Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) er det noen her som bor i Lunner kommune, rettere sagt Roa med barn som kan fortelle litt hvordan det er? Skal mulig flytte dit men ser det er 5km til barneskole, jeg kjører ikke bil, burde man unngå Roa om man ikke har bil?😬

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sjekke om det går skolebuss, men det er vanskelig å bo på de små tettstedene på Hadeland uten bil. Unntakene er vel bare Jevnaker og Gran, der er det et sentrum med butikker og cafeer. 

Det heter på Roa!

Anonymkode: 9018f...bd8

Skrevet

Er alle i Roa like hyggelig som deg?

AnonymBruker
Skrevet

Det er gratis skoleskyss for alle som bor mer enn 4 km fra skolen.

I tillegg går det ofte buss og tog, både sørover til Oslo og nordover til Gjøvik. Lunner kommune ligger jo også i Akershus og hører innunder Ruter i retning Oslo.

Det er bom mellom Lunner og Gran, så rimeligere å kjøre buss enn bil.👍 

Sjekk f.eks. Entur-appen, så ser du litt tilbudet med buss og tog, og ditt behov.

Anonymkode: 46302...727

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig burde man unngå å bo på småsteder i Norge med barn hvis man ikke har bil. 

Anonymkode: 8f8a2...df1

• Nyttig 1
Skrevet

Vel det sto det skulle være svært sentralt, så derfor jeg spør folk som eventuelt bor der. Ikke alt er en selvfølge, mange små koselige steder man kan bo uten bil:)

AnonymBruker
Skrevet
100%Alene skrev (4 timer siden):

Vel det sto det skulle være svært sentralt, så derfor jeg spør folk som eventuelt bor der. Ikke alt er en selvfølge, mange små koselige steder man kan bo uten bil:)

Det er jeg rett og slett ikke enig i. Man kan selvsagt, men det vil være hinsides knotete de aller fleste steder i Norge med unntak av bysentra i de tre-fire største byene. 

Anonymkode: 8f8a2...df1

• Liker 1
Skrevet

Det er helt greit å være uenig:)

Og ja, mange steder som er knotete, men tenker at de som selv bor på de enkelte områdene har litt innsikt i hvordan det er å bo der:) men er du derifra så setter jeg selvfølgelig pris på din ærlighet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...