Gå til innhold

Dere single menn som ikke flørter/tar initiativ med damer: Hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

25% av dem?

Anonymkode: f9437...5ca

Det kan jeg ikke svare deg på. Bare vet at jeg er en av dem. 

Anonymkode: 709d5...52f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grunn 1: Jeg er sjenert

Grunn 2: Det funker faktisk ikke, selv når jeg ikke bryr meg om nummer 1

Jeg har null positive erfaringer med å ta initiativ selv, det har bokstavelig talt aldri ført noen vei. Jeg gjør det derfor ikke, klok av "skade". Om en kvinne ikke tar klart og tydelig initiativ selv har jeg 37 års erfaring som sier at hun slett ikke er interessert.

Anonymkode: 0c785...d95

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Grunn 1: Jeg er sjenert

Grunn 2: Det funker faktisk ikke, selv når jeg ikke bryr meg om nummer 1

Jeg har null positive erfaringer med å ta initiativ selv, det har bokstavelig talt aldri ført noen vei. Jeg gjør det derfor ikke, klok av "skade". Om en kvinne ikke tar klart og tydelig initiativ selv har jeg 37 års erfaring som sier at hun slett ikke er interessert.

Er du i forhold nå da?

Skrevet

Nå kom jeg litt sent inn i tråden her, men...

Jeg trives godt som singel. Ingen forpliktelser, jobber så mye jeg vil uten at det sutres, bruker tid på hobbyen når jeg vil, pleier de relasjonene jeg vil, når jeg vil. Og jeg trives stort sett i eget selskap.

Det hender jeg savner et feminint innslag i hverdagen, men når jeg ser kravene damer stiller(refererer da bl.a til poster på KG), så tenker jeg at det ikke er verdt bryet... Jeg har det helt greit som singel og friheten det gir.
Sist jeg gikk inn på dating fronten på nett, så fikk jeg egentlig litt bakoversveis over krav og holdninger fra damene. Ikke svar innen 2 timer = blokkering. Ikke riktige svar på innen 1 time = blokkering. Ghosting, ikke svare på høflige henvendelser... Jeg ga rett og slett opp. Men for all del, kanskje jeg bare var uheldig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

50/50 sjanse for skilsmisse er grunnen til at jeg ikke orker.

Har hatt lyst på barn og kone siden jeg var i tenårene, men etter å ha sett så mange kompiser bli totalt slaktet av kvinnen som liksom skulle være livspartnerne deres har jeg mistet motet helt.

Det er nesten alltid kvinnen som skiller seg i Norge så om man er typen mann som vil ha en partner for livet er man fucked.

Anonymkode: f22c6...51c

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor skal jeg egentlig flørte? Jeg må jo være interessert i hvert fall. Etter et ganske ødeleggende ekteskap, en singel periode, og et forhold som startet i himmelen og endte i helvete, har jeg lyst til å leie en assistent til å slå meg i hodet med en hammer dersom jeg så mye som ser på en dame i mer enn 15 sekunder! 

Var en kort tur på Match og begynte det svare/ikke svare/være kostbar  - spillet. Var på fest i helgen, danset med en søt dame. Merket dopamin-addiction begynte å banke på døra. Sa til meg selv at "nå må du faen meg gi deg" og avinstallerte Match. 

En bekjent av meg tok meg i armen og spurte hvorfor jeg ikke flørtet med den pene venninnen hennes. Hvordan svare på det uten å virke helt kødd? Jeg svarte at hun er flott, men ikke det jeg ser etter. Så nå tror sikkert den venninnegjengen at jeg er gay. Man avviser tydeligvis ikke en sånn dame. 

Jeg merker at hele nervesystemet mitt forsatt er hardkoplet til min forrige kjæreste som "min kvinne" enda det var jeg som måtte avslutte det. Jeg skulle ri inn i solnedgangen med en livspartner, men det er noe galt med meg. Det blir for opprivende. 

Må holde meg langt unna damer. Jeg klarer meg egentlig fint.

Tror det er mange brente fingre der ute. Mange damer har sagt lenge at de klarer seg fint uten mann. Mange menn  begynner å oppdage det samme. Det er både ryddigere og roligere hjemme når jeg er alene. 

[mic dropped] 

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er du i forhold nå da?

Nei, jeg er alenepappa. Det begrenser jo datingmulighetene veldig av mange årsaker. Er alltid på jobb eller med barn, så det er ca. 0% sjanse for å finne noen akkurat nå.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg faller alltid for de jeg ikke kan få, ved at livene våre ikke er kompatible. Jeg er veldig sær når det kommer til kvinner, men ikke spesielt sær på utseende. Det er klart jeg har mine preferanser, men det er ikke sånn at jeg er interessert i de som ser ut som modeller. De er jeg faktisk ikke tiltrukket av i det hele tatt. 

Anonymkode: e7d32...e54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg faller alltid for de jeg ikke kan få, ved at livene våre ikke er kompatible. Jeg er veldig sær når det kommer til kvinner, men ikke spesielt sær på utseende. Det er klart jeg har mine preferanser, men det er ikke sånn at jeg er interessert i de som ser ut som modeller. De er jeg faktisk ikke tiltrukket av i det hele tatt. 

På hvilken måte er du sær?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at grunnen til at jeg ikke gidder sjekke opp eller gi kvinner noen ekstra oppmerksomhet er for at de ikke gidder å gi meg noen. All skrikingen etter likestilling er et klart tegn på dette. Jeg føler at sjekke livet er meget enveis kjørt der dere damer sitter å kan velge og vrake mens vi må stå skolerett med luen i hånden.

Anonymkode: ea847...e41

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

På hvilken måte er du sær?

Jeg synes de færreste kvinner er særlig selvbevisste, og at de har lite interessant å si. Det meste dreier seg om overfladiske ting, om hvis de er jordnære er det som regel mye pseudovitenskap eller overtro involvert. De jeg er tiltrukket av er ofte høyt utdannet innenfor realfag, og de ser etter andre i samme kategori. Med andre ord, ikke meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg synes de færreste kvinner er særlig selvbevisste, og at de har lite interessant å si. Det meste dreier seg om overfladiske ting, om hvis de er jordnære er det som regel mye pseudovitenskap eller overtro involvert. De jeg er tiltrukket av er ofte høyt utdannet innenfor realfag, og de ser etter andre i samme kategori. Med andre ord, ikke meg. 

Lite interessant å si...Hmmm..

Håper du finner noen du kan veksle livserfaringer med. Det synes jeg er veldig interessant.

Hva er grunnen til at vi gjør det vi gjør når vi gjør det? 

Liker en åpen tankegang som utfordrer hjernen. For min del er det utviklingsfremmende. Mennesker som prøver å legge bånd på meg eller hemme meg, trekker jeg meg unna. Det er ikke særlig stimulerende 😉

Hva slags bakgrunn de har bryr jeg meg fint lite om. Har lært at det har ingenting å si for mitt vedkommende. Det er hvem de er som mennesker som interesserer og gjør meg nysgjerrig. 

Mulig du med fordel kan utvide din horisont? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 21.03):

Jeg vil være singel. 😉 Gidder ikke forhold.

Anonymkode: d17ce...50b

Her også, er lei damer som hele tiden må ødelegge noe fint. Har ikke sex lenger heller. Har ikke pult på snart 3 år. Og savner det ikke. 

Anonymkode: 14491...08c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne syns jeg det er bra at menn ikke flørter eller er creepy. Minst mulig av det er bra! 

Anonymkode: 79a54...f8b

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg må si at grunnen til at jeg ikke gidder sjekke opp eller gi kvinner noen ekstra oppmerksomhet er for at de ikke gidder å gi meg noen. All skrikingen etter likestilling er et klart tegn på dette. Jeg føler at sjekke livet er meget enveis kjørt der dere damer sitter å kan velge og vrake mens vi må stå skolerett med luen i hånden.

Hvorfor skal menn dra likestilling inn alt de gjør. Du som mann har rettigheter, så hvorfor i f… skal ikke kvinner ha det uten at det skal dras frem hver j.. gang dere ikke er fornøyd med noe

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi blir flere med tiden som heller ser fordelene med å være singel. Jeg som kvinne har bestemt meg for å være singel resten av livet, så med andre ord, jeg har bestemt meg for å være lykkelig resten av livet. Beste med å tross alt leve i 2025. Man kan bestemme selv. 

Anonymkode: 79a54...f8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal menn dra likestilling inn alt de gjør. Du som mann har rettigheter, så hvorfor i f… skal ikke kvinner ha det uten at det skal dras frem hver j.. gang dere ikke er fornøyd med noe

Hei!

jeg sa aldri at kvinner ikke skulle ha rettigheter, så slutt med en gang!

det jeg sa var at date livet er forskjellig for deg og for meg….

du som dame trenger å gjøre svært lite for å få det du ønsker i date verden, det eneste du trenger å gjøre er å håpe på at han som var den beste sweet talkeren er det rette valget for deg . 100% av gangene en dame går ut for å få seg går det i boks. Å det uansett personlighet eller utsende

Det vi menn må er å jobbe som faen for noen som kanskje er noe.  Dette funker kanskje 30% av tiden. Å da snakker jeg om helt oppegående normale menn.

Ser du forskjellen? 

Og at jeg ikke er fornøyd er ikke du i posisjon til å uttale deg om, jeg fortalte bare at jeg ikke gidder å gi noen oppmerksomhet når de ikke gidder å gjøre det for meg, ergo likestilling! Du kan ikke forvente at folk skal komme opp til deg når du ikke gidder å gjøre noe for det selv.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei!

jeg sa aldri at kvinner ikke skulle ha rettigheter, så slutt med en gang!

det jeg sa var at date livet er forskjellig for deg og for meg….

du som dame trenger å gjøre svært lite for å få det du ønsker i date verden, det eneste du trenger å gjøre er å håpe på at han som var den beste sweet talkeren er det rette valget for deg . 100% av gangene en dame går ut for å få seg går det i boks. Å det uansett personlighet eller utsende

Det vi menn må er å jobbe som faen for noen som kanskje er noe.  Dette funker kanskje 30% av tiden. Å da snakker jeg om helt oppegående normale menn.

Ser du forskjellen? 

Og at jeg ikke er fornøyd er ikke du i posisjon til å uttale deg om, jeg fortalte bare at jeg ikke gidder å gi noen oppmerksomhet når de ikke gidder å gjøre det for meg, ergo likestilling! Du kan ikke forvente at folk skal komme opp til deg når du ikke gidder å gjøre noe for det selv.

Å kurtisere har ingenting med likestilling å gjøre. Kvinner får heller ikke de mennene de er tiltrukket hver gang. For sex, så mulig. Men det er ikke kun sex folk prater på i denne tråden. Og sex er heller ikke like høyt ønsket for kvinner. Å inngå forhold er vanskelig for alle parter. 

For meg personlig er singellivet den største flex’en i livet! 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Mulig du med fordel kan utvide din horisont? 

Jeg har en vid horisont. Men, jeg er også gammel nok til å vite (av erfaring) hva som ikke er verdt å kaste bort tiden på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har en vid horisont. Men, jeg er også gammel nok til å vite (av erfaring) hva som ikke er verdt å kaste bort tiden på. 

Så bra for deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...