Hareena Skrevet 7. juni #21 Skrevet 7. juni (endret) Problemet med renhold er at de som jobber i bygget ikke forstår hvor lite deres arbeidsgiver/byggeier er villig til å betale for renholdet og ikke har innsikt i hva kontrakten innebærer. Ingen renholder gjør rent under der noe er plassert. De flytter IKKE NOE på pulter. Hvis noen har forårsaket at det flyter av rusk og rask på teppegulvet en torsdag og kontrakten sier støvsuging hver onsdag, ja så blir det liggende ei uke. Det er ikke pga udugelige renholdsoperatører, det er pga din kjipe arbeidsgiver. Før du klager på renhold, sjekk kontrakt! Heia alle i renholdsbransjen, verden stopper uten dere! Endret 7. juni av Hareena 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #22 Skrevet 7. juni Mezzosoprena skrev (14 minutter siden): Er det ryddig nok til at pultene kan vaskes da? Nei, jeg syns ikke det og jeg prøver å rydde når jeg er på jobb. Men ettersom vi deler er det ikke så enkelt. Anonymkode: 63fe8...0f1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #23 Skrevet 7. juni Hareena skrev (13 minutter siden): Problemet med renhold er at de som jobber i bygget ikke forstår hvor lite deres arbeidsgiver/byggeier er villig til å betale for renholdet og ikke har innsikt i hva kontrakten innebærer. Ingen renholder gjør rent under der noe er plassert. De flytter IKKE NOE på pulter. Hvis noen har forårsaket at det flyter av rusk og rask på teppegulvet en torsdag og kontrakten sier støvsuging hver onsdag, ja så blir det liggende ei uke. Det er ikke pga udugelige renholdsoperatører, det er pga din kjipe arbeidsgiver. Før du klager på renhold, sjekk kontrakt! Heia alle i renholdsbransjen, verden stopper uten dere! Nettopp! Det er så lett å klage og så har de ikke peiling. Anonymkode: 9510d...cbe
AnonymBruker Skrevet 7. juni #24 Skrevet 7. juni Gulv og pult skal vaskes 6 dager i uka, og søppel tømmes. Alle berøringspunkter skal vaskes 6 dager i uka, toalett og garderober skal vaskes 6 dager i uka. Vinduskarmer skal vaskes ukentlig. I perioder er det veldig bra, i perioder må vi ofte sende klager. Anonymkode: 0809c...613
AnonymBruker Skrevet 7. juni #25 Skrevet 7. juni Vaskes hver dag, men jeg jobber på sykehus. Anonymkode: f06dc...e59
AnonymBruker Skrevet 8. juni #26 Skrevet 8. juni De går rundt og vasker og rydder gjennom dagen. Kantineansatte er ansvarlig for å holde minikjøkkenene rene og ryddige. Rengjøringspersonalet støvsuger tidlig hver morgen, og tar over alle pultene og skjermene, samt møterommene. Toalettene tas jevnlig. Veldig sjeldent jeg ser rot/søl. Eneste gangen det ser ille ut er en tidlig morgen når mange har jobbet overtid dagen før. Da blir jeg litt flau over hvor mye voksne mennesker velger å rote (kopper, og esker etter overtidsmat), når oppvaskmaskin og søppelspann har plass. Men kantinepersonalet har som regel fikset det før kl 9. Anonymkode: 4dd8b...a17
AnonymBruker Skrevet 8. juni #27 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 14.19): Jeg har prøvd på den gode måten men har innsett at det ikke går inn. Folk har rett og slett ikke respekt og vilje til å forstå. Opplever det i praksis hver eneste dag. Og det har tatt fra meg stolthet og vilje. Anonymkode: 9510d...cbe Vel, har jobbet med renhold i snart 10 år og har helt motsatt erfaring. Anonymkode: 4ffcc...b0e
AnonymBruker Skrevet 8. juni #28 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 14.25): Og da er det sekundet etter renholder har vært der? For når du har tråkka der litt og støv har lagt seg der så er det ikke rent lenger. Det er ikke magi vi driver med . Det er rent når vi har vaska men du kan følge med og se hvor fort det blir skittent igjen,og det er ikke renholder sin feil. Et gulv blir skittent,det er slik det er. Anonymkode: 9510d...cbe Skal ikke si at alle renholdere er like nøye med slikt, det vet du og? Anonymkode: 4ffcc...b0e
AnonymBruker Skrevet 8. juni #29 Skrevet 8. juni Noen kontor er omtrent umulig å få vasket skikkelig fordi noen alltid har masse å gjøre på kontoret sitt. Nå er jeg godt kjent på mitt området så i blant er jeg ekstra tidlig på plass for å ta de kontorene. Ellers kan det gå lang tid mellom renholdet. Jeg banker på, spør om det passer å vaske, spør om en tid de er ute av kontoret eller annet klokkeslett som kan passe bedre. Flere steder blir jeg avvist hver gang, så for å ha litt kontroll tar jeg det før de kommer på jobb. En gang per måned dobbeltsjekker jeg om gulvene faktisk er rene eller om de bare er rene for støv. Så det blir tatt ekstra nøye i blant. En gang i ny og ne legger jeg meg på alle 4 for god standard. Dette er fyfy da det ikke følger hms. Ved hovedvask der jeg jobber mente teamleder at jeg måtte rydde og vaske, mens sjefen sa at jeg absolutt ikke skulle rydde. Det er kunde/bruker sitt ansvar å rydde om de vil ha det skinnende rent. Kunne ønske de kunne rydde mer så jeg får min standard på verket. Men så har jeg opplevd en kunde som fortalte de hadde ødelagt gulvet med å vaske på sin måte. Som har ført til at gulvet er omtrent umulig å holde rent. Jeg skaffet en nilfisk maskin og fikk de til å skyve unna alt på området. Den ble kjørt 4 runder og resultatet ble ganske bra. Men det varte ikke til neste dag en gang, da mente de at jeg skulle ligge på alle 4 med en børste. Her snakker vi stort kjøkkengulv. Jeg kontaktet min leder som nektet meg dette, jeg forklarte regler og HMS rundt dette til kunden. De sa at hun som var der fast (utenlandsk og dårlig språk) godtok kravet deres. Det syns jeg er sykt. Anonymkode: 4ffcc...b0e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #31 Skrevet 8. juni Klasserommene rengjøres to dager i uken, kontorene en gang annenhver uke. Personalrommet en gang i uken. Toalettene antar jeg vaskes en gang om dagen. Søpla tar vi selv. Snømåkingen tar vi selv. Oppvasken tar vi selv. Anonymkode: a4354...573
AnonymBruker Skrevet 9. juni #32 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 8.43): Vel, har jobbet med renhold i snart 10 år og har helt motsatt erfaring. Anonymkode: 4ffcc...b0e Da er du heldig! Anonymkode: 9510d...cbe
AnonymBruker Skrevet 9. juni #33 Skrevet 9. juni Vet egentlig ikke, det er noen innom et par ganger i uka om ikke mer, men det varierer om de tømmer søppel, vasker gulv eller hva enn. På selve arbeidsplassen er det lite til ingenting som blir gjort. Det forventes nok at jeg skal gjøre tiltak for å holde det noenlunde ok. Ser at vi har en relativt slapp holdning på akkurat dette området 🤭 Anonymkode: 62114...96a
AnonymBruker Skrevet 9. juni #34 Skrevet 9. juni Klasserom hver dag eller etter behov. Toaletter hver dag. Kontor 1 gang i uken. Men er forskjell på hvor nøye det vaskes. Noen er mer nøye enn andre. Noen vil bli ferdig fort og heller sitte å drikke kaffe Anonymkode: c2764...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå