SmuleSMitt Skrevet 5. juni #81 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Aldri vært populær hos damene. Ikke er jeg høy, mørk, utadvent eller spesielt sosial. Røyker ikke, drikker ikke, danser ikke, bylivet har derfor aldri vært noe for meg. Å ha leppespalte er heller ikke en damemagnet. Pensjonsalderen nærmer seg også, da blir en dame som innlater seg med meg jo min sykepleier resten av livet(stakkars dame), selv om jeg er friskere og sprekere enn de fleste på min alder. Det beste hadde vært om gamle menn som meg hadde forduftet fra jordens overflate idag, det er ikke noe positivt i at vi eksisterer. Anonymkode: dd2ed...8b7 Så du forventer at en dame skal være sykepleieren din, eller har du en holdning til kvinne om at kvinner "selvsagt" inntar en sykepleier-rolle ovenfor den hun er sammen med?? Hvorfor kan ikke du ta vare på deg selv når du blir pensjonist, samtidig med at du har kjæreste/samboer? Har ikke tanken slått deg at du som voksen fint kan ta vare på deg selv som pensjonist, og ikke at en eventuell kjæreste må gjøre det for deg? Hvis du trenger hjelp på dine eldre dager, har man et helsevesen. Eller erkjenner du at du tenker at det er kvinners oppgave å "pleie" sine menn??? Du har vel ikke sett for deg at du skal ha noe annet enn en jevnaldrende partner, og da er vel også hun snart pensjonist? 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #82 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det i 2025 lov for menn å flørte/ta initiativ med en kvinne han ikke kjenner? Blir det ikke bare en metoo-historie ut av det? Anonymkode: 65886...b2c Blir ikke dette det samme synet som "alle menn er xyz" syntet som sosiale medier og internett sirkelen poster om? Er blitt en sånn kronisk online greie å tro på alt man leser online, og ikke klarer å innse at rl er annerledes? Jeg vet at ikke alle menn er farlige, dumme, stygge etc i like stor grad som at jeg vet mesteparten av kvinner setter pris på komplimenter og å bli sjekket opp. Men hadde jeg bare holdt meg til ting jeg leser online 100% så hadde jeg nok også endt opp med å tro på alt det incel greiene. Anonymkode: f0750...d47 3
umAxa Skrevet 5. juni #83 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Den som intet våger intet vinner 😉 Anonymkode: 709d5...52f Helt riktig - å våge er i seg selv attraktivt, selv om man ikke nødvendigvis treffer hver gang. Jeg er bare feig og er redd for avvisning som holder meg tilbake. Feighet er ikke attraktivt, men stort sett så kommer kvinnene i mitt liv, til meg - og jeg slipper å konfrontere min feighet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #84 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men kjære deg, er du en dame eller mann? Du fremstår nettopp som en slik dame mange menn frykter å møte på. Brer om deg med incel-begrepet om situasjoner du aldri kan forstå, om situasjoner du ikke tror eksisterer. Joda, slikt forekommer 😊 og det har liten betydning for menn om du tror det eller ikke, håner dem som opplever det eller ikke. Slike situasjoner har også sørget for at menn lar være å ta initiativ mot damer som ikke har vært veldig tydelig på at det er ønsket. Også kan du få lov til å fortsette å leve i din lille komfortable boble Anonymkode: 110fe...5f3 Jeg er mann. Den "incel" forklaringen jeg beskrev er ikke feil i alle situasjoner, den kan absolutt stemme, men det er ikke eneste grunnen til at damer kan bli fornærmet hvis du snakker til dem. Du kan se bra ut og allikevel få negative reaksjoner, selv om oddsen for negative reaksjoner ikke er like høy. Anonymkode: f9437...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #85 Skrevet 5. juni Er ikke single lenger, men var det i mange år. Jeg hadde veldig god selvtillit som ung, men etter avslag på avslag på avslag så begynner man å lure på om man er verdt noe som menneske. Anonymkode: d3466...4a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #86 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Regner med du har en givende jobb/hobbyer. Anonymkode: f9437...5ca Er ikke helt med på hva du tenker på da? Jeg har en helt «vanlig» jobb og hobbyer. Jeg har bare aldri måtte være den som er på «sjekkern». I perioder jeg har vært åpen for å være i en relasjon, så har jeg egentlig blitt «sjekket opp». Når jeg har villet være singel, så har jeg selvfølgelig ikke vært på «sjekkern» og heller ikke vært åpen for å bli «sjekket opp». Anonymkode: 98d16...5a8
AnonymBruker Skrevet 5. juni #87 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor er de fleste menn alltid så forsiktige når det gjelder å nærme seg damer? - Side 2 - Kjærlighet, relasjoner og dating - Diskusjon.no Dette innlegget er passende. Les hele diskusjonen. er MANGE som har opplevd at damer blir "fornærmet" av et kompliment. Og ennå flere som har vitnet slike hendelser. Vi gidder rett å slett ikke drama lenger. Anonymkode: 8cf04...47e Men man må jo ha sosiale antenner. Det kommer an på hva slags kompliment man gir til hvem. Hvis du kommenterer brystene eller kroppen ellers til en vilt fremmed kvinne, kanskje til og med en som er mye yngre enn deg, er det ikke rart folk blir fornærmet. Og ikke minst situasjonen. Har hørt om folk som sjekker damer i begravelse, sånt er jo helt hinsides. Anonymkode: f6572...17b 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni #88 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke helt med på hva du tenker på da? Jeg har en helt «vanlig» jobb og hobbyer. Jeg har bare aldri måtte være den som er på «sjekkern». I perioder jeg har vært åpen for å være i en relasjon, så har jeg egentlig blitt «sjekket opp». Når jeg har villet være singel, så har jeg selvfølgelig ikke vært på «sjekkern» og heller ikke vært åpen for å bli «sjekket opp». Anonymkode: 98d16...5a8 Du er en tilfreds person, det er det jeg prøvde å formidle. Anonymkode: f9437...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #89 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er en tilfreds person, det er det jeg prøvde å formidle. Anonymkode: f9437...5ca Aha. Jepp. Jeg er like tilfreds uansett sivilstatus kan man jo si. Anonymkode: 98d16...5a8
AnonymBruker Skrevet 5. juni #90 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men man må jo ha sosiale antenner. Det kommer an på hva slags kompliment man gir til hvem. Hvis du kommenterer brystene eller kroppen ellers til en vilt fremmed kvinne, kanskje til og med en som er mye yngre enn deg, er det ikke rart folk blir fornærmet. Og ikke minst situasjonen. Har hørt om folk som sjekker damer i begravelse, sånt er jo helt hinsides. Anonymkode: f6572...17b Kommer man med vanlig smalltalk til en kvinne som ikke på noen som helst måte eskalerer til et seksuellt nivå mister hun interessen i 100% av tilfellene. Og eskalerer du det til et seksuellt nivå, og hun ikke finner deg attraktiv nok så er du et ekkelt creep som skal ydmykes og henges ut i sosiale medier, osv. Da er det bedre å bare gi opp og dyrke sine hobbyer istedenfor å utsette seg for noe slik. Anonymkode: 8fda3...c7d 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #91 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men man må jo ha sosiale antenner. Det kommer an på hva slags kompliment man gir til hvem. Hvis du kommenterer brystene eller kroppen ellers til en vilt fremmed kvinne, kanskje til og med en som er mye yngre enn deg, er det ikke rart folk blir fornærmet. Og ikke minst situasjonen. Har hørt om folk som sjekker damer i begravelse, sånt er jo helt hinsides. Anonymkode: f6572...17b Selvfølgelig må man oppføre seg ordentlig. Det han beskriver er damer som reagerer negativt bare du vier dem den minste oppmerksomhet, ikke slibrig oppmerksomhet, normal oppmerksomhet. Det er her incel antagelsene kryper inn: Ikke gi en ukjent dame oppmerksomhet med mindre du er attraktiv eller veldig selvsikker/sjarmerende. Anonymkode: f9437...5ca 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #92 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Aha. Jepp. Jeg er like tilfreds uansett sivilstatus kan man jo si. Anonymkode: 98d16...5a8 Det er veldig positivt. Anonymkode: 709d5...52f
AnonymBruker Skrevet 5. juni #93 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Men man må jo ha sosiale antenner. Det kommer an på hva slags kompliment man gir til hvem. Hvis du kommenterer brystene eller kroppen ellers til en vilt fremmed kvinne, kanskje til og med en som er mye yngre enn deg, er det ikke rart folk blir fornærmet. Og ikke minst situasjonen. Har hørt om folk som sjekker damer i begravelse, sånt er jo helt hinsides. Anonymkode: f6572...17b Har du lest innlegget som det er linket til? Når man ikke kan si at den nye frisyren og hårfargen er fin uten å få kjeft er det noe som er galt. Har selv opplevd å blitt sett rart på å ledd av for å fortelle noen jeg jobbet på samme kjøpesenter som de nye skoene var fine. (dem var faktisk fine) Fikk heldigvis ikke kjeft men nesten alle damene som jobbet på den delen av senteret begynte å se rart på meg. Og det var kun et kompliment, fantes ikke interessert i dama, men hun hadde kjøpt seg noen stilige sko. Nå er ikke alle damer slik. Det er mindretallet, men dem ødelegger mye for resten. Etter en del slike opplevelser orker man ikke lenger. (Egne og andres) Jeg er så sykt glad jeg er godt gift nå og slipper dagens datingsystem, med skuling og apper. Kan si det på det viset. Jeg har null problemer med å si til en annen man jeg ikke kjenner at jakka er kul, eller tøffe sko eller noe. Men å si noe til en dame jeg ikke kjenner at den nye jakka er fin, det er bare å glemme. Anonymkode: 8cf04...47e 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #94 Skrevet 5. juni Krist1an skrev (17 timer siden): "Dere single menn som ikke flørter/tar initiativ med damer: Hvorfor?" Fordi jeg liker ikke å drive med "selvskading", etter 25 år med nedturer har jeg det ikke i meg lengre å prøve. Grunnen til at jeg ikke snakker med menn lengre heller. Orker ikke mer Det er bedre å være alene! Anonymkode: 4e8d0...f6e 1
Grüner Skrevet 5. juni #95 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): . Anonymkode: f9437...5ca Har du noe problem med det? Det er jo lov å trives uten partner? Og vi er i 2025, så det er like mye opp til kvinnen å ta initiativ. De 5% mennene som 90% av kvinnene på Tinder vil ha kan jo velge og vrake, så de gidder ikke bruke en kalori på sjekking.
AnonymBruker Skrevet 5. juni #96 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men man må jo ha sosiale antenner. Det kommer an på hva slags kompliment man gir til hvem. Hvis du kommenterer brystene eller kroppen ellers til en vilt fremmed kvinne, kanskje til og med en som er mye yngre enn deg, er det ikke rart folk blir fornærmet. Og ikke minst situasjonen. Har hørt om folk som sjekker damer i begravelse, sånt er jo helt hinsides. Anonymkode: f6572...17b Jeg tror tråden handler om helt andre ting enn du oppkonstruerer her. Anonymkode: 7af60...add 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #97 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror tråden handler om helt andre ting enn du oppkonstruerer her. Anonymkode: 7af60...add Ikke godt å vit helt hva hun prøver å poengtere. Hun snakker om sosiale antenner… men denne tråden handler om menns begrunnelse av å la være å sjekke damer opp. I stedet for å ta til seg det menn sier, så ønsker hun heller å sende et stikk - som om det er manglende sosiale antenner hos menn som er årsaken til alle disse opplevelsene og erfaringene som er gjort. Det er dessverre en forenkling, og en måte å opprettholde sitt dårlige syn på menn. Når det er sagt, så kan det absolutt tenkes at taktløshet har spilt inn hos enkelte, kanskje har noen til og med fremstått frekke. Men det som flyr over hodet hos dem som ser på en som sosialt uintelligent, er at dette er en mann som er tiltrukket av dem og prøver på beste vis å være sårbar samtidig som han trenger å prøve beskytte seg selv. Sosial intelligens betyr ikke bare å forstå kvinnen, men også mannen. Anonymkode: 110fe...5f3 7 1
umAxa Skrevet 5. juni #98 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sosial intelligens betyr ikke bare å forstå kvinnen, men også mannen. Det er en spiss "tankelek" at menn er egentlig mer sosial intelligent enn kvinnen, rett og slett fordi som en mann må forstå kvinnen for å være attraktiv, og hun kan føle seg hørt, og sett og anerkjent med mannen. Derimot så trenger kvinnen egentlig ikke og forstå mannen, fordi han har lyst på henne uansett 🤷♂️ 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #99 Skrevet 5. juni umAxa skrev (24 minutter siden): Det er en spiss "tankelek" at menn er egentlig mer sosial intelligent enn kvinnen, rett og slett fordi som en mann må forstå kvinnen for å være attraktiv, og hun kan føle seg hørt, og sett og anerkjent med mannen. Derimot så trenger kvinnen egentlig ikke og forstå mannen, fordi han har lyst på henne uansett 🤷♂️ Haha, Det agnet er det sikkert en haug av disse statistikk-googlende incel-kverulantene som biter på. Men jeg hiver meg på som først. Evolusjonsmessig har menneskenes overlevelse vært avhengig av mannens innstinkter innen kamp, jakt, bygging og beskyttelse på grunn av fysisk styrke, samt en og annen kreativ oppfinner (ja jeg har sett "Det var en gang et menneske" som barn) . Og for at man skal kaste seg i kamp med store byttedyr eller fiendtlige stammer, så må man være litt enklere skrudd sammen i hodet. Kvinner har alltid, og er fremdeles, mye mer utsatt for risiko og hennes beste ressurs er hodet og evnen til å navigere i det sosiale sammen med familien sin og eventuelt andre flokker. Så, nei, menn er ikke generelt sosialt mer intelligente enn kvinner. Men det finnes mange menn som er sosialt smartere enn en del kvinner, og det finnes en del kvinner som er sterkere enn en del menn. ... og lite av dette her var relevant i forhold til tråden, men skitt au. Som nevnt tidligere, så har jeg ikke hatt behov for å flørte. Jeg har tiltrukket meg flere kvinner enn jeg har hatt kapasitet til å håndtere siden jeg bare ønsker langsiktige forhold. Flørting er for smågutter som vi ha sex med løsaktige småjenter. Anonymkode: 4c8e7...9cd 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #100 Skrevet 5. juni Jeg får mer enn nok oppmerksomhet fra damer uten å ta noe initiativ. Og egentlig er jeg ikke lenger særlig interessert i verken forhold eller sex. Sex er ok en gamg iblant som tidsfordriv, men ikke noe jeg gidder å bruke krefter på å oppnå. Anonymkode: 5ad09...a11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå