Proaktiv Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni En fantastisk flott reaksjon som viser hele verden at myndighetene på New Zealand går bort fra lovverket for å ikke ivareta de innfødte Maoriene. Dette er nyheter som går verden rundt nå og jeg har sett videoklipp fra CNN og andre nyhets kanaler. Tenk om norske politikere var like modige ? Nei. det kan vi ikke forvente. I Norge aksepterer alle at lovbrudd som vold og overgrep skjer. For når de bare snakker om det og dermed bryter loven så er det vel en form for aksept ? Lovene sier at myndighetene skal legge til rette for å hindre vold og overgrep og Istanbul konvensjonen (ratifisert av Norge i 2017) sier at myndighetene skal informere om tiltak mot vold og overgrep. Isteden snur de ryggen til det som skjer. Nei vi kan nok ikke forvente noen reaksjon på lovbruddene. Det virker som om alle partier på Stortinget ønsker å beholde dagens praksis som gir fortsatt mulighet for drap, vold og seksuelle overgrep. Ellers ville vel politikerne tvunget gjennom at lovene skulle følges. Det hadde vært kult om noe liknende av "Bunads Geriljan" hadde inntatt gulvet foran Stortingspresidenten og danset en springar som protest mot at politikerne aksepterer vold og overgrep og snur ryggen til slike hendelser. Senere kunne videoklippet gått rundt om i verden som dette klippet der Maorienes rettigheter blir fjernet iflg dem. Det ville vist at fredlige demonstrasjoner er noe gjennomfører når politikere holder folket for narr og bryter loven for å gjøre det. Riktignok sier politikerne at de er mot vold og overgrep men de gjør ingenting for å følge lovene. Som Jan Espen Kruse sa på NRK igår om Putin. "Han sier noe men gjør noe helt annet". Det bekrefter at det med andre ord er likhetstrekk mellom Putin og norske politikere. Skal vi være stolte av dem ??? Er vi fornøyd og skal vi stemme på dem ved valget ??? 1
Socketlicker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni Proaktiv skrev (48 minutter siden): Nei vi kan nok ikke forvente noen reaksjon på lovbruddene. Det virker som om alle partier på Stortinget ønsker å beholde dagens praksis som gir fortsatt mulighet for drap, vold og seksuelle overgrep. Ellers ville vel politikerne tvunget gjennom at lovene skulle følges. Poltiikerne tvinger gjennom at lovene skal følges. Det kalles politi og rettsvesen,
Proaktiv Skrevet 5. juni Forfatter #3 Skrevet 5. juni javel. Men når politiet ikke gjør noe ("har ikke kapasitet"), hva gjør vi da. Ingen forteller dem hvordan de kan beskytte seg. Kommunehelseloven følges ikke. Istanbul konvensjonen følges ikke. Straffelovens § 196 følges ikke. Politikerne snur ryggen til problemet. Da må de som kan gjøre noe ta tak i det. Det er det Maoriene på New Zealand gjorde. Og hele verden ser en mangelfull respekt for en del mennesker. Tilsvarende mangelfull respekt blir vist av norske politikere som ikke gjør noe. På dagsnytt 18 idag sa f.eks AP's representant Andreas Bjelland Eriksen: "Det er ikke målet i seg sjøl som er det avgjørende, - det er jo egentlig tiltakene". Jeg er langt på vei enig og derfor mener jeg at AP og alle de andre politikerene på Stortinget må ta ibruk de verktøyene som finnes for å hindre flere drap og andre vold og overgrep. Målet har de satt for lenge siden gjennom lovverket. Men verktøyene tar de ikke i bruk mens snur seg isteden vekk Maoriene i denne viden har i det minste oppnådd min respekt når andre politikere gir f... i dem. Jeg skulle ønske vi hadde noen også som kunne be om at de verktøyene som er tilgjengelig skal benyttes. Med full uttelling kunne kanskje 7 drap, 7.000 voldtekter og enda flere overgrep vært forhindret, - ÅRLIG. Idag er det en mengde (min uformelle undersøkelse antyder 30%) jenter mellom 15 og 25 som ikke åpner døra om de er alene hjemme. Iflg NKVTS lever det idag ca 60.000 eldre som har opplevd vold og overgrep ETTER at de fylte 60 år her i Norge. Jeg tror kanskje 60-70% kunne vært forhindret. Men politikerne snur seg vekk eller sier "vi tar det alvorlig" uten at de løfter en finger etter det. Det viktigste er å komme på TV og å få makt som de ikke bruker. Maoriene aksepterte ikke det. De viser det til en hel verden og jeg håper TV en eller annen gang også her i Norge tør å ta opp problemet når politikerne gir F... Idag prioriteres voldsmenn fremfor ofrene. Og foreløpig tør ikke pressen påpeke mangelen på å ta i bruk de verktøyene som finnes.
Tanuki Skrevet 5. juni #4 Skrevet 5. juni Proaktiv skrev (4 timer siden): En fantastisk flott reaksjon som viser hele verden at myndighetene på New Zealand går bort fra lovverket for å ikke ivareta de innfødte Maoriene. Dette er nyheter som går verden rundt nå og jeg har sett videoklipp fra CNN og andre nyhets kanaler. Tenk om norske politikere var like modige ? Nei. det kan vi ikke forvente. I Norge aksepterer alle at lovbrudd som vold og overgrep skjer. For når de bare snakker om det og dermed bryter loven så er det vel en form for aksept ? Lovene sier at myndighetene skal legge til rette for å hindre vold og overgrep og Istanbul konvensjonen (ratifisert av Norge i 2017) sier at myndighetene skal informere om tiltak mot vold og overgrep. Isteden snur de ryggen til det som skjer. Nei vi kan nok ikke forvente noen reaksjon på lovbruddene. Det virker som om alle partier på Stortinget ønsker å beholde dagens praksis som gir fortsatt mulighet for drap, vold og seksuelle overgrep. Ellers ville vel politikerne tvunget gjennom at lovene skulle følges. Det hadde vært kult om noe liknende av "Bunads Geriljan" hadde inntatt gulvet foran Stortingspresidenten og danset en springar som protest mot at politikerne aksepterer vold og overgrep og snur ryggen til slike hendelser. Senere kunne videoklippet gått rundt om i verden som dette klippet der Maorienes rettigheter blir fjernet iflg dem. Det ville vist at fredlige demonstrasjoner er noe gjennomfører når politikere holder folket for narr og bryter loven for å gjøre det. Riktignok sier politikerne at de er mot vold og overgrep men de gjør ingenting for å følge lovene. Som Jan Espen Kruse sa på NRK igår om Putin. "Han sier noe men gjør noe helt annet". Det bekrefter at det med andre ord er likhetstrekk mellom Putin og norske politikere. Skal vi være stolte av dem ??? Er vi fornøyd og skal vi stemme på dem ved valget ??? Maori politikerne fremførte en haka i protest mot et lovforslag sist november, nå ble det avgjort at dem blir utvist fra parliementet i x-antall dager.
Proaktiv Skrevet 15. juni Forfatter #5 Skrevet 15. juni Ja, det er greit. Men jeg hadde sett opp til de politikerne som faktisk markerer sin misnøye med den typen vedtak, uavhengig om det er på New Zealand eller i Norge. Idag kan vi beviselig si at politikere og byråkrater gir f.... i 50% av befolkningen, dvs den største delen av befolkningen som er utsatt for vold og seksuelle overgrep. Jeg kan ikke si at de gleder seg over drap og voldtekter men jeg kan si at de (politikere og byråkrater) VELGER å hindre befolkningen muligheten til å beskytte seg med de mulighetene som finnes. Tenk om vi hadde hatt politikere I Norge til å reagere på en eller annen tilsvarende måte når vi vet at over 1 million kvinner blir voldtatt iløpet av et liv her i Norge. Idag sier politikerne at "vi må snakke om det" men ingen gjør noe. Jeg er overbevist om at politikere og byråkrater i alle partier sitter og ler av oss som tror de vil gjøre noe. Kanskje har de veddemål om antall barn som vokser opp uten biologiske foreldre og en vinflaske til den som kommer nærmest. Jeg kan heller ikke si at de heier på drapsmenn og overgripere ved å gi disse kriminelle slike muligheter, men hva de som skulle hatt mulighet til å beskytte seg får tenke hva de viul. Vi andre kan begrense oss til å tenke på de politikerne vi ønsker her i landet. Og for stadig flere er valget IKKE på de politikerne som begrenser barns muligheter til sine biologiske foreldre ved å skrive om tiltak valgbrosjyrerer, utredninger og Stortingsproposisjoner fremfor å følge de lovpålegg de opprinelig skulle. Burde også rettsvesenet sett på bruken av Straffeloven § 196 ettersom politikerne og byråkratene først bryter lovene ved å ikke å gjøre noe og deretter slippe straff for det. Det hadde ikke skjedd med resten av befolkningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå