AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Jeg har kjøpt ferdigkokt scampi naturell, som kan spises uten å gjøre noe med den. Skal ha salat med masse grønnsaker (Isberg salat, agurk, paprika, sukkererter, vårløk, evt også rødløk, spirer og evt rå gulrot. Dressing blir enten rømmedressing eller creme fraiche på flaske, eller rømme blandet med grønn pesto. Tenker dere det er best å tilsette scampi kald eller frese den i panna med feks hvitløk eller sweet chilli? Ville dere tilsatt kikerter kalde eller frest med scampien eller droppet kikerter eller droppet kikerter? Forslag? Anonymkode: 74738...fd7
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har kjøpt ferdigkokt scampi naturell, som kan spises uten å gjøre noe med den. Skal ha salat med masse grønnsaker (Isberg salat, agurk, paprika, sukkererter, vårløk, evt også rødløk, spirer og evt rå gulrot. Dressing blir enten rømmedressing eller creme fraiche på flaske, eller rømme blandet med grønn pesto. Tenker dere det er best å tilsette scampi kald eller frese den i panna med feks hvitløk eller sweet chilli? Ville dere tilsatt kikerter kalde eller frest med scampien eller droppet kikerter eller droppet kikerter? Forslag? Anonymkode: 74738...fd7 Jeg har også evt mais, hardkokte egg og parmesan, om det evt ville være godt i salaten? Ts Anonymkode: 74738...fd7
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni Hadde frest scampien som du tenker. Kikerter hadde jeg droppet, men det er fordi jeg ikke tåler kikerter. Anonymkode: 9cf20...e4a
AnonymBruker Skrevet 5. juni #4 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har også evt mais, hardkokte egg og parmesan, om det evt ville være godt i salaten? Ts Anonymkode: 74738...fd7 Oi, ja det hadde vært smaskens. Anonymkode: 9cf20...e4a
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Frese med hvitløk, veldig raskt. Kikerter hadde jeg droppet, eventuelt frest og servert på siden. Til en annen gang: Ferdigkokte scampi er tørre greier, det blir mye saftigere om du kjøper rå scampi og freser dem. Anonymkode: 17839...a8b
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Frese med hvitløk, veldig raskt. Kikerter hadde jeg droppet, eventuelt frest og servert på siden. Til en annen gang: Ferdigkokte scampi er tørre greier, det blir mye saftigere om du kjøper rå scampi og freser dem. Anonymkode: 17839...a8b Rå scampi, kjøper man det typisk på feks Rema frossen disker med Scampi, eller tenker du noe annet? Har aldri testet ut de. Hvordan tilbereder man de? Må tines og fjernes skall? Ts Anonymkode: 74738...fd7
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni Ts her. Jeg freste raskt scampi med hvitløk i litt olje, bare noen få sekunder (hvitløken hadde surret i oljen i et halvt minutt først). Det ble superdigg. Droppet gulrot, kikerter, egg og parmesan. Men tilsatte litt fetaost. Gikk for å lage dressing med lettrømme, pesto og en pitte liten klype salt. Dette ble supergodt og jeg opplevde ikke scampien som tørr, tvert i mot. Dette blir laget flere ganger! Anonymkode: 74738...fd7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå