Gå til innhold

Forvorte hos barn på 8

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn som har fått ei vorte under foten. Har behandlet med middel som skal pensles på en gang i uka, men ingen endring.

Hva slags behandling fungerer? De solgte også slik som fryser vorten på apoteket, men er redd det er smertefullt. Den er allerede vond å ta på. 

Anonymkode: 851b3...8e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har et barn som har fått ei vorte under foten. Har behandlet med middel som skal pensles på en gang i uka, men ingen endring.

Hva slags behandling fungerer? De solgte også slik som fryser vorten på apoteket, men er redd det er smertefullt. Den er allerede vond å ta på. 

Sikker på det er vorte og ikke liktorn? De kan ligne på hverandre men krever litt forskjellig «behandling» og liktorn er gjerne smertefullt mer enn en borte. Eller så pleier vorter være gjenstridige. Vi har forsøkt å fryse bort selv men det funket dårlig, er bedre med sånn du pensler på men det kan ta laaang tid før det tar knekken på det. 

Anonymkode: 74635...6f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sikker på det er vorte og ikke liktorn? De kan ligne på hverandre men krever litt forskjellig «behandling» og liktorn er gjerne smertefullt mer enn en borte. Eller så pleier vorter være gjenstridige. Vi har forsøkt å fryse bort selv men det funket dårlig, er bedre med sånn du pensler på men det kan ta laaang tid før det tar knekken på det. 

Nei, har ikke tenkt tanken på liktorn en gang! Har aldri hatt det selv og visste ikke at barn kan få det. Når jeg googler så er jeg jammen ikke sikker på om det er det ene eller det andre. Den er veldig smertefull å trykke på, det kan jo høres ut som liktorn. 

Skrevet (endret)

Det tar litt tid. Pare å pensle på. Finnes plaster med middel på også som kan sitte på 24/7. 

Viktig ikke å pille så det blør. Viruset smitter.

Endret av Perle
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, har ikke tenkt tanken på liktorn en gang! Har aldri hatt det selv og visste ikke at barn kan få det. Når jeg googler så er jeg jammen ikke sikker på om det er det ene eller det andre. Den er veldig smertefull å trykke på, det kan jo høres ut som liktorn. 

Ja om den er veldig smertefull så er det kanskje heller en liktorn. Da kan man prøve sånne liktornplaster man får kjøpt på apoteket. Datteren min hadde det en gang og de plastrene fungerte. 

Skrevet

Dra til legen og få den fryst bort. Om det ikke fungerer, må den brennes bort. Har gjort begge deler selv, og sønnen på 11 år har fryst bort 3 stk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...