ikke issues. Anonymkode: c2cb1...5ee
Blåsippa Skrevet 5. juni #31 Skrevet 5. juni Brukt linser i snart 20 år. Har -2,25 og litt skjeve hornhinner. Bruker endagslinser som fukter øynene, og føler at det lindrer tørre øyne (har manglende tårevæskeprod.). Brillene blir veldig lite brukt, trives dårlig med å bruke det. Klarer rett og slett ikke å identifisere meg som brillebruker 🤓
AnonymBruker Skrevet 6. juni #32 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men da har du linser som korrigerer for det? Jeg har også skjeve hornhinner og linsene mine korrigerer for det. Anonymkode: c2cb1...5ee Ja, linsene korrigerer hornhinnene. Jeg ser allikevel betydelig dårligere med linser, enn med briller. Anonymkode: adad7...bda
AnonymBruker Skrevet 6. juni #33 Skrevet 6. juni Jeg er meget nærsynt (-12) og har hele tiden sett mye, mye bedre med linser enn med briller, siden brilleglass i den tykkelsen jeg trenger, forvrenger både proporsjoner og farger. Nå som jeg er kommet et stykke opp i 40-årene, har jeg derimot begynt å slite mye mer med nærsyn og fokus, så det er nok på tide med lesebriller, i det minste. Anonymkode: a7f58...46c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #34 Skrevet 6. juni jeg ser bedre med linser enn briller Anonymkode: d7160...00d
AnonymBruker Skrevet 6. juni #36 Skrevet 6. juni Jeg ser best med linser. Grunnen til at man trenger briller/linser i utgangspunktet er jo veldig forskjellig fra folk til folk. Noen er "bare" nærsynt/langsynt, noen har skjeve hornhinner, noen skjeler og har problemer med å fokusere med begge øyne samtidig, noen har tørre øyne, noen har "alderssyn", osv Jeg er veldig nærsynt (-12..), og har litt skjeve hornhinner. Jeg ser mye bedre med linser enn med briller. Siden jeg har så sterke glass, bryter alt veldig i brillene, så det kun er det jeg ser midt i brilleglasset som faktisk er sånn som det skal. Alt annet kurver innover. Jeg tar av linsene om kvelden, da jeg også sliter med tørre øyne. Men når jeg jobber, MÅ jeg ha linser på, for jeg ser så dårlig på dataskjermen med brillene. Jeg har så dårlig syn at det ikke er mulig å få til en brille hvor jeg ser godt både på nært og langt hold. Mens med linsene er det tydeligvis enklere. Anonymkode: e9928...eed
AnonymBruker Skrevet 6. juni #37 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er meget nærsynt (-12) og har hele tiden sett mye, mye bedre med linser enn med briller, siden brilleglass i den tykkelsen jeg trenger, forvrenger både proporsjoner og farger. Nå som jeg er kommet et stykke opp i 40-årene, har jeg derimot begynt å slite mye mer med nærsyn og fokus, så det er nok på tide med lesebriller, i det minste. Anonymkode: a7f58...46c Hah, akkurat samme som meg! Jeg har også -12, og nærmer meg midten av 40-årene. Jeg har også fått beskjed om at jeg har begynt å få alderssyn, og at det begynner å bli umulig å få én løsning som funker på alt, så databriller blir mer og mer aktuelt. Anonymkode: e9928...eed
AnonymBruker Skrevet 6. juni #38 Skrevet 6. juni Ser best med briller. Har både skjeve hornhinner, skjeling og begynnende alderssyn. Jeg skjeler ulikt på nært og lang avstand, så jeg har vanlige briller og lesebriller med ulike prismer i. Sier seg selv at linser ikke kan korrigere for skjeling, så jeg ser dårligere med linser selv om styrken er riktig. Men det er lurt å prøve ulike merker. Ulike linser sitter ulikt på øyet, og det kan utgjøre en forskjell for synsopplevelsen, selv om styrken er den samme. Anonymkode: 4da01...7a1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #39 Skrevet 6. juni -10 i syn på begge og ser bedre med linser enn brillene, MEN jeg har briller som justerer seg etter lys og det er gull verdt i dårlige perioder. Anonymkode: cc592...e46
Forenkle Skrevet 6. juni #40 Skrevet 6. juni Jeg har for tørre øyne til å være komfortabel med linser. Brukte det et helt år, men gav opp. Og det er øynene mine veldig glade for. Briller er enkelt, trygt og billig Hvor dårlig ser du? Må du ha noe når du trener? Jeg tar av brillene når jeg trener, for jeg ser heldigvis godt nok til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå