AnonymBruker Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni Mannen trenger utrolig lite søvn, alltid vært slik. Jeg trenger 2-3 timer mer enn han. Jeg burde nesten sove kl 22, og får helt FOMO av at han er oppe. Men jeg kan ikke være like aktiv som han siste timen før leggetid, da får jeg ikke sove. Hvordan er det med dere? Når sover dere og hva gjør dere siste timen? Anonymkode: e93d2...90d
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvordan er det med dere? Når sover dere og hva gjør dere siste timen? Anonymkode: e93d2...90d Jeg legger meg stort sett klokken 2200. Kona legger seg ca 2330. Litt usikker på hva du mener vi gjør «siste» timen? Siste timen før jeg legger meg er jeg ofte på trening, eller hun på trening. Ellers ser vi på tv. Har separate soverom, så vi sliter ikke lenger med at vi holder hverandre våkne😃 Anonymkode: 364f6...5d9 4
Ins0mniac Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni Vi legger oss samtidig, men jeg våkner stort sett tidligere. Har jeg fri, ligger jeg gjerne og leser til han våkner 🥰
AnonymBruker Skrevet 4. juni #4 Skrevet 4. juni Han har større søvnbehov enn meg. Jeg legger meg med ham for kos og nærhetens skyld, men lurer meg ut av senga igjen om jeg ikke får sove. Anonymkode: 02889...0ab 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni Vi bor ikke sammen, men sover hos hverandre 3-6 dager i uken. Da legger vi oss alltid samtidig, stort sett mellom 23 og 24. Jeg har egentlig lakenskrekk, så er jeg alene blir den fort en del over midnatt før jeg legger meg. Han sover dårlig; bruker tid på å sovne og våkner lett. Jeg sover som en stein til klokka ringer, og sovner kjapt uansett hva jeg har gjort i timene før, kan drikke kaffe ganske sent og. Sovner uansett, skikkelig sovehjerte. Har bare ikke LYST til å legge meg, selv om det er ganske digg 😅 Anonymkode: cf824...875 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #6 Skrevet 4. juni Har alltid hatt to alternativer, synes det fungerer godt: 1. Legge oss samtidig. 2. Den som ikke vil bli med og legge seg når første vil finne senga, må sove på gjesterommet. (Dette fordi jeg sover så lett at jeg våkner om han legger seg etter meg. På samme måte som at han våkner hvis jeg slumrer alarmen, så vi tar hensyn begge to.) Er en av oss forkjølet eller lignende sover vi også hver for oss. Veldig avhengig av god søvn, så vi har også like gode senger og alltid ferdig oppredde dyner på begge rom. Anonymkode: 27aa6...b35 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #7 Skrevet 4. juni Vi legger oss sjelden samtidig. Siste timen diler jeg rundt med siste finish i huset, f.eks.. henge opp klær, ta ut søppelet, rydde kjøkkenet, lager matpakker, lufter hund, fjerner sminke, pusser tenner o.l. Anonymkode: 03af8...a58
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni Vi legger oss samtidig. Mellom 22-24. I helger har det skjedd vi har lagt oss 01-02 om vi plutselig begynner å prate om ting og vi glemmer tiden. Pluss sex 🤭 Men jeg er A menneske og våkner 06 i hverdagene og trener på på morgenen. I helger er jeg ofte lys våken mellom 07-08. Sjeldent jeg klarer å ligge i sengen lengre enn til 09. Har samme rutine med morgentrening i helger. Så han elsker jo det fordi han kan sove ut i helger og ferier. Jeg er jo våken før kidsa. De er 7-9 år så de klarer seg fint selv, men da forstyrrer de ikke han. Vi pleier å ha felles frokost rundt 11 i helger da ☺️ Anonymkode: 6c8bc...164
AnonymBruker Skrevet 5. juni #9 Skrevet 5. juni Vi legger oss nesten aldri samtidig. Jeg legger meg tidligere fordi jeg skal opp tidlig på jobb. Min mann er ufør så han legger seg litt senere. Jeg pleier legge meg rundt kl 21, diller på mobilen en liten time og så sover jeg. Så kommer samboer og legger seg som regel rundt midnatt. Anonymkode: dd864...f82
AnonymBruker Skrevet 5. juni #10 Skrevet 5. juni Vi legger oss alltid samtidig, men en står opp tidligere. Anonymkode: 41390...433
AnonymBruker Skrevet 5. juni #11 Skrevet 5. juni Jeg legger meg ca 1t før mannen og står opp 1t senere. Pleier å våkne litt når han kommer inn men det påvirker ikke min søvn. Vet ikke hvorfor du har Fomo. Det skjer ingenting veldig spennende hjemme så sent på kvelden😅 Anonymkode: 3ae98...c00
Nuttery Skrevet 5. juni #12 Skrevet 5. juni Vi legger oss ca likt. Han har nok et mindre behov for søvn enn meg, men det arter seg som oftest på morgenen hvor han står opp før. Den siste timen ser vi på tv e.l. Eventuelt så surrer jeg litt rundt i leiligheten og gjør klart før jeg legger meg. Noen ganger legger jeg meg en times tid før han hvis jeg er veldig trøtt.
AnonymBruker Skrevet 5. juni #13 Skrevet 5. juni Vi er et "gammelt" ektepar som nærmer oss 60. Jeg legger meg kl 22, og er morgenfugl. Han legger seg rundt midnatt, og sover litt lenger enn meg. Jeg elsker morgenstunden alene oppe, og han har ikke noe i mot å være alene oppe et par timer på kvelden. Hva vi gjør på kvelden? Leser bøker, jobber i hagen, eller bare sitter ute og koser oss, han ser litt på TV, vi tar en sykkel- eller gåtur, legger puslespill..... Vi prøver å ikke sitte mye med nesen i en mobil når vi er sammen. Det er så lite koselig. Anonymkode: 452a8...f8a
AnonymBruker Skrevet 5. juni #14 Skrevet 5. juni Hva om du gjør unna morgengjøremålene om kvelden i stedet for om morgenen? Dusj, niste, legge frem klær, etc. Så får du "snudd døgnet" litt? Jeg og samboeren sover på hver vårt soverom, men pleier å legge oss samtidig ca. Tidligere da vi hadde samme soverom, så fikk jeg ikke sove hvis han la seg senere pga at kroppen visste at jeg ville våkne når han kom. Han snoozer også lenge om morgenen. Jeg våkner utrolig lett, så vi startet da med separate soverom. I hovedsak pga snorking. Fungerer kjempefint. Koser litt på hans soverom før jeg går for å sove. Anonymkode: a2f63...888
AnonymBruker Skrevet 5. juni #15 Skrevet 5. juni Fortsettelse Siste timen pleier vi å ha TV-tid sammen Anonymkode: a2f63...888
AnonymBruker Skrevet 5. juni #16 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Mannen trenger utrolig lite søvn, alltid vært slik. Jeg trenger 2-3 timer mer enn han. Jeg burde nesten sove kl 22, og får helt FOMO av at han er oppe. Men jeg kan ikke være like aktiv som han siste timen før leggetid, da får jeg ikke sove. Hvordan er det med dere? Når sover dere og hva gjør dere siste timen? Anonymkode: e93d2...90d Jeg sover lite på natten, våkner mye og våkner tidlig uansett når jeg legger meg (alltid gjort det pga div)! Mannen liker å sove lenge men å legge seg sent. Men i ukedagene er det tidlig opp så da legger vi oss sammen, dvs jeg helst 22 men blir fort 23 før vi er i seng da, så leser han bok eller ser på finn og avisen osv på tlf mens hans stryker på meg(jeg sovner lettere og han kan være lengre våken,vinn vinn for begge). I helgene og ferier kan han game til 3,4,5 osv på natten, så sover han ut men jeg våkner alltid tidlig så får litt egentid på morningen før alle våkner. Med ungdom i hus som er lenge våken og blir fort bråk av andre som styrer på utenfor soveromsdøren min og jeg har ørepropper så blir det dårligere søvn ja! Kan sitte oppe sammen en stund i helgene og snakke, se film osv. så gamer han etterpå! Anonymkode: c95fe...f36
blåbærpai Skrevet 6. juni #17 Skrevet 6. juni Jeg legger meg rundt 22. Han sovner på sofaen og kommer når han våkner der.. kan være alt fra 01 til 04. Da kryper han tett inntil meg og jeg elsker det. Har ikke FOMO av tanken på at han er oppe.. tvert om, lite som skjer på kveldstid annet enn tv-titting.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #18 Skrevet 6. juni Mannen legger seg ca 23, jeg en time senere. Han står opp tidligere og er på jobb kl 7, mens jeg står opp en time eller to senere. Jeg er hjemme til barna er gått til skolen. Jeg går ofte en kveldstur mens han er hjemme. Så prater vi litt om neste dag, om noe må handles etc. Når han er i seng, rydder jeg litt, smører matpakker mm mens jeg hører radio eller musikk. Noen ganger slapper jeg av med en bok eller strikketøy. Anonymkode: f7e8d...b72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå