Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Innvandring har forandret Norge, ja. I positiv retning, mener jeg.

Anonymkode: a1c27...c2b

Positivt på hvilken måte?

Anonymkode: 51c92...91e

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bla bla bla. Les litt historie, så oppdager du at migrasjon har foregått siden tidens morgen. Det vil aldri stoppe siden vi er levende organismer som derfor ikke lever i en statisk verden. Mange som kommenterer her er ekstremt eurosentriske, og minner meg litt om hvordan enkelte tenkte for 80 - 180 år siden. 

Anonymkode: 47c2d...940

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2025 den 14.34):

Bla bla bla. Les litt historie, så oppdager du at migrasjon har foregått siden tidens morgen. Det vil aldri stoppe siden vi er levende organismer som derfor ikke lever i en statisk verden. Mange som kommenterer her er ekstremt eurosentriske, og minner meg litt om hvordan enkelte tenkte for 80 - 180 år siden. 

Anonymkode: 47c2d...940

Det har aldri foregått migrasjon på den måten det gjør nå. Tidligere folkevandringer, f.eks. i Europa etter siste istid, har foregått over mange hundre til flere tusen år. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2025 den 15.03):

Positivt på hvilken måte?

Anonymkode: 51c92...91e

Du vil aldri få noen saklige svar. I beste fall får du noe babbel om spennende mat eller at vi "trenger arbeidskraft", til tross for alle data viser det motsatte. Produktivitetsveksten har f.eks. vært langt svakere etter 2005 enn i tiårene før, og 2005 er omtrent tidspunktet arbeidsinnvandringen til Norge skjøt fart. 

Anonymkode: 28ae5...519

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 18.28):

Så lenge folk har empati og oppfører seg ordentlig, spiller det ingen rolle hvilken farge de har på huden. Det som gjør Norge til et godt sted å leve er likestillingen og likeverden. Mangelen på klasseskiller og kjønnsdiskriminering. Arbeiderrettigheter og fagforeninger. 

Så lenge venstrepolitikken ikke svekkes, vil Norge forbli et av verdens tryggeste, mest komfortable, rettferdige land å bo i. 

Anonymkode: b54d2...8cf

Tror ikke det er hudfarge de fleste tenker på, er nok holdningene. En ulovlig innvandrer fra et muslimsk land får bolig osv gratis, og tar med seg kvinnefiendlige holdninger og hat mot ikke muslimer, vi ikke integrere seg og kanskje ikke gidder å jobbe.

Anonymkode: cbdcc...58e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
thomH skrev (20 minutter siden):

Det har aldri foregått migrasjon på den måten det gjør nå. Tidligere folkevandringer, f.eks. i Europa etter siste istid, har foregått over mange hundre til flere tusen år. 

Ja før var det litt og litt, og mange som flyttet til et  annet land måtte klare seg selv jobbe osv. ikke bare få alt gratis og leve på trygd. Nå importeres det plutselig mange menn fra muslimske land på en gang, som ikke har jobb, ikke er så opptatt av å lære språket, og med en dårlig holdning til kvinner. Det er ikke kvinner fra Afghanistan som flykter fra en grusom mann, flykter fra risiko for æresdrap, ikke barnefamilier som vil bare vil leve trygt og jobbe som kommer, men menn, som kommer alene. Hvis de virkelig er på flukt- hvorfor har de latt kona og barna være igjen i hjemlandet?  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Se på Syria og Libanon. Der har du fremtiden.

Anonymkode: bf038...197

• Liker 3
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Skandinavia pleide å være et trygt hjørne av verden for kvinner. I dag har mange av oss opplevd trakassering, beføling, voldtekt og gjengvoldtekt. Det hadde vært utenkelig for et par generasjoner siden.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det verste med innvandringen har ingenting med økonomi eller kriminalitet å gjøre, men er det at vi frarøver vårt eget folkeslag et hjemland og etnisk tilhørighet. Det som skjer på sikt er at både det norske folk og kultur, samt etnisk europeiske trekk vil forsvinne fullstendig, for alltid, og det mest skremmende med det hele er at en rekke nordmenn er så inndoktrinert at de er klar over dette og ser på det som en positiv utvikling, og på seg selv som gode mennesker. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 10.21):

Tror ikke det er hudfarge de fleste tenker på, er nok holdningene. En ulovlig innvandrer fra et muslimsk land får bolig osv gratis, og tar med seg kvinnefiendlige holdninger og hat mot ikke muslimer, vi ikke integrere seg og kanskje ikke gidder å jobbe.

Tenker det er ganske positivt at enkelte får bolig for vanskeligstilte, fremfor å i en slik tilstand i private kollektiv.

En bør også tenke på at folk som klager (nå antar jeg du tenker du ikke er en vanskeligstilt, men snakker retorisk) om at de får bolig fra offentlige, også muligens er en vanskeligstilt og dermed ikke helt representativt for hva ikke-vanskeligstilte kan måtte mene.

Anonymkode: e9090...6ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2025 den 10.29):

Se på Syria og Libanon. Der har du fremtiden.

Anonymkode: bf038...197

Hva med Libanon ? Beirut er høyst moderne. I Damaskus levde jøder, kristne og muslimer i fred sammen før krigen. 

Så ja, håper det er fremtiden.

Anonymkode: 91f84...478

AnonymBruker
Skrevet
syk og gal skrev (19 minutter siden):

Det verste med innvandringen har ingenting med økonomi eller kriminalitet å gjøre, men er det at vi frarøver vårt eget folkeslag et hjemland og etnisk tilhørighet. Det som skjer på sikt er at både det norske folk og kultur, samt etnisk europeiske trekk vil forsvinne fullstendig, for alltid, og det mest skremmende med det hele er at en rekke nordmenn er så inndoktrinert at de er klar over dette og ser på det som en positiv utvikling, og på seg selv som gode mennesker. 

Du vet at mange innvandrere ER fra Europa? 

Anonymkode: 02f05...b7f

AnonymBruker
Skrevet

Synes innvandring var mye positivt med seg og bidrar til brobygging og kunnskap. Det trenger vi ! 

Anonymkode: 91f84...478

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 13.46):

Innvandring har tradisjonelt vært en stor årsak til at land endres. Se til USA som klassisk eksempel et par hundre år tilbake og til nå.

Det er bare tullinger som tror at landet forholder seg statisk og at ingenting påvirker det. Selv uten innvandringen ville vi sett ENORME forskjeller bare siste 50 år. I alle nivåer av samfunnet.

Anonymkode: 86563...6de

Så derfor kan vi bare akseptere at Norge blir et ikke-vestlig land og befolkningrn skiftes totalt ut ila noen tiår? Hvordan kan du mene dette? Vil du bo i et islamsk land eller?

Anonymkode: e2235...e07

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du vet at mange innvandrere ER fra Europa? 

Du vet at i 2100 vil verden være dobbelt så befolket, og at all denne befolkingsveksten vil komme fra afrika, midtøsten og india?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært sosialist, og stemt langt til venstre. Men pga ukontrollerbar innvandring og dårlig integrering og ALT for mye familiegjenforening så kommer jeg til å stemme på partier som ønsker å rydde opp i dette. 

I min jobb møter jeg daglig mennesker som har bodd i Norge i 20-30 år, og ikke kan norsk. Mødre har med seg barna sine som tolker, og det er klart barna blir påvirket av disse foreldrenes dårlige holdninger til det norske samfunnet. Og så lenge det stadig kommer nye mennesker fra MENA-land så opprettholdes segregeringen. 

Innvandring er en ting, men å ta inn alt for mange mennesker fra land langt fra oss både språk, kultur, religion, menneskesyn osv, og ikke stille noen form for krav til dem er helt håpløst, og må stoppes NÅ. 

Anonymkode: fe7b4...2ec

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Når etniske nordmenn (som meg) planlegger å flykte fra landet før det blir for ille, så betyr det at noe er alvorlig galt. Nei jeg er ikke paranoid, jeg ser til Sverige og ikke minst alle kriger mellom folkegrupper som har skjedd gjennom verdenshistorien . Har vi ikke lært noen ting? 

Anonymkode: e2235...e07

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
syk og gal skrev (13 minutter siden):

Du vet at i 2100 vil verden være dobbelt så befolket, og at all denne befolkingsveksten vil komme fra afrika, midtøsten og india?

Så svaret på spørsmålet mitt er…JA. 

Takk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...