AnonymBruker Skrevet 8. juni #41 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig blir det mye billigere. Alt jeg eier av dopapir, tørrvarer, vaskemidler, er kjøpt på minst 50%, da jeg handler bulk på salg. Grillribben i fryseren for sommeren er ribbe kjøpt på salg i januar - til 80%. Ørreten vi skal ha i dag kjøpte jeg et større parti av tidligere i år, så den plukker jeg bare ut av fryseren om litt. Alt dette ville blitt mye dyrere om jeg skulle dratt på butikken og kjøpt det hver dag. Anonymkode: 881a9...947 De salgsvarene dine kan jo vi også finne, vi som er innom butikken flere ganger i uka. Det er ikke sånn at vi handler alt til "normal" pris selvom vi er i butikken flere dager i uka. Jeg pleier å følge med på tilbudsavis appen også ser jeg an om det er noe jeg trenger, skriver ned i en handleliste og kjøper ettersom. Anonymkode: 0982b...75d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #42 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (40 minutter siden): De salgsvarene dine kan jo vi også finne, vi som er innom butikken flere ganger i uka. Det er ikke sånn at vi handler alt til "normal" pris selvom vi er i butikken flere dager i uka. Jeg pleier å følge med på tilbudsavis appen også ser jeg an om det er noe jeg trenger, skriver ned i en handleliste og kjøper ettersom. Anonymkode: 0982b...75d Du "kan finne", i den ene butikken du er inom daglig. Vi vet hvor tilbudene er, og hvor gode de er. Og handler bulk for et år når vi kommer over virkelig gode tilbud. Og det betyr jo ikke at vi ikke kaster et blikk i dato-disken, og forsyner oss godt derfra også Anonymkode: 881a9...947
AnonymBruker Skrevet 8. juni #43 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du "kan finne", i den ene butikken du er inom daglig. Vi vet hvor tilbudene er, og hvor gode de er. Og handler bulk for et år når vi kommer over virkelig gode tilbud. Og det betyr jo ikke at vi ikke kaster et blikk i dato-disken, og forsyner oss godt derfra også Anonymkode: 881a9...947 Sa vel aldri at jeg var innom kun 1 butikk. Nå syntes jeg du bare er vrang. Men du har vel helt sikkert rett da, det er ekstremt mye billigere å handle den ene gangen du er innom en butikk i året enn noen ganger i uka hvor en kan treffe på samfunnet oftere. Anonymkode: 0982b...75d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #44 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sa vel aldri at jeg var innom kun 1 butikk. Nå syntes jeg du bare er vrang. Men du har vel helt sikkert rett da, det er ekstremt mye billigere å handle den ene gangen du er innom en butikk i året enn noen ganger i uka hvor en kan treffe på samfunnet oftere. Anonymkode: 0982b...75d Du er innom 4-5 butikker hver dag for å plukke med de beste tilbudene? Og bruker tid på kundeavisene selv om du handler hver dag? Holder du på slik kan du kanskje gjøre det nærmest like billig. Men når du regner inn bensin etc. igjen så tjener du neppe på det. Jeg foretrekker se over kundeavisene hver søndag. Se over listene over hva jeg har, og oppdatere listene over hvilke varer jeg må ha "på radaren" hvis tilbud dukker opp. Så kjører jeg en runde en gang i uka, eller annenhver uke, ofte med 3-4 stopp. Denne uka skal jeg fylle godt opp med muttiprodukter, det er makrellsesong - så det skal jeg handle en god del av, jeg skal ha godt med kyllingkjøttdeig, og det er noen kupp på kronemarked på Obs. Og sommerkål som skal forvelles for frysing. Og da er det varer jeg slipper å ha på lista igjen på mange måneder, og har spart mange hundre kroner på. Anonymkode: 881a9...947
Tekumseh79 Skrevet 8. juni #45 Skrevet 8. juni Spiser man først, og bare kjøper det man skal, er det kun tid og eventuelt drivstoff man tuller bort. Er man sulten og kaster alt mulig oppi kurven, da taper man mye penger på å handle hver dag. Ellers i disse preppe-tider er det greit å ligge en vare eller to foran hjemme hele tia. Legger den nye bakerst. Så slipper man å dedikere noe til beredskap.
AnonymBruker Skrevet 8. juni #46 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er innom 4-5 butikker hver dag for å plukke med de beste tilbudene? Og bruker tid på kundeavisene selv om du handler hver dag? Holder du på slik kan du kanskje gjøre det nærmest like billig. Men når du regner inn bensin etc. igjen så tjener du neppe på det. Jeg foretrekker se over kundeavisene hver søndag. Se over listene over hva jeg har, og oppdatere listene over hvilke varer jeg må ha "på radaren" hvis tilbud dukker opp. Så kjører jeg en runde en gang i uka, eller annenhver uke, ofte med 3-4 stopp. Denne uka skal jeg fylle godt opp med muttiprodukter, det er makrellsesong - så det skal jeg handle en god del av, jeg skal ha godt med kyllingkjøttdeig, og det er noen kupp på kronemarked på Obs. Og sommerkål som skal forvelles for frysing. Og da er det varer jeg slipper å ha på lista igjen på mange måneder, og har spart mange hundre kroner på. Anonymkode: 881a9...947 Sa aldri at jeg handler hver dag. Har ikke bil. Som sagt, går etter handlelista. Du er flink, you go girl. Anonymkode: 0982b...75d
AnonymBruker Skrevet 8. juni #47 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sa aldri at jeg handler hver dag. Har ikke bil. Som sagt, går etter handlelista. Du er flink, you go girl. Anonymkode: 0982b...75d Hadde du hatt et bedre system for handling så ville det ikke gått lang tid før du hadde spart opp nok penger til en bil. Anonymkode: 881a9...947
AnonymBruker Skrevet 8. juni #48 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du "kan finne", i den ene butikken du er inom daglig. Vi vet hvor tilbudene er, og hvor gode de er. Og handler bulk for et år når vi kommer over virkelig gode tilbud. Og det betyr jo ikke at vi ikke kaster et blikk i dato-disken, og forsyner oss godt derfra også Anonymkode: 881a9...947 Du må jo også ha et stort hus, mange frysere og mye lagringsplass ved å gjøre det sånn. Vi har ikke plass til å lage dopapir og tørkepapir for flere måneder, da måtte vi hatt større hos enn vi hatt og det ville vært mye dyrere enn å kjøpe dopapir som ikke er på 50%. Vi handler stort sett daglig og legger sjelden ekstra ting i kurven. Tar ikke mye tid å bruke 5-10 min i butikken, trenger ikke å parkere eller gå omvei for butikken ligger rett ved stasjonen og sykkelen står allerede parkert rett utenfor. Jeg hadde brukt mer tid på å planlegge middager for en uke og skrevet handleliste ut fra det. Jeg kunne sikkert spart litt penger på å studere tilbudsaviser, men syns ikke det er verdt det. Handler selvfølgelig ting jeg uansett trenger på tilbud når jeg kommer over det, men gidder ikke å bruke timesvis for å få doruller 20 kr rimeligere. Anonymkode: a036c...6ec 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #49 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde du hatt et bedre system for handling så ville det ikke gått lang tid før du hadde spart opp nok penger til en bil. Anonymkode: 881a9...947 Har ikke lappen, men takk for hjelpen, meget hyggelig Anonymkode: 0982b...75d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #50 Skrevet 8. juni Som jeg skrev i stad: Man må finne ut hva som funker for seg og sin familie. Kan jo ikke kjøpe tre bæreposer med frysevarer hvis man har en bitteliten fryser. Og bor man langt unna butikken,stikker man jo ikke innom hver dag. Har man ikke bil kan man ikke storhandle en gang i mnd. Hvis man vet med seg selv at man kaster mye mat fordi man forandrer planer,er det dumt å planlegge for lang tid i forveien. Alt dette er jo med på å avgjøre hva som lønner seg. Anonymkode: c0fbc...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #51 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvfølgelig blir det mye billigere. Alt jeg eier av dopapir, tørrvarer, vaskemidler, er kjøpt på minst 50%, da jeg handler bulk på salg. Grillribben i fryseren for sommeren er ribbe kjøpt på salg i januar - til 80%. Ørreten vi skal ha i dag kjøpte jeg et større parti av tidligere i år, så den plukker jeg bare ut av fryseren om litt. Alt dette ville blitt mye dyrere om jeg skulle dratt på butikken og kjøpt det hver dag. Anonymkode: 881a9...947 Oh lord, snakk om skryt. Jeg handler HVER DAG og hamstrer samtidig tilbud. Jobber bare 50 % så har tid til å følge med. Fyller på med spesielt tørrvarer og hygieneprodukter når det er tilbud. Men jeg er likevel på butikken hver dag for påfyll av noe, og handle det vi evt mangler til middag. Det ene utelukker ikke det andre Anonymkode: 8e997...17b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #52 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har ikke lappen, men takk for hjelpen, meget hyggelig Anonymkode: 0982b...75d I tillegg trenger jeg bare handle for meg og ikke en hel familie, leier leilighet, og ser ikke det kjempestore problemet med å handle 2/3 ganger i uka, så lenge man følger handlelista og ikke putter hva som helst oppi kurven, og prøver å følge med på gode tilbud. Men om man skal handle alt på tilbud hele tiden, så kan det jo av og til hende man putter oppi mye ekstra, bare på bakgrunn av at det var tilbud. Det vil ikke akkurat gjøre det så mye billigere da, for da kan det jo komme noe ekstra oppi kurven man egentlig ikke behøvde. Anonymkode: 0982b...75d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå