Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Negativt! Det er jo en grunn til at folk flykter fra Afrika og Midtøsten til Norge. Det er folkene som utgjør landet. Jo flere muslimer det kommer, jo verre blir det. Trenger ikke spør her en gang - bare se på Sverige. De lider av innvandring 

Anonymkode: c559a...fcc

• Liker 8
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg husker et Norge på 70-tallet der folk spiste samme dølle maten, ingen solgte kebab, børek, baklava og arabisk kaffe, og uvitenheten om andre kulturer, språk og religioner var stor (og dum). Jeg er kjempeglad for et mer mangfoldig samfunn.

Anonymkode: cf0f1...570

Ja det er ganske utrolig hvor mye man er villig til å ofre for å få introdusert kebab og børek i samfunnet. Hurra for for mangfoldet og at vi kan spise kebab og børek.

Ikke minst at vi kan få spist kyllinger som har blitt velsignet før de kappes hodet av, har alltid savnet det.

Tror nok vi hadde tilegnet oss mer kunnskap om andre kulturer uansett via innføringen av internett, hadde ikke trengt å importere kulturen for å forstå den. Via internett så kunne vi kansje også lært at det ikke bare var kebab som kom med innvandring, men at vi også måtte ta stilling til tvangsekteskap, sharia, sosial kontroll, klanmentalitet, kjønnslemlestelse, gjengkriminalitet, annet syn på likestilling, annet syn på homofili, religionsfrihet med mere. Kanskje vi kunne lært litt og forstått at Norske normer og lover ikke var helt tilpasset andre kulturer, og vært litt mer forberedt. Heldigvis har Svergie ledet an og vist oss hva som er i vente med en ukritisk innvandring til et sammenlignbart samfunn, det gir ihvertfall Norge en viss forståelse i forkant, og med fornuftige politikere så har vi kanskje mulighet til å ta visse forhåndsregler, slik at samfunnet ikke blir radikalt forandret og vi samtidig får beholde kababen.

Anonymkode: b7c0e...975

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Disni skrev (2 timer siden):

22 Juli, var en engangs hendelse. Machetedrapene er vel ikke partnerdrap. Om du virkelig tror på det du skriver, er det bare trist….

Det er jo bare å sjekke statistikken, den er tilgjengelig for alle. Det har vært en oppgang de to siste årene som politi og rettsvesen har stor oppmerksomhet mot.

Bortsett fra det og 2011 ligger vi flatt på 40/år, noe som er eksepsjonelt lav, særlig gitt at økningen i befolkningen skjer ved innvandring.

https://www.ssb.no/sdg/fred-rettferdighet-og-velfungerende-institusjoner

AnonymBruker
Skrevet

Da er Norge overbefolket, rikdommen er borte, Norge er nå i krig med Sverige som er en annen versjon av muslim(som i South park episoden om cartman vil ha en Nintendo Wii) Kina er nå det rike landet som sender u-hjelp til Norge og Sverige 

Anonymkode: 69f6f...1c2

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg er helt enig, mangfoldet beriker samfunnet. Vi har dessuten plikt til å dele ressursene, det er intet som gir oss rett til å ha det bedre enn andre. Vi bør ha fri innvandring for alle folk, og retten til innvandring må gis uansett bakgrunnshistorie, også når det gjelder "kriminalitet". Alle bør gis de samme rettigheter straks de befinner seg på norsk jord.

Anonymkode: ec26d...076

Er du virkelig så lite glad i det demokratiske, likestilte og velferdsbaserte samfunnet vi møysommelig har bygd opp og utviklet at du er villig til å velge det bort til fordel for fri innvandring? 

Anonymkode: 51c92...91e

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Alle våre helsefaglærlinger har nå afrikansk bakgrunn. Språket er så dårlig at det er umulig å gi dem rapport, og umulig å forstå hva de skriver i rapportsystemet. Vi kan ikke stille noen krav. Gjør vi det, blir vi kalt rasister. Landet brytes raskt ned.

Anonymkode: 99bcd...897

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg foretrekker heller dårligere økonomi, enn at kjerneverdiene forandres, og vi får et helt annet samfunn.

Anonymkode: d5781...804

Det interessante er at en med innvandringen i alle fall til dels får begge deler; Det er svært kostbart og mange av de som innvandrer tar med seg (etter våre begreper) mer primitive verdier og kulturer. 

Selvfølgelig er det ikke noen "naturlov" at innvandring må være slik, men det er den formen for innvandring en har bestemt seg for at skal være mest utbredt, uten at det er lett å se at det var spesielt lurt. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var en enganshendelse som dro opp statistikken for drepte noe voldsomt. Jo, partnerdrap er det mest vanlig, og selvsagt finnes det andre drap også. Misforståelsen er at det er noe nytt. 

Anonymkode: 749a4...a9a

Statistikken blant innvandrere i fengsel gir deg svaret. Æresdrap, tilfeldig drapsforsøk for å bli satt i Norsk fengsel i stedet for å bli kastet ut. Så det korrekte er at reap er gått ned blant etnisk Norske og langt opp på innvandrere, men lik total👍

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
BareMay skrev (6 timer siden):

Da vi ble forferdet da vi leste om noen som hadde blitt drept i avisen.

Justert for befolkningsvekst, har man ikke sett noen nevneverdig forskjell her.  De værste årene i norge var på 90 og 70 tallet, justert for befolkningsvekst etter krigen. 

Feks i 1991, på en langt magrere befolkning ble det drept 44.  forutenom Breikvik, har vi ikke hatt et værre år etter det sammenlignet med antall folk i landet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det trist at jeg stoler på statistisk sentralbyrå? 

Anonymkode: 448e9...701

Det kommer da helt ann på input, shit in=shit out. 

SSB leverte også statistikk under korona, og man så jo hvordan det gikk

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Snok1 skrev (50 minutter siden):

Det er jo bare å sjekke statistikken, den er tilgjengelig for alle. Det har vært en oppgang de to siste årene som politi og rettsvesen har stor oppmerksomhet mot.

Bortsett fra det og 2011 ligger vi flatt på 40/år, noe som er eksepsjonelt lav, særlig gitt at økningen i befolkningen skjer ved innvandring.

https://www.ssb.no/sdg/fred-rettferdighet-og-velfungerende-institusjoner

Ja, nedgang blant etnisk Norske og oppgang for innvandrere. Netto lik….

man må da kunne erkjenne at innvandrere er hovedproblemet. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Disni skrev (1 time siden):

Det jeg trenger å erkjenne er at statistikken er klar på at med økende andel innvandrere og befolkning holder drapstallen seg over tid bortimot konstant. Dette betyr at sannsynligheten for at hver enkelt av oss begår drap er svakt nedadgående. 
Dette er hva alle kan lese ut av statistikken. Dersom du har offisiell statistikk som over årtier indikerer noe annet, ser jeg gjerne statistikken. Spekulasjoner og anekdotiske fortellinger når ikke fakta over ankelen.

Endret av Snok1
  • Liker 2
Skrevet

Så lenge folk har empati og oppfører seg ordentlig, spiller det ingen rolle hvilken farge de har på huden. Det som gjør Norge til et godt sted å leve er likestillingen og likeverden. Mangelen på klasseskiller og kjønnsdiskriminering. Arbeiderrettigheter og fagforeninger. 

jeg tror ikke at folk i tråden bryr seg særlig om hudfargen. Det gjør jeg ikke uansett. Jeg tror vi snakker om enkelte kultur som er så forskjellige fra den vestlige model at de blir veldig vanskelig å integrere. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er helt enig, mangfoldet beriker samfunnet. Vi har dessuten plikt til å dele ressursene, det er intet som gir oss rett til å ha det bedre enn andre. Vi bør ha fri innvandring for alle folk, og retten til innvandring må gis uansett bakgrunnshistorie, også når det gjelder "kriminalitet". Alle bør gis de samme rettigheter straks de befinner seg på norsk jord.

Anonymkode: ec26d...076

😐????? Da har du ikke et land lenger. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir nok en annen tone når døtrene til folk som er for blir voldtatt, og mer og mer sharia lov blir det normale. Men da er det forsent.

Anonymkode: 952d6...d39

Skjønner ikke hvorfor du klager over innvandrere. Vi har allerede flotte forbilder i vår kjære kongefamilie, som bare står og ser på hvordan familiemedlemmet (og etnisk norske) Marius Borg Høiby banker og forgriper seg på kvinner rett som det er. Hvorfor er du ikke forbannet over dette? 

Anonymkode: 64167...654

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer da helt ann på input, shit in=shit out. 

SSB leverte også statistikk under korona, og man så jo hvordan det gikk

SSB er god input. Omnia servillter pro dominatione.

Hvilke negative følger mener du det fikk at SSB formidlet statistikk under korona? De forvaltet den jo ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kapitalismen er hovedproblemet. Les Mark Fisher. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

SSB er god input. Omnia servillter pro dominatione.

Hvilke negative følger mener du det fikk at SSB formidlet statistikk under korona? De forvaltet den jo ikke.

Det vet du ingenting om. Det gjør ikke jeg heller. 

At hele befolkningen tok sprøyta, og at alt ble hauset opp pga feil input, da blir det også feil output….

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kapitalismen er hovedproblemet. Les Mark Fisher. 

Å, forklar…. Jeg trenger ikke lese den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...