Katten.2.0 Skrevet 10. juli #241 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvis du ikke har et attraktivt utseende, ja. Anonymkode: 20097...b72 Kommer jo an på hva man definerer som attraktivt utseende. Hvis man ser normal ut og oppfører seg normalt, så blir man ikke stemplet som creep. Ser du ut som en hjemløs og prøver å sjekke opp fremmede kvinner, så vil det nok gå mot creepy for samtlige. 1
Mardina Skrevet 10. juli #242 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Menn på spekteret er ikke sjanseløse. Anonymkode: f9437...5ca Ikke sjanseløse kanskje, men jeg vil nok påstå at det blir vanskeligere å få seg kjæreste. Eksen min har Asperger og jeg har kjent han i 9 år. Han har en veldig spesiell væremåte og kan være veldig rigid på mange måter. Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg han kommer til å slite med å få seg kjæreste igjen. Med mindre det er en som også er på spekteret. Fordi det innebærer at han må forandre sin væremåte og tankesett og det tror jeg faktisk ikke at han klarer. Eller vil, for den saks skyld 🤔 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #243 Skrevet 10. juli Mardina skrev (2 timer siden): Ikke sjanseløse kanskje, men jeg vil nok påstå at det blir vanskeligere å få seg kjæreste. Eksen min har Asperger og jeg har kjent han i 9 år. Han har en veldig spesiell væremåte og kan være veldig rigid på mange måter. Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg han kommer til å slite med å få seg kjæreste igjen. Med mindre det er en som også er på spekteret. Fordi det innebærer at han må forandre sin væremåte og tankesett og det tror jeg faktisk ikke at han klarer. Eller vil, for den saks skyld 🤔 Alle på spekteret er forskjellige, ikke generaliser. Anonymkode: f9437...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #244 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje ikke 100% sjangseløs, men 99,999% er ganske nære. Anonymkode: 37681...0d0 For noe tull. Folk på spekteret er forskjellige. Anonymkode: f9437...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #245 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du ikke har et attraktivt utseende, ja. Anonymkode: 20097...b72 Man kan forresten bli stemplet som creepy selv om man har bra utseende.. selv om det ofte skal mer til Anonymkode: f9437...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #246 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle på spekteret er forskjellige, ikke generaliser. Anonymkode: f9437...5ca Det er jo liksom litt sånn diagnoser fungerer da, de er en generell beskrivelse av en tilstand. Anonymkode: 1a44a...6c4 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #247 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo liksom litt sånn diagnoser fungerer da, de er en generell beskrivelse av en tilstand. Anonymkode: 1a44a...6c4 Og siden den er generell er det dumt å si at 99.99% av folk på spekteret ikke kan få kjæreste. Anonymkode: f9437...5ca 1
Maskinfører Skrevet 10. juli #248 Skrevet 10. juli (endret) Sjenert merker jeg sånt på jobb så forter jeg meg inn i gravemaskina før jenta er borte hos meg Endret 10. juli av Maskinfører 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli #249 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): Og siden den er generell er det dumt å si at 99.99% av folk på spekteret ikke kan få kjæreste. Anonymkode: f9437...5ca Det er det, men det var ikke det hun du siterte skrev. Anonymkode: 1a44a...6c4
AnonymBruker Skrevet 11. juli #250 Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er det, men det var ikke det hun du siterte skrev. Anonymkode: 1a44a...6c4 "Ikke sjanseløs kanskje" Kanskje sier hun. En negativ og forutinntatt holdning. Anonymkode: f9437...5ca 1 1
Majer Skrevet 11. juli #251 Skrevet 11. juli Hvorfor skal menn ta kontakt med kvinner? Vi lever i 2025. Kvinner tråkker sjeldnere over grenser og kan stå for all sjekking 3
knooters Skrevet 11. juli #252 Skrevet 11. juli Majer skrev (1 time siden): Hvorfor skal menn ta kontakt med kvinner? Vi lever i 2025. Kvinner tråkker sjeldnere over grenser og kan stå for all sjekking Bullshit. Dette handler ikke om kjønn. Den som er interessert i en annen person, bør ta initiativet. Denne "metoden" din er absurd. Hvis du vil ha noen, sier det seg selv at du ikke kan være prisgitt at den andre personen skal ta initiativet. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli #253 Skrevet 11. juli knooters skrev (1 time siden): Bullshit. Dette handler ikke om kjønn. Den som er interessert i en annen person, bør ta initiativet. Denne "metoden" din er absurd. Hvis du vil ha noen, sier det seg selv at du ikke kan være prisgitt at den andre personen skal ta initiativet. Hvis damen ikke tar i iniativ eller gir signaler er sannsynligheten for avvisning nesten 100%, med mindre du har veldig høy selvsikkerhet og/eller veldig bra utseende. Anonymkode: f9437...5ca 1 2
Majer Skrevet 11. juli #254 Skrevet 11. juli knooters skrev (5 timer siden): Bullshit. Dette handler ikke om kjønn. Den som er interessert i en annen person, bør ta initiativet. Denne "metoden" din er absurd. Hvis du vil ha noen, sier det seg selv at du ikke kan være prisgitt at den andre personen skal ta initiativet. Altså begge må jo være interesserte i hverandre. Og da er det bedre at hun tar initiativ enn han 2
knooters Skrevet 12. juli #255 Skrevet 12. juli Majer skrev (3 timer siden): Altså begge må jo være interesserte i hverandre. Og da er det bedre at hun tar initiativ enn han En person er som regel interessert først - det er kun unntaksvis at timingen er lik. Den som er interessert først har da alt å tjene på å få den andre interessert, og det gjør man jo helst ved å ta et eller annet initiativ for å kunne vise seg frem fra en attraktiv side. Folk blir jo ikke interessert om de knapt vet at den andre parten eksisterer. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #256 Skrevet 12. juli knooters skrev (7 minutter siden): En person er som regel interessert først - det er kun unntaksvis at timingen er lik. Den som er interessert først har da alt å tjene på å få den andre interessert, og det gjør man jo helst ved å ta et eller annet initiativ for å kunne vise seg frem fra en attraktiv side. Folk blir jo ikke interessert om de knapt vet at den andre parten eksisterer. Hun må gi signaler først. Anonymkode: f9437...5ca 2
Thanos Skrevet 12. juli #257 Skrevet 12. juli knooters skrev (På 30.6.2025 den 23.09): Jeg tenker enkelt og greit at den som er mest gira har alt å tjene på å overbevise den andre. Hvis du, som mann, foretrekker å ta initiativet, er det du som er mest interessert i starten og bør spille kortene deretter. "Vi" orker ikke - mon tro hvem disse "vi" er. Du og gutta nede i mancaven? Jeg har NULL problemer med å ta litt ekstra av byrden hvis jeg føler jeg må det for å vise meg verdig. "Vi", som i mannfolk i stor skala. Og det er ikke ensomme mancavere. Det er iferd med å bli et samfunnsproblem. Unge menn (ikke absolutt alle) har gitt opp dating. De søker ikke engang sex. Dette har vært oppe i media en rekke ganger. Katten.2.0 skrev (På 30.6.2025 den 18.37): Eh, nei. Alle menn som oppfører seg creepy blir oppfattet som creepy. Dette er et typisk argument jeg ser blant mange som ikke lykkes med kvinner, og det framstår som at man ikke ser nyansene i menneskelige relasjoner. Mann A har en (påbegynnende) relasjon med en kvinne. Mann B har ingen relasjon med samme kvinnen. Mann A kan gjøre og si ting til denne kvinnen som vil bli oppfattet helt annerledes enn om Mann B skulle gjort eller sagt samme tingene. Den tiden jeg pleide å være ute på byen, så kunne jeg gjøre/si en del ting til kvinner fordi jeg hadde en påbegynnende relasjon med dem. De hadde gjerne sendt meg blikkontakt, eller vist sin interesse på en annen måte. Et par kompiser av meg var dårlige med kvinner, og skjønte ikke hvordan jeg kunne gjøre slikt når de bare ble avslått. En sannhet med modifikasjoner. Er man kjekk som mann og har det naturlige draget på kvinner, slipper man unna med mange røde flagg og mindre flatterende oppførsel, kontra en akward, stille og mindre kjekk mann. Sånn er det bare. Og har man ikke sett og forstått den greia der, er man en 10% mann som aldri har kjent på det å aldri nå opp til kvinners gunst. En populær, typisk brautende kjekk alfahann, vil fortsatt vasse i oppmerksomhet selv når han åpent behandler kvinner som leketøy. Han kan ha rykte på seg som womaniser og en som utnytter kvinner for sex, men alikevel mangler han aldri kvinnelige beilere. Dette ser man helt åpenlyst. "fordi jeg hadde en påbegynnende relasjon med dem." Nettopp. Fordi du allerede hadde innpass. Da har du enten med smoothtalk eller et godt utseende, passert første hinder hos kvinnen. Det er ikke alle menn som naturlig får innpass hos kvinner uansett hva de gjør. Uansett hvor "riktig" de flørter. Og for en som har naturlig draget på kvinner er det tydeligvis vanskelig å forstå at andre ikke kan ha det. "Jamenn hvis du bare gjør som meg og bruker dét trikset så vil du lykkes med kvinner". Nei, det er ikke så enkelt. Endel menn kan med stor innsats og med hjelp av å lære å trykke på de riktige knappene, få litt oppmerksomhet fra enkelte kvinner, men noen har den auraen ved seg naturlig. Det handler mye om utseende men også en naturlig båret selvtillitt som er vanskelig å lære seg. Jeg så dette da jeg var i ungdomsskole alder. Jeg så det på videregående og jeg ser det nå blandt mine yngre kollegaer. 1 1
Snok1 Skrevet 12. juli #258 Skrevet 12. juli Druid skrev (På 4.6.2025 den 23.05): Det er så, men det er veldig mange menn som er ensomme i forhold også. Den mest ensomme perioden jeg har hatt i mitt liv var den den fasen i ekteskapet mitt som ledet fram til bruddfasen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli #259 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (16 timer siden): "Ikke sjanseløs kanskje" Kanskje sier hun. En negativ og forutinntatt holdning. Anonymkode: f9437...5ca Stemmer godt overens men nesten alle menn jeg kjenner med en autismespekterdiagnose (og som en som har vært i Magic/Warhammer/brettspillmiljøet i årevis, kjenner meg MANGE). Stort sett har de aldri hatt kjæreste, og de fleste har en væremåte som gjør det lite sannsynlig at det vil endre seg i fremtiden. Men kanskje de ikke er sjanseløse. Anonymkode: 1a44a...6c4 2 1
Snok1 Skrevet 12. juli #260 Skrevet 12. juli Gratis skrev (På 5.6.2025 den 13.07): Feminismen ønsker tradisjonelle menn, dessverre så er det ingenting tradisjonelt med kvinner lenger. Heldigvis! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå