Gå til innhold

Hvorfor er barn i dag så flinke til å gå av sykkelen og sparkesykkelen før fotgjengeroverganger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungdommer og voksne oppfører seg som apekatter, slik det alltid har vært...

Men jeg husker i gamle dager, da oppførte barna seg like mye som suicidale apekatter som voksne. Men nå går de alltid av sparkesykkelen og sykkelen før overgangsfelt, og GÅR over.

Jeg kan faktisk ikke huske et eneste tilfelle de siste årene hvor et barn i barneskolealder IKKE gikk av sykkelen eller sparkesykkelen.

Anonymkode: abeb0...ed8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi vi holdt på å daue i trafikken selv så klok av skade så lærer man barna opp. :D 

Er dette et koselig motsvar til den bittertråden? 

Anonymkode: c3a19...5dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De har akkurat tatt "sykkellappen" på skolen. Neste år er det glemt og de driter i å gå av sykkelen.

Anonymkode: da3a5...202

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer nok veldig. Her i bygda har ungene propper i ørene mens de sykler på fortauet, og så hiver de seg over veien uten å sjekke om det kommer bil. Mest barn rundt 8-12 år. Voksne her som ikke kan trafikkreglene, de gjør det som regel i en bil. Holdt nesten på å bli rygget på av en bil på en parkeringsplass i går som trolig hadde fokus på andre ting enn å sjekke speil og bakvindu. Jeg fløytet sikkert i 15 sekunder før han reagerte. Jeg kunne ikke rygge pga at det var andre biler bak.

Anonymkode: a1b91...072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...