Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg har plassert denne i feil underforum, men vi prøver,

Skal feire min fars bursdag til helgen. Han blir 84 år. Han er veldig syk og vi vet ikke hvilken vei det går.

Synes det er så vanskelig å finne på en gave som liksom ikke bare blir trist for han? Det beste ville jo være noe spiselig/drikkelig, men han har veldig fordøyelsesbesvær og lever nesten bare på sånne næringsdrikker, så det funker jo heller ikke.

Han liker båter og hunder, men får jo heller ikke holdt på med noe av dette lenger.

I all verden skal jeg finne på til han?

Anonymkode: a3a3b...768

Skrevet

En fin skjorte?

AnonymBruker
Skrevet

eldre folk fryser lettere enn andre så en tykk genser, teppe, varme pledd

Anonymkode: a5a3f...fad

AnonymBruker
Skrevet

Gode, varme tøfler, pledd, skjorter og gensere, godlukt(deo og dusjsåpe). Institusjonssåpe er ikke god lukt av.

Jeg jobber på sykehjem og så og si ALLE kan spise melkehjerter. De er myke og tynne og smelter fort dersom man ikke tygger så godt. Kan det være noe tror du?

Anonymkode: dc59b...091

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er synet ok, så kan et båt-magasin fungere? Sammen med melkehjerter (samme erfaring som over her), og nye tøfler. 

Anonymkode: e2b90...51b

AnonymBruker
Skrevet

Røde kors kan være behjelpelig med besøkshund noen steder. Kanskje du kan ta kontakt med din lokale røde kors og høre om de har mulighet til å komme med besøkshund til sykehjemmet?

Anonymkode: 48bff...d91

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje et teit forslag, men kunne han blitt glad for en kosebamse? Jeg vet ikke hvordan det er for en mann på den alderen, men jeg har selv alltid funnet trøst og kos i å holde rundt en bamse. Har også sagt tol familien min at dersom jeg blir gammel og dement så håper jeg de skaffer meg en bamse eller tre. 

Det er bare et forslag og jeg har forståelse for at det absolut kan være helbom.

Vil også nevne pledd, en god genser, melkehjerter, noe godt å drikke hvis det er mulig mtp fordøyelsen, musikk hvis hørselen er grei.

Anonymkode: 964d9...aa5

Skrevet (endret)

Er han dement? Jeg har sett tilfeller der demente har fått en stor hunde-kosedyr, som de har hatt stor glede av å klappe på. Det er ikke alltid at man vet om de er klar over at kosedyret ikke er levende. Men det spiller jo ingen rolle så lenge de har glede av det.

Endret av Hulderen
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Så mange fine forslag, blir helt varm om hjertet, tusen takk ❤️

Bamse er absolutt ikke dumt, jeg driver et lite enkeltmannsforetak selv hvor jeg lager bamser. Har vurdert å lage en personlig til han, men vært litt usikker. Men når dere sier det sånn tror jeg faktisk han ville blitt glad for en - hvertfall som en bonusgave :) 

Jeg og samboer har konkludert at det må bli noe mykt, varmt og koselig - synes det var veldig relevante forslag! Tenker jo ikke over det selv på denne tiden av året, men han har alltid skjerf og strikkegenser på, så sånt noe blir sikkert populært 🥰

Anonymkode: a3a3b...768

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga sånn forstørrelseglass med lys i - til mine foreldre. De elsker det. Det var en hit. Synet blir jo verre, og når de vil fikle med ting og ordne, så er det veldig greit å ha. 

Anonymkode: b822a...439

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bilde av deg og barnebarn?

Anonymkode: 814c2...36f

AnonymBruker
Skrevet

Digital fotoramme. Så kan alle i familien laste opp bilder. Veldig fint til noen som er i dårlig form. Min gamle far har mye glede av den.

Anonymkode: 6bc74...c0f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med lydbøker? Enten kjøpe ipad/nettbrett/ han kan bruke app på om han er teknisk av seg. Eller høre med biblioteket om andre typer medier som cd evnt.

Min far var stor Aukrust-fan. Han hadde stor glede av de gamle hørespillene med Kjell Aukrust som Broren min, Simen, Flåklypatidene osv. Når han ikke orket noen ting kunne han sitte i stolen og lytte til gamle kjente sketsjer og smutte og le.❤️

Er faren din av den gamle garden kan han sikkert sette pris på lydbøkene til Mikkjel Fønhus fra norsk natur som Trollelgen o.l eller Jon Michelet En sjøens helt-serie.

Den eldre garde setter nok mer pris på historier fra egen ungdom enn fra vår nåtid. 

Det høres veldig koselig ut med besøk av en besøkshund altså. Så om ikke røde kors kan, kan det hende du kjenner noen med en passende hund i din fars eller din krets som kan ta en tur innom. 

Anonymkode: 52ea6...353

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gavekort på hurtigruten?

Anonymkode: 2678d...faa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...