AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Jobben gir gave til spesielle anledninger, men det samles også inn til kollegagave. Da kan man vipse valgfritt beløp. Hva er vanlig? Hvor mye pleier du å gi? Etter hva jeg forstår gir noen på jobben 10,- og noen gir flere hundre. Anonymkode: 4ef29...983
Seff Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni Hva er egentlig en kollegagave hvis det ikke dreier seg om en spesiell anledning?
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni Her gis det vanligvis 50kr til kollega-gaver. Dersom det er en spesiell anledning for en kollega jeg har ett spesielt nært forhold til, så kan jeg gi mer. Anonymkode: 5a1e6...074 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Ingenting? Gir du gaver til kassadama også? Vaktmester i sameiet? Anonymkode: c0865...fd1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingenting? Gir du gaver til kassadama også? Vaktmester i sameiet? Anonymkode: c0865...fd1 Hvis de er kollegaer, eventuelt familie eller venner så ja. Anonymkode: 003ef...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni Seff skrev (7 minutter siden): Hva er egentlig en kollegagave hvis det ikke dreier seg om en spesiell anledning? To gaver til hver spesielle anledning. En fra jobben og en kollegagave. Typisk runde dager, fødsler, bryllup. Anonymkode: 4ef29...983
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni Det kommer an på anledningen, hvor gode kollegaer de er. Også hvor mange som jobber der. Nå jobber jeg på en avdeling med 6 personer så da spleiser vi på passende gave i spesielle anledninger. når jeg jobber i et større firma ga vi 20 kroner i måneden til gavekasse. synes løsningen på din jobb var litt spesiell , men da hadde jeg nok vurdert fra anledning til anledning, eventuelt alltid vipset 10 kr, men kjøpt noe ekstra fra meg om det var en nær kollega som fylte rundt år/ barnefødsel osv. Anonymkode: 003ef...5c3
AnonymBruker Skrevet 5. juni #9 Skrevet 5. juni Vi er mange da, en stor barneskole, men her gir vi 100 kroner i halvåret til en gavekasse hver. Er det noe spesielt utenom blir vi enige. Anonymkode: afa82...bd2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #10 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jobben gir gave til spesielle anledninger, men det samles også inn til kollegagave. Da kan man vipse valgfritt beløp. Hva er vanlig? Hvor mye pleier du å gi? Etter hva jeg forstår gir noen på jobben 10,- og noen gir flere hundre. Anonymkode: 4ef29...983 20-30 kroner er vanlig hos oss når vi samler inn, frivillig for øvrig. Vi gjør det i hovedsak ifm. med lærlinger eller andre som slutter/går av med pensjon ol. Blir sikkert en drøy hundrelapp eller så i året. Vedkommende som pleier å ta initiativ til slikt foreslår ofte også en sum, som nevnte 20 eller 30 kr. Det gjør det enklere for de fleste å gi noenlunde likt tror jeg, men har aldri sett totalbeløpet etter innsamling. Det ville ikke vært rett heller, i og med det er frivillig så er det kanskje en fordel at ikke alle vet hva de andre har gjort. Anonymkode: b9130...db1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #11 Skrevet 5. juni Hos oss er det maks 50 per gang, så jeg gir 50. Nesten alle gir, og nesten alle gir 50 kroner. Vi har innsamlinger når kollegaer slutter, fyller rundt tall, hvis de har fått baby eller hvis de skal gifte seg. Anonymkode: 11433...762
AnonymBruker Skrevet 5. juni #12 Skrevet 5. juni Vi har gavekasse vi betaler inn til om vi ønsker. Det er 200 kr pr år. Ut over det gir jeg oppmerksomhet til kollegaer som betyr noe for meg og som jeg er nærere, enn andre. Anonymkode: 8cd14...707
AnonymBruker Skrevet 5. juni #13 Skrevet 5. juni Pleier å gi 50, per gave. Men er en stor arbeidsplass, så ikke alle jeg kjenner, eller har jobbet med. Så med 300 ansatte så blir det kanskje bare 15 gaver i året. Og det er jo ingenting. Anonymkode: 21664...d40
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Pleier å gi 50, per gave. Men er en stor arbeidsplass, så ikke alle jeg kjenner, eller har jobbet med. Så med 300 ansatte så blir det kanskje bare 15 gaver i året. Og det er jo ingenting. Anonymkode: 21664...d40 Gir du 750 i gaver i året til kolleger? Synes det var mye Anonymkode: 0924b...af1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #16 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 8.45): Gir du 750 i gaver i året til kolleger? Synes det var mye Anonymkode: 0924b...af1 Tror det blir mer, gir stort sett minst 50, ofte mer. En tusenlapp er da ingenting. Bruker ofte opp mot 100 hver dag i kantina, parkerer en bil som kostet en god del hundretusener i garasjen på jobb hver dag, så blir for dumt å ikke gi til kollegaer. Anonymkode: 21664...d40
AnonymBruker Skrevet 9. juni #17 Skrevet 9. juni Ingenting per nå. Men jeg kommer nok til å gi noe til sjefen, når vedkommende slutter (det er kombinert med en rund dag). Den andre kollegaen min ønsker ikke noe som helst markering av bursdager, så selv om vi samarbeider godt gjorde jeg ikke noe ut av det, når vedkommende fylte år. Anonymkode: 82fa7...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå