Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en mann i snart to måneder. Jeg vet at jeg må bestemme meg, men jeg klarer ikke. Det er ikke det at han ikke er kjekk, han er også snill og omtenksom, men han er ikke en sånn jeg har tenkt at min mann skal være. Han er håndverker, uten høyere utdannelse, og han tjener en god del mindre enn meg. Men jeg har altså hatt det hyggelig sammen med ham i noen uker, dessuten har sexen vært nesten sjokkerende bra. Den første gangen vi lå sammen, etter et par uker, ble det ikke det samleiet jeg hadde sett for meg, i stedet ble det noe som varte hele kvelden og halve natten, og jeg opplevde en match i senga som jeg aldri har kjent før. Slik har det vært hver gang senere også. Og kanskje derfor er jeg blitt værende. Men spørsmålet er jo om dette er varig, eller om jeg bare en snobbete som legger vekt på andre ting enn det som er bra.

Anonymkode: a0f32...d71

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, men du er snobbete, men å tenke slik du gjør, er muligens en form for avoidant attachment style, les deg opp! 

Anonymkode: e6e44...5bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er "uten høyere utdannelse" og "tjener en god del mindre enn meg" relevant her til det seksuelle spørsmålet ditt? Nesten sånn at du forventet at en person med disse "egenskapene" skulle ikke ha hatt den sexen du fikk eller?

Anonymkode: ff9c1...380

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har datet en mann i snart to måneder. Jeg vet at jeg må bestemme meg, men jeg klarer ikke. Det er ikke det at han ikke er kjekk, han er også snill og omtenksom, men han er ikke en sånn jeg har tenkt at min mann skal være. Han er håndverker, uten høyere utdannelse, og han tjener en god del mindre enn meg. Men jeg har altså hatt det hyggelig sammen med ham i noen uker, dessuten har sexen vært nesten sjokkerende bra. Den første gangen vi lå sammen, etter et par uker, ble det ikke det samleiet jeg hadde sett for meg, i stedet ble det noe som varte hele kvelden og halve natten, og jeg opplevde en match i senga som jeg aldri har kjent før. Slik har det vært hver gang senere også. Og kanskje derfor er jeg blitt værende. Men spørsmålet er jo om dette er varig, eller om jeg bare en snobbete som legger vekt på andre ting enn det som er bra.

Høres digg ut🤗 Håper dere klarer å ha kjappiser også 😅

Dropp å tenke på hans utdanning og lønn. Er han fornøyd med det han får til og lønnen så er det ikke din oppgave å dra han ned akkurat. Blir du lykkelig og han får deg til å føle deg bra er dette viktigst 💓

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, du er en snobb...

Du har funnet deg en snill og hyggelig mann, men han er "kun" håndtverker og tjener mindre enn deg. Virkelig? 
(Jeg regner med at denne tråden er startet av en mann som kjeder seg, men er også klar over at det er overfladiske mennesker av begge kjønn)

Jeg blir rett og slett trist av tråder som dette😶‍🌫️

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er mange faktorer som spiller inn, og jeg vet ikke hva du har vektlagt. 

Aha opplevelsen er når dere skal bo sammen. Hvordan bor han i dag? Er det ryddig der, og vil han holde boligen vedlike og gjøre det rent i huset til enhver tid?

Samt preferanser, hvilke reiser har han gjort i livet? bor dere i samme by? hvordan kom dere egentlig i dialog første gang, og hva bidro at dere ønsket å date? en del refleksjoner behøver man for å summere opp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tipper dette er en trolletråd. 

Det har ingenting med "avoidance" å gjøre. Det er bare rent snobberi. 

Anonymkode: 277e7...750

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

La han finne noen som verdsetter han.

Du høres ut som en ekkel person.

Anonymkode: bd834...7df

• Liker 4
Skrevet
Sitat

Han er håndverker, uten høyere utdannelse, og han tjener en god del mindre enn meg.

Hvis det er det som er viktigst for deg, så håper jeg han finner noen som aksepterer ham som person og ikke for jobben, utdannelsen eller pengene hans.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du sjokkert over at du kan ha god sex med en håndverker?

Anonymkode: f638d...4e2

• Liker 3
Skrevet

En håndverker som er rå i senga hadde vært gull i min verden! 🤩

Ja, du er snobbete. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ble gift på bakgrunn av unik seksuell match, med mann som har tjent og tjener mindre enn meg. Forelskelse og kjærlighet utviklet seg gjensidig mye på bakgrunn av dette. I utgangspunktet skulle han være ff. Det var mitt første forsøk på å ha en relasjon som bare skulle være vennskap og sex. Vi klarte liksom ikke å gi slipp på hverandre, selv om jeg ikke var slik han hadde sett for seg, og samme motsatt. Følelser ble sterke nok til at vi valgte hverandre, selv om det virket som et ganske ulogisk valg. Vi var så ulike. Det er vi fremdeles, og ærlig talt er det vår største styrke ved siden av kjærlighet for hverandre. Vi utfyller hverandre. 

Vi har begge jobbet hardt for å nå våre økonomiske mål, og har snart oppnådd dem alle. Siste målet er egentlig ganske så høyt, og noe de fleste ikke tar seg råd til, men vi klarer det. Sammen. 

Aldri angret på at jeg gikk for unik seksuelle match og gjensidig kjærlighet. Det seksuelle har vedvarende vært en bro mellom oss når annet har vært noe vanskelig. Etter over 20 år sammen har vi fremdeles et herlig sexliv. Ikke alle kan si det. Veldig mange kan ikke si det. 

En håndverker skulle jeg gjerne hatt. Handy er han ikke, men det er jo jeg, så...

Jeg vil si at det seksuelle er viktig. Evne til å være partner og far også, og viljen til å skape livet sammen. Det siste utvikles gjerne på at det er gjensidig kjærlighet og ønske om å være sammen. Ha godt liv sammen. Noe som krever at begge to har det bra. Vi hadde ikke i utgangspunktet felles mål, men utviklet det etterhvert, ved å ha finne og dyrke det vi begge liker, fordi vi hører sammen, og ønsker livet sammen. 

Ikke gå glipp av noe fantastisk på egne fordommer og det å henge deg fast i hvilken mann du trodde var riktig for deg, vil jeg si. Veldig få tror rett om det i forkant av å finne den faktisk rette. Jeg er inderlig glad for at jeg fulgte hjertet, og ikke endte opp med mann jeg så for meg og trodde jeg skulle finne meg. En slags manne- kopi av meg. Våger nesten ikke tenke på hva jeg da hadde gått glipp av. 

Er han flink til å stå på og gi innsats for det han ønsker? Ikke lat? Da klarer dere isåfall sammen å oppnå det dere ønsker, om du gjør det samme. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor viktig det seksuelle er, blir jo helt individuelt. Det er sånn at noen ting er mer riktig eller galt en andre ting å være opptatt av.

For min del personlig, så er det seksuelle langt ned på listen over ting som er viktig for meg. Hadde nok aldri ikke gått inn i et forhold med en dame jeg liker, eller ikke gått inn i et forhold, bare basert på sex. For uviktig for min del.

Anonymkode: 29ba7...51f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør det noe at han tjener mindre enn deg? 

Anonymkode: 8bb71...8ba

• Liker 1
Skrevet

Det er viktig at man er sammen med den man har best sex med. Alternativt må man være åpen med sin neste partner om at man har vært med bedre. Viktig med åpen og ærlig kommunikasjon. Noe annet er bare slemt. 

Annonse
Skrevet

Snobb er du definitivt, men det betyr ikke at bakgrunnen hans er grunnen til at du ikke ønsker å være med ham. Det kan rett og slett være mangel på følelser og så legger du det på bakgrunnen hans i stedet. Men akkurat dette vet du best selv.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ikke bli sammen med noen du innerst inne ikke respekterer. Det som er «sjarmerende» og søtt i begynnelsen blir til irritasjon og forakt senere.   

Like barn leker best.
Man ville ha samtaler uten å så sensurere fremmedord og ha av de samme referansene.  Selvom om sexen er bra i starten, blir den ikke lenger like «hot» når du blir nødt til hjelpe ham knyte slipset..

Endret av Perle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS er definitivt en nyutdannet psykolog i 20-årene. 

Anonymkode: 7335c...e2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han er håndverker, uten høyere utdannelse, og han tjener en god del mindre enn meg.

Jeg ser ikke noe poeng i å anklage deg for å være snobb, så jeg gir blaffen i det.

Jeg tror at jeg i din situasjon ville forsøkt å tenke gjennom bl.a følgende:

Snakker vi godt sammen på samme plan? Ser vi på livene våre, venner og familie og utfordringer med omtrentlig like tankeverktøy?

Du har sikkert gjort en stor innsats for din utdannelse og karriere, og det er naturlig at det betyr mye for deg. Anerkjenner han dette? Har han en itdanning og en karriere som er som han har ønsket, eller han han glidd mer motstandsløst inn i det? Er han glad og fornøyd når han kommer hjem fra jobb? Er du? 

Har han en ordnet økonomi som han er fornøyd med? Har du? 

Hvordan vil du nå dine økonomiske mål sammen med ham? Hva med alene?

Det er herlig med masse deilig sex! Hvor mye betyr det for deg? Du virket overrasket over at det skjedde, er det ikke noe du drømmer om og forventer? Du må selv bestemme hvor viktig det er for deg

Jeg vil ikke at du skal svare ut dette her, for svarene på disse spørsmålene (og hundrevis av andre) er viktige bare for deg.

Lykke til med kjærligheten. Om det skjærer seg har du sexen å se tilbake på.😉

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...