Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått påvist MA, hvor legen på privat klinikk mente at dette var et absolutt tilfelle. Ble henvist til sykehuset som ikke ville utføre aborten grunnet nytt reglement, så må tilbake om noen dager for å se om det KUNNE være hjertefrekvens, og at fosteret bare utvikler seg sent… er i utgangspunktet 8 uker, det ble målt til 6.. 

er det noen som har opplevd dette, hvor det faktisk er tilfellet?

Jeg føler meg jo sikker på at dette ikke går veien, og ønsker egentlig bare å abortere for å starte på nytt.. psykisk terror å gå i flere dager, med et «håp» om at et mirakel skal skje.  

Anonymkode: 61eca...914

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk samme beskjed som deg. Utrolig kjedelig beskjed å få og en ventetid som føltes ufattelig lang der og da. Hos meg begynte spontanaborten av seg selv ni dager etter påvist MA og tre dag før neste time på sykehuset.

Ta vare på deg selv og ikke vær redd for å ta egenmeldingsdager er mitt tips. Selv dro jeg på jobb. Da jeg så for stor blødningen var da den først kom, var jeg ufattelig glad for å ikke være på jobb.

Klemmer til deg ❤️

Anonymkode: 5fa36...1c1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var å på privat klinikk, det var i 2020. Måtte så vente noen dager for å få ny undersøkelse på sykehuset. Jeg tok kirurgisk abort. Gikk 10 dager fra første undersøkelse til aborten. Føler så med deg, ventetiden er tung. 

Anonymkode: c7832...9c4

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fikk samme beskjed som deg. Utrolig kjedelig beskjed å få og en ventetid som føltes ufattelig lang der og da. Hos meg begynte spontanaborten av seg selv ni dager etter påvist MA og tre dag før neste time på sykehuset.

Ta vare på deg selv og ikke vær redd for å ta egenmeldingsdager er mitt tips. Selv dro jeg på jobb. Da jeg så for stor blødningen var da den først kom, var jeg ufattelig glad for å ikke være på jobb.

Klemmer til deg ❤️

Ja, er så tungt å gå og vite at det 99% sikkert ikke blir noe…

jeg vil leve som normalt og unne meg vin i helgen, men samboer har så ønske om at det skal være et hjerte ved neste undersøkelse at han mener jeg ikke burde 😔 

er selv på jobb, men har dialog med leder om at jeg bare kan dra om det trengs. Kjøpt inn store nattbind tilfelle det skal komme før jeg skal inn til aborten.. 

får jeg sykemelding fra sykehuset når aborten starter eller må det gå gjennom fastlege?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, er så tungt å gå og vite at det 99% sikkert ikke blir noe…

jeg vil leve som normalt og unne meg vin i helgen, men samboer har så ønske om at det skal være et hjerte ved neste undersøkelse at han mener jeg ikke burde 😔 

er selv på jobb, men har dialog med leder om at jeg bare kan dra om det trengs. Kjøpt inn store nattbind tilfelle det skal komme før jeg skal inn til aborten.. 

får jeg sykemelding fra sykehuset når aborten starter eller må det gå gjennom fastlege?

Jeg fikk sykmelding gjennom fastlege. Sendte bare melding via HelseNorge og forklarte situasjonen, og det var null problem å få sykmelding.

Jeg hadde også et ørlite håp om å få se et liv på neste ultralyd - tenk hvor «morsom» historie det ville blitt… men unnet meg sushi, vin og god ost av typen man helst ikke skal spise som gravid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg fikk sykmelding gjennom fastlege. Sendte bare melding via HelseNorge og forklarte situasjonen, og det var null problem å få sykmelding.

Jeg hadde også et ørlite håp om å få se et liv på neste ultralyd - tenk hvor «morsom» historie det ville blitt… men unnet meg sushi, vin og god ost av typen man helst ikke skal spise som gravid. 

Du kan spise sushi som gravid. 

Anonymkode: 2a2a1...9de

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om pågående spontanabort i uke 9 pga kraftige blødninger og de fant ikke hjerteslag på ul. Hadde tatt hcg hos fastlegen dagen før da jeg følte noe var feil, og tok ny hcg dagen etter blødningen startet som bekreftet kraftig synkende hcg. Kom ikke noe ut annet enn blod (ikke slim, klumper osv) , så fikk komme inn på sykehuset for å få tablettene for å passe på at kroppen fikk kvittet seg med alt.  Og daaa tar legen en ul og sier "neimen, her er det jo en som vinker til deg". Den lille er fortsatt i magen og vokser seg stor og sterk. Så noen ganger er det faktisk håp.

Anonymkode: a2a81...f4c

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk beskjed om pågående spontanabort i uke 9 pga kraftige blødninger og de fant ikke hjerteslag på ul. Hadde tatt hcg hos fastlegen dagen før da jeg følte noe var feil, og tok ny hcg dagen etter blødningen startet som bekreftet kraftig synkende hcg. Kom ikke noe ut annet enn blod (ikke slim, klumper osv) , så fikk komme inn på sykehuset for å få tablettene for å passe på at kroppen fikk kvittet seg med alt.  Og daaa tar legen en ul og sier "neimen, her er det jo en som vinker til deg". Den lille er fortsatt i magen og vokser seg stor og sterk. Så noen ganger er det faktisk håp.

Jepp, barnet vårt ble født og er frisk som en fisk. Begynte med at fostervannet rant ut, så sa legen at fosteret var dødt. Jeg ville ha ultralyd og den viste at fosteret levde, men lite fostervann igjen. Dro hjem fra sykehuset og tok det med ro, og alt gikk fint. 

Anonymkode: 132ae...264

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

TS her

Det er jo nesten for sykt til å være sant.. jeg har egentlig hatt en dårlig følelse på denne graviditeten her lenge, så når jeg fikk vite at det ikke var noe bankende hjerte, følte jeg bare at jeg fikk bekreftet tankene mine. 

Disse dagene er så forvirrende at jeg skulle ønske jeg kunne legge meg ikveld, og våkne opp neste fredag, klar til ny ul og igangsettelse.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...