AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Noe er galt med en 10 årig gutt som jeg kjenner. Min sønn sin venn. Jeg har merket det siden de var 6 år. Han kan være kjempeblid og snill. Og de kan til og med ha det fint sammen.! Men han har en veldig mørk side. Han stirrer på sønnen min med et blikk som er alt annet en hyggelig. Han lyver om farlige ting. Kan si til min sønn at han har hørt av sin far at jeg ( mor) skal dø. Stakkars deg når det skjer sier han. Min sønn blir hysterisk og hele verden går i grus. Han tror på han. Det tar laaaang tid å trygge han på at dette er usant. Han kan også si at andre venner er sure på min sønn uten at de er det. Da blir jo min sønn usikker Og lei seg. Han sitter i telefonen med «15 av de 20» vennene mens han og min sønn leker. Telefonen hans har ikke sim kort !! Og jeg vet han ikke kan ringe , har snakket med foreldrene. Min sønn leker for seg selv mens han andre avtaler gøy ting med masse venner ( som han ikke kan ringe) han har tidligere også vært svært voldsom fysisk. Dette er noe bedre nå, men det går mer på det psykiske nå. Han vil jo være venn med min sønn ellers hadde han vel lekt med noen andre i steden ?? Han har andre venner også. Hva tenker dere om denne 10 åringens oppførsel? Han er veldig god på å oppføre seg perfekt på skolen og Der han vet ingen følger med han. Jeg synes ikke dette er normalt , men jeg vet ikke. Jeg vil ikke ødelegge noe vennskap for sønnen min, men jeg liker ikke dette. Anonymkode: 5212b...779
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni Er du sikker på at det ikke er noe underliggende der? Mishandling/neglesjering fra foreldrenes sin side? Anonymkode: e34b9...0af 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er du sikker på at det ikke er noe underliggende der? Mishandling/neglesjering fra foreldrenes sin side? Anonymkode: e34b9...0af Jeg kjenner dem som hyggelige mennesker , oppegående. Men jeg vet jo ikke sikkert Anonymkode: 5212b...779
sommerkroppen Skrevet 5. juni #4 Skrevet 5. juni (endret) Denne "vennen" bør ikke din sønn omgås noe mer. Dette vennskapet hadde jeg prøvd å ende. Gutten trenger jo hjelp, og det blir vanskeligere for din sønn å forholde seg til ham etter hvert som tiden går. Fas dette ut mens du ennå kan. Og for å svare på ditt spørsmål, ja barn kan være psykopater. Det er en personlighets-forstyrrelse. Endret 5. juni av sommerkroppen 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni sommerkroppen skrev (30 minutter siden): Denne "vennen" bør ikke din sønn omgås noe mer. Dette vennskapet hadde jeg prøvd å ende. Gutten trenger jo hjelp, og det blir vanskeligere for din sønn å forholde seg til ham etter hvert som tiden går. Fas dette ut mens du ennå kan. Og for å svare på ditt spørsmål, ja barn kan være psykopater. Det er en personlighets-forstyrrelse. Ja jeg har også tenkt på det. Det som holder meg tilbake er at av og til er han kjempegrei og min sønn koser seg. Samtidig tror jeg venne forholdet er usunt. Tror min sønn blir nervøs av væremåten hans Anonymkode: 5212b...779
sommerkroppen Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg har også tenkt på det. Det som holder meg tilbake er at av og til er han kjempegrei og min sønn koser seg. Samtidig tror jeg venne forholdet er usunt. Tror min sønn blir nervøs av væremåten hans Anonymkode: 5212b...779 Ja dette er veldig usunt. Og det blir garantert ikke bedre. Du bør skjerme gutten din TS. 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni En blir ikke psykopat. En blir født psykopat. Anonymkode: bcf69...0e7 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni De kan ikke diagnostiseres med antisosial personlighetsforstyrrelse som barn, men det er jo ikke slik at trekkene bare plutselig dukker opp over natten. Mye ved klassisk psykopati er genetisk, men påvirkes av oppvekstmiljø. Et barn som ville blitt gagns folk ved én type oppvekst, kan bli hyperkriminell grunnet en annen type oppvekst. Anonymkode: 6eb4e...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. juni #9 Skrevet 5. juni Jeg har erfaring med psykopater fra livet mitt og ja, han høres sånn ut. I såfall er han venn med sønnen din fordi sønnen din går fem på og blir lei seg. Da synes han andre det er morsomt. Det er ondskap. Og ja, alle psykopater har jo vært barn en gang. De fant en psykopats dagbok på en pc i Sverige. Han gjorde noe grusomt. Drepte en jente han var forelsket i men som ikke likte han tilbake. Da sto det i dagboken at han som barn dyttet et annet barn så han slo seg skikkelig, begynte å gråte og løp hjem til foreldrene for trøst. Han hadde løyet og sagt det var et uhell til alle etterpå, men sannheten var at det føltes godt og han ville gjøre det igjen. Anonymkode: 1cf65...922 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #10 Skrevet 5. juni Og forresten sønnen din blir skadet av denne gutten jeg ville endet vennskapet. Og du ville likt foreldrene mine også og syntes de var veldig hyggelige og skikkelige folk. Det var de ikke. Men man blir ikke som denne gutten av at foreldrene er psykopat. Gutten må være det selv fra før. Anonymkode: 1cf65...922 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå