Thomasine Skrevet 17. mars 2006 #1 Skrevet 17. mars 2006 Jeg er glad i Ahava-produkter (Dødehavs-produkter) og får disse også billigere. Først må jeg vel kanskje si at jeg bruker svært liten tid på slik egenpleie som kremer o.l, men alderen begynner å vises... huden ved øynene har fått flere rynker... Ikke all verden, men hvis huden gjerne vil ha fuktighet og på den måten gir meg iallefall ikke flere rynker akkurat nå, skal den få det... Jeg er usikker på hva slags type hud jeg har? Må jeg til en hudpleier for å "diagnosere" huden, eller kan jeg gjøre det selv? Tidligere hadde jeg endel kviser rundt munnpartiet og i panna ved menstruasjon. Etter at jeg begynte med nye p-piller er kvisene borte og huden virker "tørrere". Tidligere hadde jeg Ahava-krem til tørr hud. Den var litt "klinete" og litt "tung" å smøre på synes jeg, nå ha jeg en for "oily"-skin og den er deilig å smøre inn og tørker nesten før jeg er ferdig å smøre... Men jeg synes jeg er like tørr etter at jeg har smurt... Hva synes dere jeg burde smøre - krem for tørr eller fet hud, eller MÅ jeg til hudspesialist??
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2006 #2 Skrevet 17. mars 2006 Finnes det ingen mellomting: en krem for normal hud? Jeg tror kremen for fet hud kan gi litt lite fett, og da vil du bare få kviser til resultat. En for fet krem vil også gi kviser. Prøv deg fram til du finner en som passer, kanskje en for blandingshud eller normal hud. Ahava er bra; jeg digger håndkremen derfra.
Thomasine Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2006 Jo, det gjør kanskje det... Har ikke tenkt over det... Viser kanskje hvor lite bevandret jeg er innen tema... Så hvis jeg har normal hud, får jeg får lite fett hvis jeg bruker krem for tørr hud, og for mye fett om jeg bruker krem for fet hud...? :klø: Stemmer det?
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2006 #4 Skrevet 17. mars 2006 Så hvis jeg har normal hud, får jeg får lite fett hvis jeg bruker krem for tørr hud, og for mye fett om jeg bruker krem for fet hud...? :klø: Stemmer det? ← Egentlig motsatt. En krem for fet hud er fettfri, fordi huden har nok fett. En krem for tørr hud, inneholder endel fett, fordi huden mangler fett. En krem for normal hud, har litt av begge deler.
Thomasine Skrevet 17. mars 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2006 Ok. Tror jeg har skjønt det nå... Da tester jeg en for blandingshud, da... Takk igjen...
Gjest HB Skrevet 17. mars 2006 #6 Skrevet 17. mars 2006 Jeg har relativt normal hud, og kjenner meg litt igjen i din beskrivelse av "liten egenpleie og alderen kommer krypende". Sist vinter fant jeg ut at jeg trengte en ansiktskrem som kan meg fuktighet uten at det ble fett. Fikk god hjelp på parfymeriet og endte opp med en krukke fra Elisabeth Arden (som slett ikke var billig, men drøy for meg...). Husker selvfølgelig ikke hva den heter, men kremen er grønn og lukter agurk! Men den trekker lett inn og gjør huden myk og god! Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå