Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk Venstre, kanskje ikke så overraskende med tanke på at jeg er medlem av partiet.

Anonymkode: ac6d7...1ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Testen er jo laget av noen som la igjen fornuften hjemme. 

"Bør matmomsen halveres?"

- Ja

- Nei

Hvor er svaralternativet "den bør fjernes i sin helhet"? Denne var nok designet for massene, ja. 

Anonymkode: 1fd50...3e2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Rødt - Ikke overraskende

Venstre og Høyre på jumboplass - Heller ikke overraskende

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

- Ja

- Nei

Hvor er svaralternativet "den bør fjernes i sin helhet"? Denne var nok designet for massene, ja. 

Men det er jo ikke en politisk diskusjon. Eller realitet. 

Anonymkode: 85de2...12c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk opp at jeg var mest enig med tre partier jeg aldri har hørt om, og fikk derfor ingenting ut av valgomaten da jeg vil stemme på partiene som er på Stortinget

Anonymkode: 8639d...39a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

- Ja

- Nei

Er det noen politiske partier som har dette på programmet? Siden det er dette som gir poengene som kalkulerer resultatet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir Høyre i år også! 

Anonymkode: 85de2...12c

AnonymBruker
Skrevet

Her er mitt resultat. Jeg er medlem i Ap. Ser alle tre kom veldig likt ut for min del, så det passet jo bra sånn sett. 

IMG_7644.jpeg

Anonymkode: 4532c...b0d

AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (8 minutter siden):

Er det noen politiske partier som har dette på programmet? Siden det er dette som gir poengene som kalkulerer resultatet.

På ett av spørsmålene var ALLE partiene i samme kolonne, så da lurer jeg på hva som var vitsen med det spørsmålet? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Venstre?

Vel, ikke VELDIG rart, men jeg ser hvor vi splittes ... så vi får se 

Anonymkode: f3684...271

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På ett av spørsmålene var ALLE partiene i samme kolonne, så da lurer jeg på hva som var vitsen med det spørsmålet? 

Fordi det er et område som det er tverrpolitisk enighet om ... og hvis du mener noe annet, så er det et av punktene som kommer opp i sammendraget der du ikke er enig med partiet.  

Anonymkode: f3684...271

AnonymBruker
Skrevet

Dødt løp mellom Høyre, Frp og Krf. Vurderer Krf pga sperregrensen. Synd at den skal ha så mye å si i norsk politikk. Pleier stemme Høyre, men de er litt for hete på EU-grøten. Samtidig er Frp de eneste som vil gjøre noe med formuesskatten for privatpersoner. Jeg har aldri vært mer usikker foran et valg. Er faktisk enig med pensjonistpartiet i mye, men de får jo ingen innflytelse. 

Anonymkode: 49f58...486

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg fikk opp at jeg var mest enig med tre partier jeg aldri har hørt om, og fikk derfor ingenting ut av valgomaten da jeg vil stemme på partiene som er på Stortinget

Anonymkode: 8639d...39a

Ønsker du ingen endring da?

Anonymkode: b154f...673

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det med menneskeskapte klimaendringer? Sikkert mange som ble overrasket over at Frp tror på det :D men ser heller ikke noe poeng i å ta med et spørsmål som ikke skiller. Og det er en del spørsmål jeg savner. 

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

INP, Rødt eller SP. Helt sikkert ikke Venstre eller Høyre.

Anonymkode: b154f...673

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk SV, Rødt og MDG på topp - FrP, Høyre og div. på bunn. 

Anonymkode: e4df3...b01

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

- Ja

- Nei

Her er et spørsmål som er teit

Det er rett å gjennomføre elektrifisering av Melkøya fordi det er et viktig klimatiltak. 

Nei, det er ikke et fordømrade klimatiltak - det er et være eller ikke være for Melkeøya "Skal vi legge det ned, eller skal vi ha videre drift.

Spørsmålet er : Skal vi investere for å levere LNG fra Melkeøya?

Endret av Druid
  • Liker 3
Skrevet

Valgomater blir ofte brukt som en pekepinn på hva man bør stemme, men det er etter min mening en noe misforstått praksis.
De kan gi et overblikk over partienes holdninger i enkeltsaker, men politikk handler om helhet, prioriteringer og nyanser.

Denne typen forenkling bidrar til å fremme populistiske standpunkter, mens mer gjennomtenkte og ansvarlig politikk kan fremstå som mindre attraktive, nettopp fordi de ikke passer inn i valgomatens svart/hvitt format.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gregarious skrev (1 minutt siden):

Valgomater blir ofte brukt som en pekepinn på hva man bør stemme, men det er etter min mening en noe misforstått praksis.
De kan gi et overblikk over partienes holdninger i enkeltsaker, men politikk handler om helhet, prioriteringer og nyanser.

Denne typen forenkling bidrar til å fremme populistiske standpunkter, mens mer gjennomtenkte og ansvarlig politikk kan fremstå som mindre attraktive, nettopp fordi de ikke passer inn i valgomatens svart/hvitt format.

Ja jeg håper ingen faktisk bruker valgomater til å bestemme seg. Det er mer et hjelpemiddel til å finne ut hva ulike partier mener uten å måtte grave i programmene. Det aller beste hjelpemidlet er partienes alternative budsjetter, som ofte er mer realistiske enn partiprogrammet. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...