luxifine Skrevet 5. juni #41 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): I dagens internasjonale samfunn: Ikke særlig heldig på engelsk... Anonymkode: 36e8b...770 Må ikke uttalels "ass" som i "rompe", de kan gjerne si "as" som i "som". As bjorn. Eller kanskje de bare gir han et økende som feks Bear om de har noe røtter til Skandinavia (slik mange har)
AnonymBruker Skrevet 5. juni #42 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er ikke så veldig vanlig. Moren min heter Astrid og vi har vært mye hos familie i usa , så jeg vet hvor « morsomt « det er. jeg er ikke for at alle i Norge skal hete Emma og Liam . Man må ikke ha et « as « navn for og passe på kulturen sin. Anonymkode: b026d...f64 Det er et forholdsvis vanlig navn der borte. Vi er alle fra forskjellige land og har forskjellige navnkulturer. Hvorfor kan ikke det bare være flott? Utrolig trist om navn som Asbjørn, Håkon og Åsmund skal forsvinne fordi «alle» skal hete Emma for å passe inn i en internasjonal kultur. man kan vel for all del hete Asbjørn og fremdeles kunne jobbe internasjonalt. Jobber man internasjonalt er man vant til alle typer navn. Et navn er da overhode ikke noe hinder på noe som helst måte. Det er bare et navn. Anonymkode: e9020...e43 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #43 Skrevet 5. juni Jeg synes det er et fint navn. Og husk at norske navn er veldig eksotiske for andre. Kjedelig om alle skulle ha navn som lyder bra på engelsk. Anonymkode: 28591...ac9 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #44 Skrevet 5. juni Synes Asbjørn er kjempefint! Koselig navn. Han kan jo få et internasjonalt navn som mellomnavn. Var ikke så lett å finne mellomnavn, men prøver litt her… Asbjørn Brage Asbjørn Theodor Asbjørn Seven Thor Asbjørn Anonymkode: 0cc98...736
AnonymBruker Skrevet 5. juni #45 Skrevet 5. juni Jeg liker det, men litt uheldig med navn som begynner på as- på engelsk. Liker også Asgeir, men samme problematikk der. Så kan man bry seg om det eller drite i det. Det har alltid vært sånn at enkelte navn ikke fungerer på andre språk. Andre navn i samme gate, men mindre "belastende" internasjonalt: Torbjørn, Torgeir, Bjørnar, Arnbjørn Anonymkode: 9cd09...25b
AnonymBruker Skrevet 5. juni #46 Skrevet 5. juni Vokste opp med en Asbjørn, han ble dessverre bare kalt Dassbjørn. Anonymkode: bad3d...ac4
AnonymBruker Skrevet 16. juni #48 Skrevet 16. juni Jeg liker det ikke. Det høres bare feil ut. Forøvrig har jeg litt dårlige assosiasjoner med det. Moren min giftet seg (ekteskap nr to) med en Asbjørn, og han viste seg å være en sjalu, kontrollerende fyr som dyttet henne ned en trapp med vilje. Så nei. Asbjørn liker jeg ikke. Det er uansett et gammelmanns-navn. Gamle menn som lever i dag. De gamle navnene som kommer frem i lyset igjen er fra besteforeldre og oldeforeldre, så eldre enn gamle menn i dag. Anonymkode: 9a7a6...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #49 Skrevet 16. juni Tenker kun på Asbjørn Brekke når jeg hører det navnet. Anonymkode: 49f27...4f8
Uanonym bruker Skrevet 17. juni #50 Skrevet 17. juni Jeg synes det er ganske fint, liker navn med -bjørn. Tror folk overdriver når de er redde for at det fungerer dårlig på engelsk. Folk som snakker engelsk, er vant til mye (for dem) rare navn, altså. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå