Thomasine Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni Hvor ofte vaskes det på jobben din? Gulv, støvtørking/vasking av flater, toaletter, tømme søppel, vasking av vinduer. Hva er det evt forventet at du selv skal gjøre?
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni Toaletter vaskes annenhver dag. Selve kontorlokalene vaskes en dag i uka+søppel tømmes, plantene vannes, kaffemaskinen renses osv samtidig. Alt shines. Det forventes at pultene er ryddige nok til at renholderen kan vaske den dagen hun kommer. Man må sette oppvask i oppvaskmaskinen selv resten av uken, og ta ut av maskinen. Vasking av vinduer er ikke renholderen som gjør, det leies inn noen til å ta hele bygget en gang i året. Anonymkode: a964d...79b
AnonymBruker Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni Thomasine skrev (13 minutter siden): Gulv, støvtørking/vasking av flater, toaletter, tømme søppel, Dette kommer det noen og gjør hver dag. Thomasine skrev (14 minutter siden): vasking av vinduer. Det gjøres en gang i året, hver vår leies det inn vindusviskere. Jobber på kontor. Anonymkode: 02072...19b
AnonymBruker Skrevet 4. juni #4 Skrevet 4. juni Kontorene og korridoren vaskes en gang i uka, altså gulvene og pultene. Søppel har vi i korridoren, det hentes ved behov, sjekkes hver dag. Toalettene vaskes hver dag. Vinduene en gang i året. Så har vi noe som heter periodisk vask som er en grundigere vasking, gjerne også kombinert med gulvbehandling, usikker på hvor ofte det gjøres. En gang i året kanskje. Anonymkode: 502e6...34d
Blåsippa Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni Vasking og vasking fru Blom... Er det hver 2. uke de kommer innom kontoret med en tørrmopp da tro? I beste fall med en sprutflaske med vann for flekker. Doen blir vasket hver dag og søppelsekkene på fellesarealet fjernet annenhver dag sånn ca. (vi får ikke lov til å ha søppelbøtte på kontoret).
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Blåsippa skrev (På 4.6.2025 den 23.43): Vasking og vasking fru Blom... Er det hver 2. uke de kommer innom kontoret med en tørrmopp da tro? I beste fall med en sprutflaske med vann for flekker. Doen blir vasket hver dag og søppelsekkene på fellesarealet fjernet annenhver dag sånn ca. (vi får ikke lov til å ha søppelbøtte på kontoret). Nå er det slik at mopper skal ikke være våte eller vri opp. De kan ha litt vann på moppen, men mikrofiber skal ta støvet. For veldig mange år siden pleide man å vri opp moppen før vasking, dette er ikke lov lengre. De følger hms og regler som lært, det holder det de gjør faktisk. Men drar de ikke over andre flater? Alt høres helt riktig ut. Anonymkode: 4ffcc...b0e
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Renholderen tar doene tre ganger om dagen, bordene etter hvert måltid, kontorene en dag i uka, garderobene hver dag og personaltoaletter daglig. Vindusvaskeren kommer på våren. Daglig tømmer vi all søppel og skummer ned hele kjøkkenet. Jobber på kjøkken i forsvaret. Anonymkode: 7f164...d66
AnonymBruker Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni Blåsippa skrev (På 4.6.2025 den 23.43): Vasking og vasking fru Blom... Er det hver 2. uke de kommer innom kontoret med en tørrmopp da tro? I beste fall med en sprutflaske med vann for flekker. Det er ikke rart at ingen vil jobbe med renhold når folk uten kunnskap uttaler seg slik. Da skal jeg opplyse deg ; gulv idag behandles med voks eller bonemiddel for å beskytte . Dette legger seg som en hinne oppå gulvoverflaten og gjør at smuss og dritt ikke trenger ned. Dermed er det nok med fuktig mopp( dvs en mopp som etterlater svært lite fukt) og litt ekstra vann om flekken sitter litt ekstra. Sånn! Nå kan du prøve å ha mer respekt! For jeg som renholder er drittlei av slik uvitenhet som du viser! Blåsippa skrev (På 4.6.2025 den 23.43): Doen blir vasket hver dag og søppelsekkene på fellesarealet fjernet annenhver dag sånn ca. (vi får ikke lov til å ha søppelbøtte på kontoret). Anonymkode: 9510d...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er ikke rart at ingen vil jobbe med renhold når folk uten kunnskap uttaler seg slik. Da skal jeg opplyse deg ; gulv idag behandles med voks eller bonemiddel for å beskytte . Dette legger seg som en hinne oppå gulvoverflaten og gjør at smuss og dritt ikke trenger ned. Dermed er det nok med fuktig mopp( dvs en mopp som etterlater svært lite fukt) og litt ekstra vann om flekken sitter litt ekstra. Sånn! Nå kan du prøve å ha mer respekt! For jeg som renholder er drittlei av slik uvitenhet som du viser! Anonymkode: 9510d...cbe Som renholder vil jeg heller opplyse og lære bort på en positiv måte. Vi kan ikke "kjefte" på folk for manglende kunnskap. Anonymkode: 4ffcc...b0e 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni Grundig rengjøring av alle flater flere ganger om dagen. Jobber på operasjonsstue. Anonymkode: dadef...893 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni Thomasine skrev (På 4.6.2025 den 23.18): Hvor ofte vaskes det på jobben din? Gulv, støvtørking/vasking av flater, toaletter, tømme søppel, vasking av vinduer. Hva er det evt forventet at du selv skal gjøre? det vaskes hver dag på kvelden, ingen ting som er foreventet og gjøre av oss da hadde ikke jeg giddet og jobbet der hvis man skulle vasket i tillegg Anonymkode: e5488...22b
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni Aner ikke hva som gjøres og hvor ofte. Antar det gjøres når vi ikke er på jobb, ville vært vanskelig å gjennomføre renhold når kontorlokalet er fullt. Men det er visst regler som sier at de ikke skal bøye seg og kravle rundt på gulvet, og jeg har observert at det har ligget et papirlommetørkle på gulvet under en pult i minst et par uker før det har forsvunnet. Det er forventet at vi skal rydde pulten (clean desk), og sette skitten oppvask i oppvaskmaskinen, og ta rent ut av oppvaskmaskinen og sette på plass. Boss skal vi kaste i bosspannene. Anonymkode: 7695f...407
Blåsippa Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er ikke rart at ingen vil jobbe med renhold når folk uten kunnskap uttaler seg slik. Da skal jeg opplyse deg ; gulv idag behandles med voks eller bonemiddel for å beskytte . Dette legger seg som en hinne oppå gulvoverflaten og gjør at smuss og dritt ikke trenger ned. Dermed er det nok med fuktig mopp( dvs en mopp som etterlater svært lite fukt) og litt ekstra vann om flekken sitter litt ekstra. Sånn! Nå kan du prøve å ha mer respekt! For jeg som renholder er drittlei av slik uvitenhet som du viser! Anonymkode: 9510d...cbe Det er mulig det er rent UNDER boninga, men på overflaten er det rett og slett skittent. Om jeg f.eks. søler ned en skvett med vann på kontoret som jeg skal tørke opp, så er papiret gråsvart etterpå. Skjønner at dere følger gitte prosedyrer, men friskt og rent er det ikke! Dette handler ikke om manglende respekt, men om fakta.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Som renholder vil jeg heller opplyse og lære bort på en positiv måte. Vi kan ikke "kjefte" på folk for manglende kunnskap. Anonymkode: 4ffcc...b0e Jeg har prøvd på den gode måten men har innsett at det ikke går inn. Folk har rett og slett ikke respekt og vilje til å forstå. Opplever det i praksis hver eneste dag. Og det har tatt fra meg stolthet og vilje. Anonymkode: 9510d...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Aner ikke hva som gjøres og hvor ofte. Antar det gjøres når vi ikke er på jobb, ville vært vanskelig å gjennomføre renhold når kontorlokalet er fullt. Men det er visst regler som sier at de ikke skal bøye seg og kravle rundt på gulvet, og jeg har observert at det har ligget et papirlommetørkle på gulvet under en pult i minst et par uker før det har forsvunnet. Det er forventet at vi skal rydde pulten (clean desk), og sette skitten oppvask i oppvaskmaskinen, og ta rent ut av oppvaskmaskinen og sette på plass. Boss skal vi kaste i bosspannene. Anonymkode: 7695f...407 Vi er renholder og rydding er ikke vår jobb. Og da må jeg spørre: hvorfor tar du det ikke opp selv? Er du for lat? Anonymkode: 9510d...cbe 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni Blåsippa skrev (1 time siden): Det er mulig det er rent UNDER boninga, men på overflaten er det rett og slett skittent. Om jeg f.eks. søler ned en skvett med vann på kontoret som jeg skal tørke opp, så er papiret gråsvart etterpå. Skjønner at dere følger gitte prosedyrer, men friskt og rent er det ikke! Dette handler ikke om manglende respekt, men om fakta. Og da er det sekundet etter renholder har vært der? For når du har tråkka der litt og støv har lagt seg der så er det ikke rent lenger. Det er ikke magi vi driver med . Det er rent når vi har vaska men du kan følge med og se hvor fort det blir skittent igjen,og det er ikke renholder sin feil. Et gulv blir skittent,det er slik det er. Anonymkode: 9510d...cbe
AnonymBruker Skrevet 7. juni #17 Skrevet 7. juni Daglig, flere ganger om dagen. Anonymkode: b6abb...b09
AnonymBruker Skrevet 7. juni #18 Skrevet 7. juni Toalett og søppel hver dag. Resten hver tredje til fjerde uke. Det jeg må gjøre er å rydde skrivebordet når renholderen kommer. Anonymkode: 6fc21...3a6
AnonymBruker Skrevet 7. juni #19 Skrevet 7. juni Tror det blir vasket omtrent hver dag, men akkurat kontoret der vi sitter er det mest gulv og søppel som blir ordnet. Så jeg har jo opplevd at det har blitt ganske skittent på selve skrivebordene (som vi alle bruker). Har lurt på å kjøpe en rull med kluter så jeg kan vaske over selv. Anonymkode: 63fe8...0f1
Mezzosoprena Skrevet 7. juni #20 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror det blir vasket omtrent hver dag, men akkurat kontoret der vi sitter er det mest gulv og søppel som blir ordnet. Så jeg har jo opplevd at det har blitt ganske skittent på selve skrivebordene (som vi alle bruker). Har lurt på å kjøpe en rull med kluter så jeg kan vaske over selv. Anonymkode: 63fe8...0f1 Er det ryddig nok til at pultene kan vaskes da? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå