Gå til innhold

Mastercard-belastning fra amerikansk hotell er borte plutselig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bekreftet belastningen på skjerm på hotellet i resepsjonen før jeg dro, og så etterpå at det var belastet litt over  3000 dollar på kortet mitt. Som det skulle.

Nå, et par dager senere, ser jeg at det plutselig er borte, hele det trekket fra hotellet? Bare alle butikk-kjøp etc i USA er der, men den største fra hotellet er altså ikke å spore.

Hva kan ha skjedd? Da jeg sto og skulle bekrefte beløpet som skulle belastes Mastercardet mitt, opplyste resepsjonist-fyren at han skulle refundere 100 dollar (som hadde stått som reservert) til meg, for det var visst et slags depositum eller noe. 

Kan resepsjonisten ha gjort feil og fjernet hele belastningen og ikke bare de hundre dollarene?

Noen som har opplevd lignende, at en belastning forsvinner sånn i det blå? Kommer den sannsynligvis tilbake igjen og er det noen teknisk grunn til at en belastning kan forsvinne helt men komme tilbake?

Anonymkode: 6d0ee...877

Skrevet

Den kommer tilbake. Av og til regnes det fortsatt mot disponibelt beløp selv om det ikke står der. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (36 minutter siden):

Den kommer tilbake. Av og til regnes det fortsatt mot disponibelt beløp selv om det ikke står der. 

Bra, da slipper jeg å ringe rundt og spørre hvorfor det ikke er belastet eller hvorfor det er forduftet.

Men hva mener du med setning nr to? Regnes mot disponibelt beløp? Det var, etter at hotellbelastningen var gjort, fremdeles over tredve tusen igjen disponibelt?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg bekreftet belastningen på skjerm på hotellet i resepsjonen før jeg dro, og så etterpå at det var belastet litt over  3000 dollar på kortet mitt. Som det skulle.

Nå, et par dager senere, ser jeg at det plutselig er borte, hele det trekket fra hotellet? Bare alle butikk-kjøp etc i USA er der, men den største fra hotellet er altså ikke å spore.

Hva kan ha skjedd? Da jeg sto og skulle bekrefte beløpet som skulle belastes Mastercardet mitt, opplyste resepsjonist-fyren at han skulle refundere 100 dollar (som hadde stått som reservert) til meg, for det var visst et slags depositum eller noe. 

Kan resepsjonisten ha gjort feil og fjernet hele belastningen og ikke bare de hundre dollarene?

Noen som har opplevd lignende, at en belastning forsvinner sånn i det blå? Kommer den sannsynligvis tilbake igjen og er det noen teknisk grunn til at en belastning kan forsvinne helt men komme tilbake?

Betalingen er gått fra reservasjon og til betalt trekk. Tro bare ikke at beløpet er borte og pengene ikke blir trukket. Da lurer du deg selv.

Anonymkode: 5d138...c56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Betalingen er gått fra reservasjon og til betalt trekk. Tro bare ikke at beløpet er borte og pengene ikke blir trukket. Da lurer du deg selv.

Anonymkode: 5d138...c56

Eh.... Hvor står det at jeg tror det eller "lurer meg selv" til å håpe på at en belastning ikke blir trukket? Jeg spør jo om jeg må begynne og ringe og få det ordnet, eller om belastningen på kortet kommer tilbake av seg selv og jeg bare kan slappe av.

Og den er faktisk tilbake nå i kveld. Jeg ser ikke selve transaksjonen ennå på datolisten over bruk, men saldoen er økt tilsvarende de 3000 dollarene oppholdet kostet på hotellet. Så da ordner det seg.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...