Gå til innhold

Ferie med unge tenåringer, maks 100.000kr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Trenger litt fine innspill - jeg har fått en stor pengegave, og kunne tenke meg å ta en ferie med ungene. To jenter, 11 og 13.

Jeg har ofte drømt om f.eks Hawaii, eller eksotiske fine steder, men rekker 100.000kr for tre pers til det?
Alle andre reiseforslag er hjertelig velkomne!

Jeg har reist lite med ungene og er litt grønn på dette.
Det MÅ overhodet ikke koste 100.000, men jeg har mulighet til det, og vil gjerne dra på en sjelden ferie med barna, som kanskje blir litt once in a lifetime.

Anonymkode: 191ac...3af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,
Vi bestilte vår Hawaii-tur gjennom Ving for et par år tilbake. (Vi reiste i Januar) Vi bodde som "alle" turistene i Waikiki i Honolulu. 

Tok et kjapt søk
https://www.ving.no/bestill-fly-og-hotell?QueryDepID=12667&QueryCtryID=4589&QueryAreaID=0&QueryResID=64678&QueryDepDate=20250719&QueryDur=14&QueryRetDate=20250802&CategoryId=3&QueryRoomAges=|42,42,42&QueryUnits=0&SessionId=fnsi5gxi2eakd1e44h1ciug2

Om man skulle gjøre en "once in a liftime" tur hadde kanskje jeg valgt Australia eller fastlandet i USA da jeg tipper det er mer å se og gjøre der. For all del Hawaii var bra, men ikke en "once in a liftime" tur

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde virkelig sett på Asia. Vietnam eller Thailand, for eksempel. USD kursen er veldig ubehagelig for nordmenn nå. Og Hawaii er "syden" for brautende amerikanere, så du trenger å legge litt penger på å komme deg bort fra charter-destinasjonene. 

Andre eksotiske destinasjoner for et budsjett på 100 000 er Lambok, Sri Lanka, Marokko, Filippinene... 

Anonymkode: 5dc7d...ff8

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde virkelig sett på Asia. Vietnam eller Thailand, for eksempel. USD kursen er veldig ubehagelig for nordmenn nå. Og Hawaii er "syden" for brautende amerikanere, så du trenger å legge litt penger på å komme deg bort fra charter-destinasjonene. 

Andre eksotiske destinasjoner for et budsjett på 100 000 er Lambok, Sri Lanka, Marokko, Filippinene... 

Modererer meg litt på siste; jeg elsker Marokko.

Men mamma og to tweens/teen, det vil bli litt slitsomt. Resten av det jeg nevner mye roligere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Malaysia er fantastisk. En uke i Kuala Lumpur og en uke på Penang eller Langkawi. 100.000 rekker langt. Flybillettene koste litt, men det koster lite og bo og leve. 

Anonymkode: f8981...2e9

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde unngått alt med USA som pesten nå. Men Asia, Kina, Japan, Sør-Korea eller noe i den duren, der kommer man langt med 100k. 

Anonymkode: 20265...5b1

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei!

Trenger litt fine innspill - jeg har fått en stor pengegave, og kunne tenke meg å ta en ferie med ungene. To jenter, 11 og 13.

Jeg har ofte drømt om f.eks Hawaii, eller eksotiske fine steder, men rekker 100.000kr for tre pers til det?
Alle andre reiseforslag er hjertelig velkomne!

Jeg har reist lite med ungene og er litt grønn på dette.
Det MÅ overhodet ikke koste 100.000, men jeg har mulighet til det, og vil gjerne dra på en sjelden ferie med barna, som kanskje blir litt once in a lifetime.

Anonymkode: 191ac...3af

Hvis dere først tenker USA og da "syden" USA, så vil vel kanskje Florida være mer spennende for jentene enn Hawai, med alle sine store fornøyelsesparker. Og kanskje et besøk ved Kenedy spacecenter hvis det er av interesse. Pluss at Florida ikke er så langt heller. (Vel alt relativt) i motsetning til Hawai som er kjempelangt.

• Liker 1
Skrevet

Asia, og kanskje særlig Thailand, i og med at du er uerfaren på reise, der er veldig mye ferdig pakker for barn på familiehotell. Eller så kan cruise være gøy. Og også Australia. 😀😀 

god ferie! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Orlando, dra fra park til park :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri reist ned til USA nå eller de neste årene. 

Australia hadde jeg valgt, surfekurs og det hele. :D 

Anonymkode: 60fa3...f13

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hawaii, for en drøm!!!

og sikkert veldig stas og populært med stich filmen

Anonymkode: 889cd...304

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde aldri reist ned til USA nå eller de neste årene. 

Australia hadde jeg valgt, surfekurs og det hele. :D 

Anonymkode: 60fa3...f13

100.000 kr holder ca et kvarter i Australia. Det er fantastisk, men et høykostland. Spesielt turistattraksjonene er svindyre. Vi reise rundt i Australia i 3 måneder før Coronaen. Vi brukte mer på de 3 månedene, enn vi brukte på de 7 månedene vi tilbrakte i Asia. Prisnivået har steget ytterligere siden den gang. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At folk i det hele tatt vurderer USA er på grensen til skremmende. Hvorfor støtte oppunder Trumps regime?

Støtter de som foreslår Asia. 

Anonymkode: ee444...c15

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

At folk i det hele tatt vurderer USA er på grensen til skremmende. Hvorfor støtte oppunder Trumps regime?

Har ingen betenkeligheter med å reise til USA eller noen annen plass for den saken skyld :) 

Skulle jeg sette Hawaii opp mot Thailand hadde jeg valgt Hawaii. Men fastlandet i USA og Australia er det mer å se 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (5 timer siden):

Har ingen betenkeligheter med å reise til USA eller noen annen plass for den saken skyld :) 

Skulle jeg sette Hawaii opp mot Thailand hadde jeg valgt Hawaii. Men fastlandet i USA og Australia er det mer å se 

Fullstendig ubegripelig. Hawaii er "Syden" for amerikanere, altså det verste av USA x 10. Thailand er bare så chill. Ja, jeg har vært begge plasser. 

Anonymkode: ee444...c15

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

100k er ikke nok til Australia eller Hawaii for tre stk. Bare flybillettene vil komme på rundt 20k per pers, og det er dyrt å være der også. Jeg ville også vært skeptisk til fastlands-USA, men det går hvis dere kanskje ikke er der veldig lenge, og man kan finne billetter til kanskje halve prisen (østkysten) av det man betaler til Australia/Hawaii. Husk at de aller villigste billettene som dukker opp på søk i søkemotorer ofte ikke er realistiske - det kommer på masse tillegg for bagasje og alt mulig rart, eller så er tidspunktene eller reiserutene håpløse, og man ender med en dyrere billett. 
Med 33k per pers hadde jeg dratt til Asia (sør-øst), Billigere å leve, mye fantastisk å oppleve. 

Anonymkode: 1a45b...bac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan også vurdere Canada, det er mulig å finne ganske billige billetter til for eksempel Toronto. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 23.22):

100.000 kr holder ca et kvarter i Australia. Det er fantastisk, men et høykostland. Spesielt turistattraksjonene er svindyre. Vi reise rundt i Australia i 3 måneder før Coronaen. Vi brukte mer på de 3 månedene, enn vi brukte på de 7 månedene vi tilbrakte i Asia. Prisnivået har steget ytterligere siden den gang. 

Enig, det er dyrt!! 100k er ikke nok for tre stk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kjetil E skrev (På 5.6.2025 den 20.18):

Hvis dere først tenker USA og da "syden" USA, så vil vel kanskje Florida være mer spennende for jentene enn Hawai, med alle sine store fornøyelsesparker. Og kanskje et besøk ved Kenedy spacecenter hvis det er av interesse. Pluss at Florida ikke er så langt heller. (Vel alt relativt) i motsetning til Hawai som er kjempelangt.

Parkene er beindyre, det går fort med 7000-10 000 per dag i parkene for tre stk. Da har jeg ikke regnet med overnatting eller leiebil. 

• Liker 1
Skrevet

Hei! 

Kva ser du for deg å gjere på ferien? Slappe av på stranda, shoppe, fjellturar, aktivitetsparkar? Dersom du set eit mål, trur eg det blir enkare å velge destinasjon. Kanskje ta kontakt med eit reisebyrå, for eksempel Ving? 

La jentene dine få vere med på å bestemme kvar de reiser, kanskje har dei ei litt anna oppleving av kva ein ferie er enn deg? 

Eg såg nettopp ein dokumentarserie om Balkan på NRK, og då fekk eg veldig lyst til å reise til Albania 😄 https://tv.nrk.no/se?v=KOID20005425&t=1926s 

God tur!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...