AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Høres kanskje ut som en teit problemstilling, men før (både før barn og når vi hadde fått barn) så pleide vi en del kvelder i uken å følge med på felles serier. Før barn gjorde vi nok dette hver kveld, men med litt mer til som skjer, så ble det ikke like ofte. Nå har vi kanskje fulgt med på 1 serie sammen (miniserie) i hele 2025. Hvorfor jeg bryr meg om det er vel fordi jeg føler vi ikke har noe felles sammen på kveldene lengre. Han vil ofte heller sitte med pcen på fange, lese om fotball, endre fantasy-laget sitt eller noe sånt enn å følge med på en serie. Syns liksom det har vært koselig å ha noe å se på sammen som vi kan snakke om eller diskutere osv og rett og slett noe som samler oss litt på kvelden etter barna er i seng. Kveldene vår blir nesten alltid nå at jeg trener i stedet eller ser på noe selv og han sitter der på pcen sin også prater vi litt kort før vi legger oss om logistikk for morgendagen og det er det. Har prøvd å sagt det til han, men det er liksom alltid en "grunn" til at det bli sånn. Sliten, deilig å bare koble av alene osv osv. Eller at jeg burde ta mer initiativ til det som han sier det, men kjenner jeg bare har gitt opp litt. Er ikke det at jeg orker dype samtaler og date hver kveld, men derfor jeg syns det har vært koselig å samles litt rundt felles serie og tv-titting. Hvordan er det hos dere? Anonymkode: 168f4...25d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni Jeg også savner at vi gjør den typen ting sammen. Vi har fulgt 0 serier sammen i år og i fjor. Anonymkode: 0d387...65b
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni Kan dere sitte sammen inntil hverandre i sofaen mens han trykker på laptopen og du ser på TV? Anonymkode: 8c913...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #4 Skrevet 5. juni Her er det mannen som ønsker å se serier sammen. Jeg kjenner at det er et utrolig ork for meg, da jeg ønsker å bruke tiden etter legging til ting som gir meg noe - hobby, noe praktisk i huset eller noe sosialt. Sitte på ræva og glo på tv har blitt bortkastet tid for meg når man har så begrenset med fritid. Det skal sies at jeg tilbyr andre alternativer da - jobbe i huset sammen (rydding, oppussing), date night med matlaging og et glass vin sammen, sitte ute i hagen. Men det syns ikke han er gøy. Anonymkode: 85015...4c2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Veldig viktig å tilbringe tid sammen i hverdagen. Anonymkode: aa155...132 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni Kl 21 samles vi på kjøkkenet, hvor vi smører matpakker og prater sammen. Så ser vi en serie sammen, og småprater, før vi legger oss. For oss er dette en veldig viktig del av dagen. Vi har småbarn, og når vi skal skvise inn trening og ditten og datten, er det fint å ha et fast "samlingspunkt" hver kveld. Anonymkode: 90f99...c2d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni Det høres litt stusselig ut, ts ❤️ skjønner savnet ditt. Vi har mine/dine barn som bor 50/100% med oss. De er så store at de styrer seg selv på kveldstid og legger seg klokken 22.00. Vi ser på serier sammen. En episode nå og da gjennom uken. Hvis ikke jeg likte den så godt så ser han den ferdig når jeg gjør andre ting som å trene eller besøke venninner. Film ser vi kanskje en av kveldene i helgen. Ut over dette så handler vi sammen minst 1 gang i uken. Trener styrke sammen 1 gang i uken. Og går tur/fjelltur en gang i uka. Vi kan finne på å kjøre barna sammen til/henting, om det så er 15 minutt sammen i bilen. Vi har også felles ryddedag som er torsdag, da er huset fresht og klart til helg. Bruker kun 1 time på dette. Vi har også sex hver dag. Og lager somregel middag sammen. Da har vi kvalitetstid på kjøkkenet. Prater og fjaser. Er det trygt mtp kidsa så tar han meg bakfra inntil kjøkkenøya, flørter, masserer klitten min, jeg suger han, osv. Vil si at vi har et sterkt og godt forhold som balanserer egentid og fellestid godt. Han bruker 4 timer i uka på egen trening/sport med folk jeg ikke kjenner. Jeg er med venninner, trener og div engasjement i idrettslaget 4-6 timer i uka. Anonymkode: b5b69...362
Elaine Marley Skrevet 5. juni #9 Skrevet 5. juni Vi ser mye serier og filmer sammen. Det er hyggelig og krever lite av begge to. Så kan vi prate sammen om det vi så på eller noen ganger skravler vi litt for mye sånn at vi ikke får med oss det som skjer. Av og til kan det være en utfordring å finne noe begge vil se på, men stort sett er det et eller annet vi begge er interessert i. Kanskje finne frem en serie og spørre om dere skal se på den sammen?
AnonymBruker Skrevet 5. juni #10 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det høres litt stusselig ut, ts ❤️ skjønner savnet ditt. Vi har mine/dine barn som bor 50/100% med oss. De er så store at de styrer seg selv på kveldstid og legger seg klokken 22.00. Vi ser på serier sammen. En episode nå og da gjennom uken. Hvis ikke jeg likte den så godt så ser han den ferdig når jeg gjør andre ting som å trene eller besøke venninner. Film ser vi kanskje en av kveldene i helgen. Ut over dette så handler vi sammen minst 1 gang i uken. Trener styrke sammen 1 gang i uken. Og går tur/fjelltur en gang i uka. Vi kan finne på å kjøre barna sammen til/henting, om det så er 15 minutt sammen i bilen. Vi har også felles ryddedag som er torsdag, da er huset fresht og klart til helg. Bruker kun 1 time på dette. Vi har også sex hver dag. Og lager somregel middag sammen. Da har vi kvalitetstid på kjøkkenet. Prater og fjaser. Er det trygt mtp kidsa så tar han meg bakfra inntil kjøkkenøya, flørter, masserer klitten min, jeg suger han, osv. Vil si at vi har et sterkt og godt forhold som balanserer egentid og fellestid godt. Han bruker 4 timer i uka på egen trening/sport med folk jeg ikke kjenner. Jeg er med venninner, trener og div engasjement i idrettslaget 4-6 timer i uka. Anonymkode: b5b69...362 Å ha sex hver dag er insane. Gud jeg er glad for at jeg slipper det Anonymkode: 8afda...f5e
AnonymBruker Skrevet 5. juni #11 Skrevet 5. juni Snakker dere ikke om noe mer intellektuelt utfordrende enn tv-serier? Anonymkode: b85a5...328 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #12 Skrevet 5. juni ekskona sovnet så fort jeg skrudde på så endte opp med å se hver for oss Anonymkode: e2186...875
AnonymBruker Skrevet 5. juni #13 Skrevet 5. juni Kanskje han ikke får så mye ut av tv-titting, finnes det ikke andre ting dere kan gjøre sammen? Anonymkode: e8eb8...3ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå