Gå til innhold

Paff og lei meg (?) samtidig. Kjæresten har fjernet alle likes på min instagramprofil. Årsak?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (13 timer siden):

Selv om det er vanskelig for deg, så tror jeg at den eneste løsningen på dette er å faktisk spørre han. Kommunikasjon i et forhold er faktisk viktig for at ting skal fungere bra mellom 2 personer. 

Om du ikke spør, så vil nok dette gnage på deg så mye at det kan gå utover andre ting i forholdet. Kvinne deg opp og snakk med han. Er det sånn at du er redd han? At han skal bli fysisk mot deg? 

Skal vi like greit kontakte krisesenter, først som sist, i tilfelle han blir voldelig?

Anonymkode: 2fe84...dcf

AnonymBruker
Skrevet

I et forhold så skal du ikke gå rundt med "vondt i magen". En dag eller to i forbindelse med PMS eller en dårlig dag, lite søvn, er helt normalt. Men hvis det generelt er slik hele tiden, så er ikke dette rette forholdet rett for deg. 

Du må føle deg trygg, du må føle deg hjemme i armkroken sammen med kjæresten din. Om noe er vanskelig, så skal en god kjæreste prøve å gjøre situasjonen bedre. Ikke gå til angrep på deg med crazy "rundsnakk", så du angrer på at du tok det opp.

Jeg lurte i starten på om det kanskje var du som var redd for hvordan han ville reagere. At du uten tidligere erfaringer fra HAN skapte deg mange kjipe scenarioer på hvordan han kom til å reagere - negativt. Men jeg forstod det slik at det er sånn han har reagert mange ganger tidligere? At du føler at du må forutse hvordan diskusjonen går på forhånd, og øve deg på hva du skal svare på alle mulige alternativer? Det er ufattelig slitsomt. Ingen skal ha en slik hverdag! Hvis han virkelig er så manipulerende, så tenker jeg at du har det bedre uten han. 

Anonymkode: c416f...04b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fjernet alle likes noen år tilbake, og da mener jeg absolutt alle, kanskje det ikke var ment personlig? Spør han.

Anonymkode: eea84...d30

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fjernet alle likes noen år tilbake, og da mener jeg absolutt alle, kanskje det ikke var ment personlig? Spør han.

Bare på èn person? Han har ikke fjernet andre likes, det er KUN på min profil =/ 

Anonymkode: 2aaa4...d89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I et forhold så skal du ikke gå rundt med "vondt i magen". En dag eller to i forbindelse med PMS eller en dårlig dag, lite søvn, er helt normalt. Men hvis det generelt er slik hele tiden, så er ikke dette rette forholdet rett for deg. 

Du må føle deg trygg, du må føle deg hjemme i armkroken sammen med kjæresten din. Om noe er vanskelig, så skal en god kjæreste prøve å gjøre situasjonen bedre. Ikke gå til angrep på deg med crazy "rundsnakk", så du angrer på at du tok det opp.

Jeg lurte i starten på om det kanskje var du som var redd for hvordan han ville reagere. At du uten tidligere erfaringer fra HAN skapte deg mange kjipe scenarioer på hvordan han kom til å reagere - negativt. Men jeg forstod det slik at det er sånn han har reagert mange ganger tidligere? At du føler at du må forutse hvordan diskusjonen går på forhånd, og øve deg på hva du skal svare på alle mulige alternativer? Det er ufattelig slitsomt. Ingen skal ha en slik hverdag! Hvis han virkelig er så manipulerende, så tenker jeg at du har det bedre uten han. 

Anonymkode: c416f...04b

Du har nok rett her. Jeg har lært meg at en slik type samtale blir vanskelig, og at jeg må tenke meg om på forhånd. 

Jeg føler meg ufattelig trygg i armkroken hans. Vi har det utrolig fint i nuet og når vi fysisk er sammen. Det er dog alle disse andre rare tingene han gjør, og tiden vi ikke er fysisk sammen på, som gjør det vanskelig.

Og ja - det er så utrolig slitsomt. Egentlig litt "godt" at du så dette, for jeg er kanskje ikke så god på å forklare godt oppi all fortvilelse.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere her inne må forstå at jeg gir jo f i selve "likesene". Det betyr ingenting for meg med likes eller ikke likes.

Er det derfor du har gått tilbake på bilder for å studere likes, og da opp til flere ganger, siden du vet det var like der før, men ikke nå?

Høres lite troverdig ut, kanskje bedre å bare si det som det er.

Anonymkode: 2fb97...558

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare på èn person? Han har ikke fjernet andre likes, det er KUN på min profil =/ 

Og kan jeg spørre hvorfor du gjorde dette?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det derfor du har gått tilbake på bilder for å studere likes, og da opp til flere ganger, siden du vet det var like der før, men ikke nå?

Høres lite troverdig ut, kanskje bedre å bare si det som det er.

Anonymkode: 2fb97...558

Hehe ja, jeg husker det da jeg ble glad da han liket. Poster som sagt ikke mye, 2-3 i året.

Antall likes betyr 0 for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, jeg fjernet faktisk absolutt alle likes – altså hver eneste like jeg noen gang hadde gitt, ikke bare på én bestemt person.

Jeg vet ikke hvordan det fungerer nå, men tidligere kunne man velge å slette alle likes innenfor en bestemt tidsperiode. Jeg valgte å fjerne alt fra 2010 til 2015, siden jeg da var en litt barnslig tenåring som likte mye rart jeg ikke lenger ville assosieres med som voksen. I stedet for å gå gjennom hvert enkelt innlegg, slettet jeg bare alt på én gang.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg fjernet faktisk absolutt alle likes – altså hver eneste like jeg noen gang hadde gitt, ikke bare på én bestemt person.

Jeg vet ikke hvordan det fungerer nå, men tidligere kunne man velge å slette alle likes innenfor en bestemt tidsperiode. Jeg valgte å fjerne alt fra 2010 til 2015, siden jeg da var en litt barnslig tenåring som likte mye rart jeg ikke lenger ville assosieres med som voksen. I stedet for å gå gjennom hvert enkelt innlegg, slettet jeg bare alt på én gang.

Jeg skjønner. Og det blir jo fort veldig annerledes. Hadde vært litt verre om du gikk og fjernet likes kun fra kjæresten din sin profil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Sammen i snart to år, bor ikke sammen enda. Vi er 38 og 42. Han poster aldri noe på IG, så får ikke fjerna likes heller 😕

38 og 42… og du bryr deg om likes på ig og tør ikke å spørre kjæresten…? 🙈

Anonymkode: a7ee2...89f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Les hele greia. Jeg bryr meg 0 om likes.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner. Og det blir jo fort veldig annerledes. Hadde vært litt verre om du gikk og fjernet likes kun fra kjæresten din sin profil.

Ja, det ville jeg aldri gjort. Hvis det kun er fjernet likes fra én bestemt person, spesielt kjæreste, er det noe som foregår.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

enten kommer han til og gjøre det slutt eller har han en på si

Anonymkode: d4ea5...8e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det ville jeg aldri gjort. Hvis det kun er fjernet likes fra én bestemt person, spesielt kjæreste, er det noe som foregår.

Helt enig, og det føles helt fælt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

enten kommer han til og gjøre det slutt eller har han en på si

Anonymkode: d4ea5...8e3

Ts her. Jeg frykter du har helt rett! Klarer ikke se noen annen årsak eller forklaring.

• Hjerte 1
Skrevet
Vibelator skrev (3 timer siden):

For en drittverden vi har fått.Alt handler om likes og avhengighetsmaskinen.Kun tragisk.Ikke rart parforhold ryker og folket er ensomme

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er litt rart at man i 2025 enda ikke har forstått at SoMe bare én av mange av måter å uttrykke seg på. Daglig uttrykker vi følelser og meninger gjennom ord og handlinger. Om kjæresten min uoppfordret hadde handlet favorittsjokoladen min hver gang han var på butikken og han brått sluttet med dette, så hadde jeg selvsagt lurt på hvorfor. Hva har endret seg? Hvorfor har han sluttet å vise meg denne lille, kjærlige gesten sånn ut av det blå?

Da bommer man rimelig hardt på poenget med utsagn som "herregud, så opptatt folk er av hva man har i handleposen når man kommer hjem fra butikken. Og helt tragisk å være avhengig av sjokolade!". 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
ElectricScum skrev (2 minutter siden):

Det er litt rart at man i 2025 enda ikke har forstått at SoMe bare én av mange av måter å uttrykke seg på. Daglig uttrykker vi følelser og meninger gjennom ord og handlinger. Om kjæresten min uoppfordret hadde handlet favorittsjokoladen min hver gang han var på butikken og han brått sluttet med dette, så hadde jeg selvsagt lurt på hvorfor. Hva har endret seg? Hvorfor har han sluttet å vise meg denne lille, kjærlige gesten sånn ut av det blå?

Da bommer man rimelig hardt på poenget med utsagn som "herregud, så opptatt folk er av hva man har i handleposen når man kommer hjem fra butikken. Og helt tragisk å være avhengig av sjokolade!". 

ts her.

Takk🙏 Jeg bryr meg virkelig 0 om likes, men jeg bryr meg om han. Jeg elsker han og dette er sårt. Endringen er sår. Det handler 0 om likes.

Veldig godt eksempel du dro opp der. Du lever og ånder jo ikke for at andre skal kjøpe deg sjokolade, eller sjokolade i seg selv. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ts her.

Takk🙏 Jeg bryr meg virkelig 0 om likes, men jeg bryr meg om han. Jeg elsker han og dette er sårt. Endringen er sår. Det handler 0 om likes.

Veldig godt eksempel du dro opp der. Du lever og ånder jo ikke for at andre skal kjøpe deg sjokolade, eller sjokolade i seg selv. 

Skjønner godt at det er en kjip situasjon du har havnet i. Jeg har egentlig ingen andre råd enn hva som er gitt ellers i tråden. Du får bare være ærlig og direkte, uten å være anklagende. Du har en god forklaring på hvordan du oppdaget dette. Hvis har bryr seg om deg burde det uansett være av større prioritet for han å forsikre deg om at følelsene hans ikke har endret seg, enn å latterliggjøre din aktivitet på IG og spekulere på hvordan du fant ut dette. Det kan du jo si til han, om han forsøker å snu dette til å handle om deg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nja. Forloveden min har FB, men han poster ikke noe privat. Jeg poster sjeldent privat og har 2 poster med han der jeg tagget han. Det syntes han var utrolig koselig.

Utover det så liker han sjeldent innleggene mine. Han vet jo absolutt alt som foregår i livet mitt og han er sjeldent på sosiale medier.

Samme gjelder Insta. Jeg poster nesten daglig, men dobbelt eksponerer der, så forventer ikke at han skal gå inn der og å sjekke liksom.

Men vi har jo pratet om det. Og jeg med venner om at vi ikke forventer at vi følger med og liker alt vi poster. 

Anonymkode: 7b6c9...0c8

Mangel på likes, er ikke mangel på relasjon.en det er klart at man har en relasjon til noen man har gitt mange likes. Enten det, eller en usunn hekt på en ukjent med offentlig profil. 

Her er profilen til ts lukket og hun poster lite. Når det lille og private som blir delt likes, forteller jo det at de har en relasjon..

Anonymkode: 7113a...b22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...