Gå til innhold

Sykkelsete foran og bak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om dette er rett forum. Lurte egentlig bare på om det er noen som har erfaring med å sykle (elsykkel) med både en ettåring og en treåring på samme sykkel? Har et Thule-sete bak, men tenkte på å kjøpe et sånt Feva Star-sete så jeg kan ha treåringen foran meg og minste bak meg. Er relativt mye alene siden samboer har reisejobb, så foreløpig må jeg bruke bil overalt når han er bortreist. Prøver å få inn litt mer hverdagsmorsjon og er veldig glad i å sykle, så tenker dette kunne ha vært en fin løsning. Men blir det kanskje for vinglete? Vil ikke kaste bort en tusenlapp på et sånt sete hvis det ikke lar seg gjøre. 

Anonymkode: 8fe44...370

Skrevet

Jeg hadde (liten) femåring på sete bak og ettåring i sete foran. Det fungerte helt greit, men elsykkelen ble litt tung å få opp de bratteste bakkene.

Husker ikke merke på setet, er noen år siden. Opplevde det ikke som vinglete, utover at det tok litt øving å buksere alle på plass alene.

Anonymkode: 8df3e...f89

• Hjerte 1
Skrevet

Kjøp brukt? Jeg gjorde et raskt finn-søk på "sykkelsete foran" og fant flere både av den typen og tilsvarende som passer til treåringen, men også typer som passer til babyer og sikkert også ettåringen. Så blir det rimeligere å teste om det funker. 
På lengre sikt ville jeg kjøpt en Long tail-sykkel. Da kan du ha to barn bakpå ganske lenge.

Anonymkode: 6005f...f1d

• Liker 1
Skrevet

Har sett mange som har 2 barn bakpå sykkel, i et slags dobbeltsete (de sitter rett bak hverandre). Må man ha en spesiell sykkel for det eller er det et alternativ? Hva med sykkelvogn?

Anonymkode: a9d71...d15

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips! Var litt på jakt etter et alternativ som ikke er svindyrt, så ny sykkel eller sykkelvogn er dessverre utelukket. Bor også i ingenmannsland, så finn er litt vanskelig. Men tror jeg går for det Feva Star-setet og krysser fingrene for at det passer! Så kommer jeg meg forhåpentligvis ut på sykkeltur når mannen er borte også. 

TS

Anonymkode: 8fe44...370

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...