AnonymBruker Skrevet 7. juni #41 Skrevet 7. juni Hm, jeg vet ikke om jeg anser meg selv som feminist, men som kvinne i topplederjobb sammen med alle mannfolka (der en del definitivt har en mening om hva jeg får til basert på kjønn) opplever jeg vel i økende grad at jeg er det allikevel - jeg jobber ganske aktivt med å få kvinner opp og frem på lik linje med menn. Allikevel elsker jeg at mannen dominerer meg i senga, ingenting er bedre. Men jeg er ikke leder og jobber ikke for å kvinner opp og frem fordi vi elsker makt og å dominere over andre… Anonymkode: 30074...4f8
Topper og daler Skrevet 7. juni #42 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvilket ansvar man får avhenger jo av prompten man gir. Her ber jeg om å problematisere feminisme og frivillig seksuell underkastelse og det er mange gode poeng her. Anonymkode: 4ad6f...d0d «Problematisere» - men det er jo ikke en nøytral bestilling.
AnonymBruker Skrevet 7. juni #43 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): A) Det er et langt stykke fra medisin til ingeniørvitenskap, og jeg vet at innen medisin skrives det stadig artikler og forskes på hvordan f.eks forventninger og kultur og litteratur påvirker fagfeltet. For å si det sånn: Medisin er et mye tyngre fagfelt enn ingeniør, det er forsåvidt også min humanistiske mastergrad (som jeg tjener greit på). B) Hva er EGENTLIG agendaen din, snakke ned feminister eller snakke opp ingeniører? Anonymkode: 69430...eb3 Mitt anliggende er at problemstillingen som er utgangspunktet for denne tråden, ikke er et faglig «ekspertspørsmål», men et normativt, allmennmenneskelig spørsmål, som ikke forutsetter noen spesiell fagkompetanse. Å plassere det i samme kategori som fagspørsmål innen medisin/farmakologi og ingeniørvitenskap, blir dermed skivebom. Alle vet at «feminisme», slik termen brukes i dagligtalen er vag og tildels flertydig, og det er ulike ulike syn - også blant feminister - på hva feminisme er eller bør være. Spørsmålet om hvorvidt det er forenlig med å være en god feminist å forherlige mannlig dominans gjennom såkalt «lek», er det definitivt ulike meninger om blant feminister. Anonymkode: 1d6d1...844 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå