sykepleierstudent2 Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni I leiekontrakt står det blant annet: "Merk: oppsigelsestiden går til utløpet av påfølgende leieperiode" hva betyr det?
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni at om du sier opp midt i en leieperiode starter ikke oppsigelsen før neste periode starter og teller derfra.. Anonymkode: 90db7...908
Snublefot62 Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni Jeg tror jeg hadde bedt utleier presisere hva han eller hun mener der. 1
sykepleierstudent2 Skrevet 5. juni Forfatter #4 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): at om du sier opp midt i en leieperiode starter ikke oppsigelsen før neste periode starter og teller derfra.. Anonymkode: 90db7...908 Hvilken neste periode? Jeg har tidsubestemt leieforhold
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Det var svært dårlig formulert. Jeg vil anta at de mener en leieperiode er en måned, men ikke nødvendigvis fra den 1. Altså hvis du for eksempel starter leie den 15nde, så er leieperiode fra den 15nde til den 15nde, og at en måneds oppsigelsestid dermed ikke starter fra den første, men fra den 15nde. Men du burde be om presisiering her, for de fleste vil forstå leieperiode som det samme som leieforhold, altså fra man flytter inn til man flytter ut. Anonymkode: 5ab09...e1e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni En leieperiode er den bolken tid hver leieinnbetaling dekker. Min leieperiode er fra første til siste hver mnd. Noen opererer med leieperioder fra og til andre datoer i mnd. Om jeg har én mnd oppsigelsestid og sier opp kontrakten i dag (5. juni), skal jeg likevel betale leie - og disponere leiligheten - til 31. juli. Anonymkode: df349...e31 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå