Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes de fleste kvinner her i Norge ser så utrolig like ut, er selv norsk men mørkt hår og føler jeg skiller meg ut. Mulig det er bare meg men alle "influenserne" og unge norske spesielt blonde ser så like ut, sminke, klær og hår. Det er så kjedelig, satt her på bussen med 5-6 tenåringer som tok selfier hele veien. Så helt like ut, er det lov å synes så? Hva er så spesielt med å ville se ut som alle andre, samme klær, samme veske osv 

Anonymkode: c4a95...e13

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har alltid vært slik at tenåringer søker å ligne hverandre, da. Roer seg som oftest i løpet av videregående, da behovet for individualitet tiltar.

Utover det: SoMe.

Anonymkode: acc88...9b3

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, sånn er det. Jeg har vært voksen i flere tiår, og har alltid sett jentegjenger som ser helt like ut. 

Anonymkode: 78c58...496

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke at norske kvinner ser like ut, men nå bruker jeg ikke sosiale medier heller da.

Anonymkode: a9ef9...848

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg synes ikke at norske kvinner ser like ut, men nå bruker jeg ikke sosiale medier heller da.

Er ikke kvinneguiden sosial media?

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Janteloven. Det har alltid vært slikt.

Anonymkode: b4138...c9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare slik Norge er. Ekstremt homogent. Alle har på seg olabukse og genser/t-skjorte, alle kjører Tesla, alle spiser Gilde/Tine/Prior, alle har hytte på fjellet og enebolig med tujahekk, alle drar til "syden" osv osv. Dette er ikke noe nytt. 

Anonymkode: 46134...81c

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for dette fenomenet har aldri vært tidligere. 

Anonymkode: a70f2...143

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Alle" damer striper/bleker håret sitt når de får de første grå hår, og alle damer med "kommunefarget " hår bleker også håret sitt.

Jeg har mørkt hår og skiller meg ut

Anonymkode: f6fae...feb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe nytt at man prøver å "passe inn". Jeg har utsikt på jobb over en folkefull gate, og det er artig å se hvordan alt fra ektepar, vennegjenger og kollegaer stort sett kler seg likt alle de går sammen med. Man ser ikke ofte en med blå boblevest går sammen med en med blått hår i band-T-skjorte. Man kan se på bilder hvilket tiår det er fra etter sveis, klær og interiør.

Det er lett å se at det blir kontroll på bussen når du ser en med tribal tatovering på halsen, en med turban og en dame på 50 står og snakker sammen 😅 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Alle" damer striper/bleker håret sitt når de får de første grå hår, og alle damer med "kommunefarget " hår bleker også håret sitt.

Jeg har mørkt hår og skiller meg ut

Anonymkode: f6fae...feb

Jepp, jeg gjorde det. Min 40-årskrise. Har kommunefarget hår, men nå som 40-åring er jeg såpass skremt for å bli gammel at jeg bleker håret. Høres dumt ut, men er redd for å bli rynkete og at puppene henger og slenger, satt helt på spissen da 😅

Anonymkode: b1158...383

AnonymBruker
Skrevet

Har med brynssminke å gjøre, og botox, fillers og neseoperasjoner. På nett bruker alle samme filter. Ser helt forrykte ut.

Anonymkode: 033eb...b9a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er ikke kvinneguiden sosial media?

Nei, det er et diskusjonsforum.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skiller man seg ut fra saueflokken så får man ikke henge med saueflokken. Å være annerledes er å være utenfor. 

Anonymkode: d4bec...6e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det har alltid vært slik at tenåringer søker å ligne hverandre, da. Roer seg som oftest i løpet av videregående, da behovet for individualitet tiltar.

Utover det: SoMe.

Anonymkode: acc88...9b3

Det er slik vi signaliserer sosioøkonomisk tilhørighet. Og alle ønsker at folk skal se hvilken gruppe de tilhører. Det med å kle seg og te seg for å synliggjøre gruppering er ikke noe vi slutter med når vi blir 20, 25 (eller 65 for den del). Vi fortsetter med det, livet ut, fordi vi dersom vi blir feil-gruppert får henvendelser fra mennesker vi ønsker unngå.

Du kan se om en person (uavhengig av kjønn) er i din sosioøkonomiske gruppering på flere titalls meters avstand ute i terrenget, du kan se det i kantina, du kan se det i bilder i avisa, etc. Det er derfor hipstere alle lignet hverandre - de var en gruppe som ønsket å enkelt kunne identifisere hverandre. Det er derfor mennesker i usa som stemmer Trump alle «ser like» ut. De ønsker å kunne identifisere hverandre på avstand, uten å måtte ta seg bryet med å først innlede en samtale.

Og så har vi noen (og det er et absolutt mindretall) som er såpass sosialt knepte at de ikke evner se grupperingene. Og som innimellom til og med kler seg ut som en annen gruppering og så opplever ubehaget ved å plutselig sosialisere med feil folk. Men jevnt over er folk gode på dette. 

Og det handler ikke om å «skille seg ut» eller ikke skille seg ut. Vi er 8,2 milliarder mennesker i verden - den som tror hen er unik tar veldig feil. Det handler om å signalisere tilhørighet til folk man ønsker sosialisere med, og distanse til de man ønsker skal jo,de seg unna. Samtidig. 

Anonymkode: 49bbb...445

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er slik vi signaliserer sosioøkonomisk tilhørighet. Og alle ønsker at folk skal se hvilken gruppe de tilhører. Det med å kle seg og te seg for å synliggjøre gruppering er ikke noe vi slutter med når vi blir 20, 25 (eller 65 for den del). Vi fortsetter med det, livet ut, fordi vi dersom vi blir feil-gruppert får henvendelser fra mennesker vi ønsker unngå.

Du kan se om en person (uavhengig av kjønn) er i din sosioøkonomiske gruppering på flere titalls meters avstand ute i terrenget, du kan se det i kantina, du kan se det i bilder i avisa, etc. Det er derfor hipstere alle lignet hverandre - de var en gruppe som ønsket å enkelt kunne identifisere hverandre. Det er derfor mennesker i usa som stemmer Trump alle «ser like» ut. De ønsker å kunne identifisere hverandre på avstand, uten å måtte ta seg bryet med å først innlede en samtale.

Og så har vi noen (og det er et absolutt mindretall) som er såpass sosialt knepte at de ikke evner se grupperingene. Og som innimellom til og med kler seg ut som en annen gruppering og så opplever ubehaget ved å plutselig sosialisere med feil folk. Men jevnt over er folk gode på dette. 

Og det handler ikke om å «skille seg ut» eller ikke skille seg ut. Vi er 8,2 milliarder mennesker i verden - den som tror hen er unik tar veldig feil. Det handler om å signalisere tilhørighet til folk man ønsker sosialisere med, og distanse til de man ønsker skal jo,de seg unna. Samtidig. 

Anonymkode: 49bbb...445

Mens på KG og andre anonyme sosiale medier, så kommuniserer vi uten denne informasjonen og rådfører oss med hvilket dom helst menneske.

Anonymkode: ce8b9...502

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skiller man seg ut fra saueflokken så får man ikke henge med saueflokken. Å være annerledes er å være utenfor. 

Anonymkode: d4bec...6e5

Tragisk med folk som bruker ord som  saueflokk for å beskrive andre. Det er folk som påstår de har gått livets harde skole.

Anonymkode: 95d79...966

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Synes de fleste kvinner her i Norge ser så utrolig like ut, er selv norsk men mørkt hår og føler jeg skiller meg ut. Mulig det er bare meg men alle "influenserne" og unge norske spesielt blonde ser så like ut, sminke, klær og hår. Det er så kjedelig, satt her på bussen med 5-6 tenåringer som tok selfier hele veien. Så helt like ut, er det lov å synes så? Hva er så spesielt med å ville se ut som alle andre, samme klær, samme veske osv 

Slik har det alltid vært, selv om moten har forandret seg. Er bare å se tilbake på ulike tidsepoker. 90% kjører samme hårstell og klesstil. Kun ca 10% tørr skille seg ut.

Anonymkode: fe469...f5b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Pga sminke (og filter)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Janteloven. Det har alltid vært slikt.

Anonymkode: b4138...c9f

Å sitte på bussen og ta selfies hele turen et da alt annet enn janteloven😅

Anonymkode: fe469...f5b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...