petterm Skrevet 7. juni 2025 #21 Skrevet 7. juni 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, han er sjelden kjørbar på fritiden. Kun dager han skal noe konkret, da åpner han gjerne ikke ølen før en liten stund før sengetid, og stopper etter 2 fordi han kubber. Noen dager drikker han riktig nok ingenting, men i all hovedsak er det altså øl nesten hver dag. Noen ganger skal han besøke venner et lite stykke unna og gidder ikke ta buss. Da kjører han selv, drikker et par bokser, og venter noen få timer før han kjører hjem (hevder at da er han edru). Jeg kan sjelden regne med at han kan hente meg noe sted etter middagstider hvis jeg skal trenge det, iom at han da er i ølen (igjen)… Han forstår som sagt ikke bekymringen min, og sier ofte at «det er ikke sprit jeg drikker». Og apropos det, så klarer han aldri runde av en bytur før siste utested stenger. Hver gang han er på byen er han mer eller mindre sørpe lenge før midnatt, og drar ikke hjem før han har mistet siste buss. Anonymkode: a13cf...897 Han er alkoholiker! Du er "heldig" som faktisk ser hvor mye han drikker. Hvis du presser han i forhold til å be han la være å drikke en periode så vil han skjule forbruker sitt. Alkoholikere er flinke til å skjule forbruket. Håper du ikke har eller har tenkt å få barn med han. Å ha barn sammen med en alkoholiker er slitsomt. Det beste du kan gjøre er å avslutte forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #22 Skrevet 8. juni 2025 Ikke dra alkoholiker-kortet. Da blir det krangling og kverulering på hva som er alkoholisme eller ikke. Bare si at sånn vil du ikke ha det. Det kan han ikke krangle på, for det er kun DU som bestemmer hvilken hverdag du ønsker. Baser heller ikke forholdet på at han skal skjerpe seg når han får barn. Du kan ikke si at det stemmer ikke, for det vet du strengt tatt ikke. Forhold deg kun til fakta. Og fakta er at du ikke vil ha det sånn som dere har det nå. Anonymkode: c8445...5b9 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå