AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Sønnen min går i andre klasse. Han har ofte med seg en kamerat hjem. Det er veldig koselig og de leker fint sammen. Nå den siste tiden har kameraten til sønnen min hatt med seg sitt yngre søsken for å leke med vår yngste. Det er absolutt ikke alltid det passer fordi de små ikke leker så bra sammen, og de trenger masse voksenhjelp hele tiden. Hvordan kan jeg best forklare til foreldrene at de ikke bare kan sende yngste til oss. De må faktisk spørre om det passer. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ordlegge meg, for det er uforståelig for meg at de ikke skjønner det selv. Det er stor forskjell på noen som er 8 og noen som er 5 år. Anonymkode: 0dcdb...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni Har vært i samme situasjon, der jeg måtte løpe etter en 4-åring som fant på alt mulig. Måtte sende melding til foreldrene og si det som det var, og da sluttet de å sende 4-åringen med broren. Anonymkode: a4b85...0e6 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni «Hei, ser ut som lillebror har fulgt etter Jonas hit, kommer dere og henter han eller finner han veien hjem selv om jeg sender ham hjem?» Anonymkode: e506a...cb8 14 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Send ditt yngste barn med sammen med broren til den andre familien noen ganger, kanskje de vil forstå da? Ofte er erfaring beste lærdom, og forståelse. Anonymkode: af28e...74d 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni Hei! Per og Ola leker flott sammen, og det er veldig hyggelig å ha Per på besøk. Jeg hadde syntes det var veldig hyggelig om det var likedan med Henrik og Håkon, men dessverre er de begge avhengig av at vi veileder og hjelper dem i konflikter ganske ofte når de er sammen. Det er ikke alltid vi har tid til det, så derfor hadde det vært supert om dere spør før Henrik blir med Per bort hit, så kan vi heller si ja de gangene vi har bedre tid til å være tettere på dem! Hilsen mammaen til Ola. For eksempel. Anonymkode: 07e12...22d 10 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni Jeg ville skrevet at " Jeg skjønner at dere tenker at "Per" og "Ola" kan leke sammen når "Per" kommer hit, men jeg opplever desverre at de ikke har noe kjemi og de får ikke noe ut av besøket noen av dem. Anonymkode: 5fe94...904 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni Send melding eller ring neste gang de kommer over og si at "det er litt hektisk her og jeg/vi får dessverre ikke til å passe de minste nå men sender de gjerne over til dere" som noen andre her sa er beste lærdom egen erfaring, mest trolig vil de ikke ha de over hos seg derfor blir minsten sendt over til dere. Hadde aldri falt meg inn å sende en 5 åring alene til noen andre jeg ikke har avtalt det med på forhånd. Spesielt når det går bare en vei. Anonymkode: 22c7e...c31 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Bor dere nært? Går de i barnehage sammen? 5-åringen min går å ringer på hos vennene sine selv å spør om de skal leke/besøke hverandre, de samme gjør vennene hennes fra barnehagen. Kun de som ikke bor i nabolaget som sender melding å spør om det passer siden de må kjøres hit. passer det ikke når de kommer på døren sier vi det. Orker jeg ikke ha 1-3 ekstra 5-åringer inne i tillegg til mine egne barn sier jeg de må leke ute i hagen eller på lekeplassen eller gå til noen andre😅 Anonymkode: fbace...842 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 17.36): Sønnen min går i andre klasse. Han har ofte med seg en kamerat hjem. Det er veldig koselig og de leker fint sammen. Nå den siste tiden har kameraten til sønnen min hatt med seg sitt yngre søsken for å leke med vår yngste. Det er absolutt ikke alltid det passer fordi de små ikke leker så bra sammen, og de trenger masse voksenhjelp hele tiden. Hvordan kan jeg best forklare til foreldrene at de ikke bare kan sende yngste til oss. De må faktisk spørre om det passer. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ordlegge meg, for det er uforståelig for meg at de ikke skjønner det selv. Det er stor forskjell på noen som er 8 og noen som er 5 år. Anonymkode: 0dcdb...7bf Si det som det er? Og si at da må en av de være med for du har masse du skulle hatt gjort, noe som ikke går pga de trenger en voksen tilstedet. Anonymkode: ab3ba...afc
AnonymBruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni «Hei! . Det er hyggelig om de vil leke sammen men Jeg har ikke anledning for å følge opp og passe på Per og Ola nå. Er det ok om jeg sender de over til deg? Eller vil du komme å hente Ola? Si ifra neste gang før du sender Ola over hit, så slipper det å bli så mye frem og tilbake» Anonymkode: 73697...2f8 2 2
Pilleville Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): «Hei! . Det er hyggelig om de vil leke sammen men Jeg har ikke anledning for å følge opp og passe på Per og Ola nå. Er det ok om jeg sender de over til deg? Eller vil du komme å hente Ola? Si ifra neste gang før du sender Ola over hit, så slipper det å bli så mye frem og tilbake» Anonymkode: 73697...2f8 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå