AnnoNymi Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni Jeg syntes det er så vanskelig å finne barnebøker som er skikkelig fine og virkelig fanger 6 åringen. Hvilke barnebøker for alderen 6+ syntes du er de beste? Her er mine forslag. Jeg elsker faktabøker med spennende historier og fine illustrasjoner.
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Harry Potter (de første bøkene, da de siste er skumle) Anonymkode: 269fc...4f5
AnonymBruker Skrevet 8. juni #4 Skrevet 8. juni Denne, og diktboka «Mustafas kiosk» av samme forfatter. Bøkene om sjøormen Ruffen. Harry Potter (finnes illustrert). Anonymkode: 0e1dd...907 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni Insektenes hemmelige liv er i hvert fall super som lydbok. «Et eneste stort virvar» er god. Anonymkode: 38a71...3ed
AnonymBruker Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni Jeg leste Anne-Cath. Vestly sine bøker for mine da de var på den alderen. Både Knerten, Mormor og de åtte ungene og Aurora likte de. Noe er litt gammeldags, men da snakket vi om det. Anonymkode: 951e8...5b1 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni «Rådyrkalven» likte vi. Det finnes også bøker om flere dyr og insekter av samme forfatter, men rådyrkalven var best. Anonymkode: 38a71...3ed
AnonymBruker Skrevet 9. juni #9 Skrevet 9. juni Mine favoritter er Brødrene Løvehjerte og Mio min Mio. Leste dem for 6 åringen. Nå er hun 8 år og leser Harry Potter bøkene. Nå er hun på bok 4. Lillesøster som nå er 6 år og begynner på skolen til høsten, trenge timer bilder for å henge med når jeg leser for henne. Snøsøsteren før jul gikk fint. Men nå holder vi på med Musse og Helium serien. Handler om to superhelt mus i en fantasiverden og tror det er 9 bøker tilsammen. Vi er på bok 4. Litt som Harry Potter for de aller minste☺️ Anonymkode: 717af...41a
AnonymBruker Skrevet 9. juni #10 Skrevet 9. juni Min 6 åring elsker heia oldemor av Ingvar Moe vi både leser den og har lydbok Anonymkode: 7311b...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni Paisommer av Ragnar Aalbu f.eks. Bøkene om Ruffen. Anonymkode: 65854...50e
AnonymBruker Skrevet 12. juni #15 Skrevet 12. juni Dektektiv byrå nr 2 og Håndbok for Superhelter (10 bøker i serien). Anonymkode: 0a164...20d
AnonymBruker Skrevet 12. juni #16 Skrevet 12. juni Musse og Helium og Detektivbyrå nummer 2 (?) er svært populære her! Den kjempestore pære har også blitt lest et anstendig antall ganger😅 Anonymkode: 3e4b3...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #17 Skrevet 14. juni Astrid Lindgren og Maria Parr er gode forfattere. Virkelig gode barnebøker! Og Roald Dahl er artig. Og så fenger serier når hun skal lese selv, f.eks. sånt som Isadora måneblomst eller Drageskolen. Harry Potter er bra, men synes det passer bedre fra 9-10 år og oppover. Anonymkode: 35928...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #18 Skrevet 14. juni Harry Potter er fantastisk. Ellers alt av Astrid Lindgren og HC Andersen, det holder fremdeles 💯. Anonymkode: 69d96...eae 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #19 Skrevet 17. juni Oscar og eg♥️ Passer for 7-10 år tenker jeg Anonymkode: 0eb2c...b9b 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #20 Skrevet 17. juni De gode gamle, Astrid Lindgren og Anne Cath Vestly. Spesielt bøkene om Aurora, og Emil. Anonymkode: dd90e...7ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå