Gå til innhold

Paff og lei meg (?) samtidig. Kjæresten har fjernet alle likes på min instagramprofil. Årsak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en veldig underlig ting å gjøre - man må jo spesifikt inn på alle bilder.

Jeg tror magefølelsen din kan være rett, men jeg tror ikke han bekrefter det. Du vil nok få en «teknisk feil kanskje?» forklaring.

AnonymBruker
Skrevet
Vibelator skrev (3 minutter siden):

For en drittverden vi har fått.Alt handler om likes og avhengighetsmaskinen.Kun tragisk.Ikke rart parforhold ryker og folket er ensomme

Det handler ikke om likes. Det handler om en merkelig oppførsel/handling, som handler om mye mer enn likes.

Anonymkode: 2aaa4...d89

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (11 minutter siden):

Dette er en veldig underlig ting å gjøre - man må jo spesifikt inn på alle bilder.

Jeg tror magefølelsen din kan være rett, men jeg tror ikke han bekrefter det. Du vil nok få en «teknisk feil kanskje?» forklaring.

TS her.

Det er litt det jeg frykter også. At han vil unnvike å svare ved å snu fokuset mot meg. Uansett hvordan han svarer, tviler jeg sterkt på at han vil si noe som: "Vet du, jeg har en dame jeg jakter litt og ville unødig at hun skulle se at jeg liker bildene dine. Vil framstå som singel!"

Derimot vil jo et slikt "absurd og negativt" svar også fortelle meg noe. At fyren ikke er interessert i hvordan dette ser ut overfor kjæresten hans, er jo et signal i seg selv. 

Prøver å sette meg inn i scenarioet om det var jeg som ble spurt om dette. 
1. Om jeg var skyldig i å slette likesene mine bevisst, ville jeg nok forsøkt å få vedkommede til å fremstå som paranoid og jeg ville blitt irritert. Angrep er beste forsvar. Fælt å si, men..
2. Om jeg var helt uskyldig og dette var helt nytt og fremmed for meg, hadde jeg sporenstreks gått rett inn på telefonen min for å sjekke om dette faktisk stemmer. Hadde bare villet se det med egne øyne. Så hadde jeg nok antagelig gått i gang med å like noen bilder og sagt "Sorry, dette har jeg virkelig ikke gjort - jeg aner ikke hva som kan ha skjedd!!!", med en antagelig ganske ydmyk og unnskyldende klang i tonen.

Det er nok det jeg må se etter, dersom jeg spør han.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

TS her.

Sannheten er jo at en person jeg ikke står så aaalt for nær la meg til (kvinne, naturlig relasjon, men ikke privat). Så jeg ønsket å sjekke profilen min, for akkurat det - "hva har jeg egentlig liggende ute som dette mennesket kan se". Og det var nøyaktig slik jeg fant ut av det.

Kanskje aller best å bare holde seg til sannheten der sånn, for den er jo klokkeren.

Når det er sagt, om han da sporer av for å komme inn på "hvor sjukt" det er at jeg har sett dette og lager "sak" ut av det, bør jeg vel bare forholde meg rolig å si: Hvordan jeg fant ut av det eller hvorfor, er jo ganske så irrelevant opp mot det faktum at alle dine likes er fjernet fra min profil. 

Du trenger ikke forklare noen ting. Ikke la deg lure inn i en diskusjon rundt hvorfor du sjekket dette. Fokuser på hva han har gjort og svaret på det, uavhengig av hvordan du fant ut av det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke forklare noen ting. Ikke la deg lure inn i en diskusjon rundt hvorfor du sjekket dette. Fokuser på hva han har gjort og svaret på det, uavhengig av hvordan du fant ut av det.

I teorien er dette helt rett og jeg er veldig enig, men det blir jo dessverre ofte fort slik at unnvikende og avledende svar er det som oppstår. Og da står man på en måte der. Hva gjør jeg om han bare rister å skuldra og sier: "Aner ikke hva som har skjedd jeg, jeg har iallfall ikke fjernet noen likes!"

Altså om han virker totalt uberørt/uinteressert og heller ønsker å vri det mot at jeg har et problem som faktisk har sjekket dette. Hva da?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I teorien er dette helt rett og jeg er veldig enig, men det blir jo dessverre ofte fort slik at unnvikende og avledende svar er det som oppstår. Og da står man på en måte der. Hva gjør jeg om han bare rister å skuldra og sier: "Aner ikke hva som har skjedd jeg, jeg har iallfall ikke fjernet noen likes!"

Altså om han virker totalt uberørt/uinteressert og heller ønsker å vri det mot at jeg har et problem som faktisk har sjekket dette. Hva da?

Hva du gjør?

Du identifiserer forsøket, og stopper det der.

"Hvordan jeg fant ut av dette er ikke relevant nå. Hvorfor kan du ikke bare svare på spørsmålet mitt?".

"Du prøver å flytte samtalen over på motivet mitt. Hvorfor kan du ikke bare svare på spørsmålet mitt?".

"Om du ikke kan fokusere på spørsmålet jeg stilte deg så vil jeg mistenke at du skjuler noe for meg".

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sammen i snart to år, bor ikke sammen enda. Vi er 38 og 42. Han poster aldri noe på IG, så får ikke fjerna likes heller 😕

Bare blokker han du, så kanskje han snakker til deg og du slipper å ta det opp ;) 

Anonymkode: ceab5...4bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Hva du gjør?

Du identifiserer forsøket, og stopper det der.

"Hvordan jeg fant ut av dette er ikke relevant nå. Hvorfor kan du ikke bare svare på spørsmålet mitt?".

"Du prøver å flytte samtalen over på motivet mitt. Hvorfor kan du ikke bare svare på spørsmålet mitt?".

"Om du ikke kan fokusere på spørsmålet jeg stilte deg så vil jeg mistenke at du skjuler noe for meg".

Takk takk - verdifullt! Skal virkelig prøve på det.

Dersom det er sånn at dette er han helt ukjent, frykter jeg bare at han vil synes jeg er helt kokko!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres dette enten passiv-aggresivt ut, at han er sur på deg, eller at han har noe nytt på gang. Uansett, jobb med selvfølelsen din og å ta plass i forholdet, ellers blir du jo fremover også behandlet slik, dessverre.

Jeg hadde tvert tatt det opp og risikert en krangel eller brudd, enda jeg ikke er opptatt av Instagram engang. Men det er et så tydelig og kjipt signal at jeg ikke ville latt det ligge. 

Anonymkode: 9ad11...8b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For meg høres dette enten passiv-aggresivt ut, at han er sur på deg, eller at han har noe nytt på gang. Uansett, jobb med selvfølelsen din og å ta plass i forholdet, ellers blir du jo fremover også behandlet slik, dessverre.

Jeg hadde tvert tatt det opp og risikert en krangel eller brudd, enda jeg ikke er opptatt av Instagram engang. Men det er et så tydelig og kjipt signal at jeg ikke ville latt det ligge. 

Anonymkode: 9ad11...8b7

Ts her.

Når du sier ta plass i forholdet ditt, mener du da at jeg må ta opp dette og tørre slike ubehagelige samtaler mer frekvent?

Jeg har forsøkt å ta opp ting med han hele veien, og jeg er en ganske direkte person. Men av en annen grunn, har det blitt slik at jeg skyr ilden litt akkurat med han, da han har en fæl evne til å vri på ting eller svare ved å ikke svare. Man kommer ingen vei liksom. Og så ender man opp med å bli stående som en person som lager bråk. Det er slik han framstiller det.

Jeg tenker å ta det opp, men jeg ønsker gjerne at vi er i samme rom når dette skal tas opp. Rett og slett da det blir langt vanskeligere for han å «rømme fra situasjonen», samt at jeg på den måten vil kunne se ansiktsuttrykk og kroppsspråk.

Jeg er ikke heller så opptatt av Instagram, som sagt så poster jeg svært sjeldent. 

Derimot plager det meg om kjæresten min, som skal være verdens beste person i mitt liv, bevisst har gått inn og fjernet sine likes.

Som jeg har sagt mange ganger her handler det jo ikke om likes i seg selv, det handler jo om handlingen og avviket.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk takk - verdifullt! Skal virkelig prøve på det.

Dersom det er sånn at dette er han helt ukjent, frykter jeg bare at han vil synes jeg er helt kokko!

Ikke tenk at du er koko uansett. 

Om det låser seg, og han bare nekter, pass på å få siste ordet og vær litt hånlig når du sier at dette var veldig merkelig ting å gjøre. Og så forlater du samtalen. Ikke vær sur og sint, men hev deg over ham.

Det er uansett han som er koko her..

Anonymkode: 0933e...9fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her.

Når du sier ta plass i forholdet ditt, mener du da at jeg må ta opp dette og tørre slike ubehagelige samtaler mer frekvent?

Jeg har forsøkt å ta opp ting med han hele veien, og jeg er en ganske direkte person. Men av en annen grunn, har det blitt slik at jeg skyr ilden litt akkurat med han, da han har en fæl evne til å vri på ting eller svare ved å ikke svare. Man kommer ingen vei liksom. Og så ender man opp med å bli stående som en person som lager bråk. Det er slik han framstiller det.

Jeg tenker å ta det opp, men jeg ønsker gjerne at vi er i samme rom når dette skal tas opp. Rett og slett da det blir langt vanskeligere for han å «rømme fra situasjonen», samt at jeg på den måten vil kunne se ansiktsuttrykk og kroppsspråk.

Jeg er ikke heller så opptatt av Instagram, som sagt så poster jeg svært sjeldent. 

Derimot plager det meg om kjæresten min, som skal være verdens beste person i mitt liv, bevisst har gått inn og fjernet sine likes.

Som jeg har sagt mange ganger her handler det jo ikke om likes i seg selv, det handler jo om handlingen og avviket.

Det du bør spørre deg om er hvordan du har tenkt å se for deg å bygge et felles hjem og et langt liv sammen med han her?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan han ha dumpet en elskerinne/har ei på si, og hun nå la deg til for å sjekke hvor lenge du og han har hatt noe med hverandres å gjøre?

Anonymkode: 783e2...ff8

AnonymBruker
Skrevet

En ting til, selv om det er svært, svært usannsynlig at dette har skjedd av noen som helst annen årsak, enn at han selv fysisk har gått inn og fjernet sine likes fra min profil, er det en viss sjanse for det. Den er lav, men den eksisterer.

Da vil dette skape ganske mye ubehag og potensielt unødvendig bråk. 

Samtidig blir det jo vanskelig å la være å spørre/ta det opp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan han ha dumpet en elskerinne/har ei på si, og hun nå la deg til for å sjekke hvor lenge du og han har hatt noe med hverandres å gjøre?

Anonymkode: 783e2...ff8

Om du tenker på personen som la meg til, så er det en helt annen relasjon. Han har ikke noe med det mennesket å gjøre.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo enkelt.
Forholdet er uansett poengløst når du ikke føler du kan spørre han om dette...

Anonymkode: bc15d...67a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er jo enkelt.
Forholdet er uansett poengløst når du ikke føler du kan spørre han om dette...

Anonymkode: bc15d...67a

Jeg skal nok spørre han, MEN jeg ser for meg at jeg ikke kommer noen vei. Og da blir det jo poengløst. Eneste som da skjer er at det blir ordentlig ubehagelig og potensielt en stor krangel. Og det er kanskje greit det, men ja huff, jeg er et menneske og jeg gruer meg. Jeg er lei meg. Jeg er forvirret og jeg føler at dette er vanskelig. Og aller mest bare vondt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei,
Takk for godt tips! 
Dette er nok måten jeg ville håndtert det på om jeg skal si noe. Jeg er allikevel gaaanske så sikker på at han vil fornekte og spille dum. Og da har man i grunn kommet like langt, MEN jeg vet jo også da at han juger. Likes forsvinner ikke av seg selv. Så enkelt er det bare.

Et spørsmål bare: Om han med en gang kommer med motspørsmål som: Hæ? Hvordan har du kommet fram til det? Hvordan har du funnet ut av det? Det er jo passe sykt om du sitter å går gjennom og følger med på det??

Hva svarer man da?!

Da er vel årsaken du skrev her en ærlig og troverdig forklaring tenker jeg.

At du ville se over egen profil før du godtok følgeforespørsel fra kollega.

Selv om han er uærlig, trenger ikke du å være det.

Og om han velger den taktikken å spille dum, så kan du godt si at likes ikke forsvinner av seg selv.. så dum er du ikke.

Mulig du ikke får mere forklaring, men du vet i hvert fall at han lyver.

Og da er det sannsynlig at han lyver / holder viktigere ting hemmelig også.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her.

Det er litt det jeg frykter også. At han vil unnvike å svare ved å snu fokuset mot meg. Uansett hvordan han svarer, tviler jeg sterkt på at han vil si noe som: "Vet du, jeg har en dame jeg jakter litt og ville unødig at hun skulle se at jeg liker bildene dine. Vil framstå som singel!"

Derimot vil jo et slikt "absurd og negativt" svar også fortelle meg noe. At fyren ikke er interessert i hvordan dette ser ut overfor kjæresten hans, er jo et signal i seg selv. 

Prøver å sette meg inn i scenarioet om det var jeg som ble spurt om dette. 
1. Om jeg var skyldig i å slette likesene mine bevisst, ville jeg nok forsøkt å få vedkommede til å fremstå som paranoid og jeg ville blitt irritert. Angrep er beste forsvar. Fælt å si, men..
2. Om jeg var helt uskyldig og dette var helt nytt og fremmed for meg, hadde jeg sporenstreks gått rett inn på telefonen min for å sjekke om dette faktisk stemmer. Hadde bare villet se det med egne øyne. Så hadde jeg nok antagelig gått i gang med å like noen bilder og sagt "Sorry, dette har jeg virkelig ikke gjort - jeg aner ikke hva som kan ha skjedd!!!", med en antagelig ganske ydmyk og unnskyldende klang i tonen.

Det er nok det jeg må se etter, dersom jeg spør han.

Jeg tror og det.

Samtidig - om en ser bort fra dette:

Så er det slik at du oppfatter ham som ikke så interessert?

Du kan jo også bare rive av plasteret og ta den store samtalen:

»Hva ønsker du for oss fremover?» 

Ikke begrunn med likesgreia, og IKKE push/press. 

Om magefølelsen din er rett så er det like greit å bare finne det ut ved å spørre. 

Endret av AprilLudgate
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Jeg tror og det.

Samtidig - om en ser bort fra dette:

Så er det slik at du oppfatter ham som ikke så interessert?

Han er jo konsekvent, og vi gjør jo masse sammen, er sammen masse, både med familie og venner og alt er tilsynelatende bra.

Men så er det ting som dette, at han aldri klarer å svare konkret på noe om jeg spør, spesielt om det er noe av litt merkligere "art". Som dette med at han har unliket bildene. I slike tilfeller (altså lignende, eller noe som er vanskelig/ubehagelig", så viker han bort fra ansvaret og snur det over på meg.

Han sluttet en periode helt å sende meg hjerter. Brukte plutselig bare smily. Jeg spurte han enkelt om dette: Skjer med at jeg aldri får hjerter mer da?

Da ble han veldig avvisende og mente at "nei det hadde han ikke tenkt over" og bla bla. Blir vanskelig å etterforklare alle scenario her inne, men det er ganske mange sånne små "rarigheter" hvor man reagerer. Normalt ville man jo bare fått snakket seg gjennom det kort og greit, mens med han her så blir alt så "unnvikende". Man sitter igjen med 0 svar og man føler at noe er galt. 

Når vi er sammen, fysisk, er han helt fantastisk fin. Når vi ikke er sammen, er kommunikasjonen hans ræva. Jeg kan plutselig se i en story at han er ute, eller på konsert. Det er liksom ofte slik at når vi ikke er sammen, så aner jeg heller ikke hva han driver med. En ting er småtteri og spontane ting, men en annen sak er jo om han feks skal på en festival. Så kan jeg faktisk finne ut av det i ettertid, eller da feks på en story.

Det er mange slike ting. Føler ikke jeg har fått "rett til en plass" hos han. Han holder på en måte tilbake på den "gode kommunikasjonen" man bør ha som par. Forklarer det sikkert dumt her inne, men jeg kjenner jeg sliter med å skulle forklare et helt forhold også. Det er jo komplekst.

For å si det kort og godt: Jeg satser på han, ivesterer, engasjerer og føler jeg virkelig er "all in". Han gjør ikke det. Og om man prøver å komme inn på temaet får man unnvikende svar, og det gjelder da stort som smått. "Nei det har jeg ikke tenkt på".

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...