Nowayback Skrevet 30. juni #221 Skrevet 30. juni Katten.2.0 skrev (25 minutter siden): Du kunne hatt et poeng hadde det ikke vært for at jeg jevnlig har møtt kvinner hvor vi har startet en relasjon uten at de så hvordan jeg så ut. Så din enkelterfaring nuller ut alt? Interessant. Jeg har likevel ikke et poeng fordi du har en annen erfaring? Kan det tenkes at disse kvinnene ikke ble skuffet da de så deg? At de tok en sjanse. Kanskje du tikket boksene til kvinnene angående kravene deres til høyde, hår, kropp etc.. For det eneste jeg kan se som et valid argument er at du har et under snitt utseende og de likevel ga deg sjansen. 1
Katten.2.0 Skrevet 30. juni #222 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg svarer ikke på vegne av alle menn. Jeg svarer på kommentaren om at vi ikke for lov å fortelle hva vi opplever uten å få kjeft for det. Jeg er en av mange som opplevde dette, og har flere bekjenter som føler det samme. Nå er det en del år siden jeg ble borte fra singelmarkedet, men hører fremdeles om dette på jobb og blant single venner. Det er bare så plagsomt at om man gir et svar som ikke stemmer overens med hva den som spør vil ha så får man kjeft. Det er satt litt på spissen, men det er slik det oppleves for mange. I starten krever dem å bli påspandert alt mulig, og prøver man å hinte om å dele på utgifter blir man ghostet. At du ikke føler det slik betyr ikke at andre føler det slik. Og må være lov å oppleve ting forskjellig. TS spurte hvorfor menn ikke tar initiativ lenger. TS har fått svar. og folk som svarer får kjeft for at hva dem har som grunnlag ikke er "rett" grunnlag for å gi opp. Anonymkode: 8cf04...47e Du kan ikke si at det "er dette vi men faktisk opplever når vi er ute på markedet". Nowayback skrev (5 minutter siden): Så din enkelterfaring nuller ut alt? Interessant. Jeg har likevel ikke et poeng fordi du har en annen erfaring? Kan det tenkes at disse kvinnene ikke ble skuffet da de så deg? At de tok en sjanse. Kanskje du tikket boksene til kvinnene angående kravene deres til høyde, hår, kropp etc.. For det eneste jeg kan se som et valid argument er at du har et under snitt utseende og de likevel ga deg sjansen. Du mener at det er de kjekke som får disse signalene. Så viser jeg til at man kan skape situasjoner, eller finne slike signaler, uten at en kvinne vet om man er kjekk eller ikke. Menn som oppfører seg creepy er creepy uansett om man er kjekk eller ikke - selv om du mener at kjekke menn sjarmerer kvinner selv om de oppfører seg creepy. Mitt poeng er at slike forklaringer gjerne kommer fra de som ikke ser de underliggende relasjonene som er mellom menn og kvinner. Jeg kan oppføre meg ganske "creepy" med min partner, men det er ikke creepy fordi vi har den relasjonen vi har. Hadde jeg vært en fremmed hadde samme oppførsel vært creepy. 4
Hmmmmmm Skrevet 30. juni #223 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor begynner kvinner å protestere når mannfolk faktisk svarer på et spørsmål. Er ikke meg du siterer men er mye i dette. Damer krever likestilling, men likevel krever dem at mannfolka betaler for alt i starten, man skal holde oppe døra og vi mannfolk skal stille oss på kne og gjøre alt vi får beskjed om. Likestilling skal gå begge veiene, men i dating går den bare en veg. Og dette orker vi ikke. At du ikke klarer å skjønne dette er en annen sak. (noen kommer til å protestere på dette, men er dette vi men faktisk opplever når vi er ute på markedet og vil ha noen å dele livet med.) (og nei jeg er ikke incel. jeg er godt gift i et samliv hvor vi begge tar i et tak og ikke har noen "mannejobber" og "kvinnejobber" men faktisk likestilt) Anonymkode: 8cf04...47e Å holde oppe en dør har ingenting med likestilling å gjøre. Du skal holde den opp for neste man, uansett om det er en dame eller mann. Å betale for en date er noe du velger selv. Gå for noe annet. Ta en kaffekopp el en øl i stede da. Du har ikke skjønt hva likestilling går ut på. Det du prater på er ren høflighet som dessverre folk flest ikke har lært lengre. Den virkelige likestilling går ut på at vi skal behandles likt, i arbeidslivet og i familielivet. Ingen skal dra fordeler av å være mann eller kvinne i disse tilfellene. Biologi vil alltid være en faktor uavhengig av dette. Det er provoserende at dere skal dra ordet likestilling i alt dere ikke fornøyd med. 3 2
knooters Skrevet 30. juni #224 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor begynner kvinner å protestere når mannfolk faktisk svarer på et spørsmål. Er ikke meg du siterer men er mye i dette. Damer krever likestilling, men likevel krever dem at mannfolka betaler for alt i starten, man skal holde oppe døra og vi mannfolk skal stille oss på kne og gjøre alt vi får beskjed om. Likestilling skal gå begge veiene, men i dating går den bare en veg. Og dette orker vi ikke. At du ikke klarer å skjønne dette er en annen sak. (noen kommer til å protestere på dette, men er dette vi men faktisk opplever når vi er ute på markedet og vil ha noen å dele livet med.) (og nei jeg er ikke incel. jeg er godt gift i et samliv hvor vi begge tar i et tak og ikke har noen "mannejobber" og "kvinnejobber" men faktisk likestilt) Anonymkode: 8cf04...47e Jeg tenker enkelt og greit at den som er mest gira har alt å tjene på å overbevise den andre. Hvis du, som mann, foretrekker å ta initiativet, er det du som er mest interessert i starten og bør spille kortene deretter. "Vi" orker ikke - mon tro hvem disse "vi" er. Du og gutta nede i mancaven? Jeg har NULL problemer med å ta litt ekstra av byrden hvis jeg føler jeg må det for å vise meg verdig.
AnonymBruker Skrevet 1. juli #225 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei, og ingen har sagt at jeg har oppført meg sånn heller. Men er man sosialt awkward som mann så kommer man ikke langt, og har man aldri opplevd et ja fra det motsatte kjønn så mister man jo troen. Er ikke sånn at kvinner tar initiativ heller, så da blir alt opp til meg, som ikke aner hva jeg driver med. Etter 30 år med avslag så frister det ikke å starte på år nummer 31. Anonymkode: df7a6...201 Hvordan vil du beskrive utseendet ditt? Anonymkode: f9437...5ca 1
Nowayback Skrevet 1. juli #226 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (På 30.6.2025 den 17.46): Nei, og ingen har sagt at jeg har oppført meg sånn heller. Men er man sosialt awkward som mann så kommer man ikke langt, og har man aldri opplevd et ja fra det motsatte kjønn så mister man jo troen. Er ikke sånn at kvinner tar initiativ heller, så da blir alt opp til meg, som ikke aner hva jeg driver med. Etter 30 år med avslag så frister det ikke å starte på år nummer 31. Anonymkode: df7a6...201 Det er faktisk helt fair å gi opp. Dating for mange menn er som å ha bare 2`ere på vitnemålet og likevel søke plass på medisinstudiet. 3
knooters Skrevet 1. juli #227 Skrevet 1. juli Det finnes tross alt kvinner som ser på seg som awkward, også. De pleier å sette pris på å slippe å måtte leve opp til å være "socially perfect". Min erfaring, anyway. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli #228 Skrevet 1. juli Ja, jeg er en awkward kvinne som veldig gjerne skulle hatt en awkward mann. Anonymkode: 9d5b3...8ba
AnonymBruker Skrevet 1. juli #229 Skrevet 1. juli umAxa skrev (På 30.6.2025 den 13.16): Det faktum at kvinner må finne ut av hvilken mann som har rent mel i posen eller ikke, beviser bare "tankeleken" jeg tok opp. Det er fortsatt mannen som må kvalifisere seg for henne - ergo må forstå kvinnen, eller blir avvist. Er kvinnen sosial smart, så klarer hun å avvise alle de som er uegnet for henne på hennes premisser. Men det forandrer fortsatt ikke det faktum at en "smartere" mann kan forbigå hennes avvisning. Vi har faktisk et norsk folke-eventyr som forteller denne historien her. Så denne "tankeleken" er ikke en gang mitt eget originale påfunn 🤷♂️ Men jeg forstår at du ønsker å påstå at det er mitt påfunn, eller plassere meg i en eller boks du har: Jeg skrev "tankelek" - med gåsetegn. Du trenger faktisk ikke å antyde noe om meg utover det. Går ann å være en normal person under en tankelek. Det er en egen logikk å tro at man blir bedre på noe fordi man må bevise noe eller hevde seg selv innenfor et område. Men det er selvfølgelig ingen selvfølge. Ofte blir man god i noe også fordi man er avslappet på det man driver med eller stadig øver. Lite tilsier at kvinner øver mindre sosialt enn menn. Og lite tyder på at man blir god på noe når dette noe er middelet til et mål. Tvertimot kan man fort fremstå som både falsk og streber. En smart person forstår dette og sørger for å finne en annen grunn til å bli god sosial, en grunn som gjør at det sosiale får en verdi i seg selv som ikke handler om belønning eller vinning. Mange studier som kan bekrefte også dette. Anonymkode: 66f1e...ea3
AnonymBruker Skrevet 4. juli #231 Skrevet 4. juli AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 20.45): Har du fått det stempelet noen gang? Anonymkode: 709d5...52f AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 20.52): Så det å flørte med en dame betyr at du automatisk pleier å bli stemplet som et creep? Anonymkode: f9437...5ca Ikke meg dere spør men jeg så for ikke så lenge siden en bruker her inne som ble beskrevet som veldig "creepy" etter at han tok til orde for å få løpe etter og ta igjen fremmede kvinner på løpetur for å sjekke dem opp. Jeg tror kanskje det er denne typen tilfeller som skaper en del usikkerhet, der folk har helt ulike terskler for hva som er "creepy" og der en del derfor vokter seg veldig for å bli oppfattet slik. Så er jeg enig i at man kan flørte uten å gå så langt som å løpe etter fremmede kvinner og at de fleste nok klarer å sjekke på "ucreepy" måter, men jeg tror mange som vegrer seg sitter med et dypt ønske om å ikke fremstå "sånn". Anonymkode: 4d914...24d 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #232 Skrevet 4. juli Samfunnet og de sosiale spillereglene har endret seg, enten man liker det eller ikke. Det er ikke lenger sosialt akseptert av alle at menn prøver seg på kvinner. Noen synes kanskje det er dumt, men for de aller fleste kvinner er det jo en befrielse å slippe denne typen oppmerksomhet. Anonymkode: 5598f...cac 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #233 Skrevet 5. juli Grunnen til at jeg ikke tar initiativ overfor kvinner, er rett og slett fordi jeg ikke har hatt noe behov for det. Både hun jeg er gift med i dag og de jeg har vært sammen med i tidligere forhold, var de som tok initiativ. Anonymkode: 98d16...5a8
AnonymBruker Skrevet 5. juli #234 Skrevet 5. juli Fester ikke og drar ikke på byen lenger, jobber i et mannsdominert miljø. Så det er vanskelig å komme naturlig inn i en annens liv, uten disse dating appene som heller ikke appellerer til meg. Men gråter ikke fordet, fyller livet med andre ting Anonymkode: d56a4...382
AnonymBruker Skrevet 5. juli #235 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (På 6.6.2025 den 14.15): Jeg har som en vanlig ung mann 800 tinder matcher, har sunne interesser og er presentabel. Men norske damer har blitt sinnsykt tiltaksløse eller så vil de alle ha en som er mr. perfekt. Ingen som gidder å møtes. Har prøvd hver dag i et halvt år. Nytteløst. Føler meg som en dørselger som ikke får solgt en dritt Anonymkode: 02234...42c 800 tinder matcher? Jeg er heldig bare jeg får en. Og de unmatcher som regel med en gang. Anonymkode: cac08...245 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #236 Skrevet 5. juli Tar sjeldent noe initativ ovenfor damer fordi jeg rett og slett er på spekteret og er sosialt klønete. Verden er rett og slett ikke laget for folk på spekteret gitt. Anonymkode: cac08...245 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli #237 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 21.58): Tar sjeldent noe initativ ovenfor damer fordi jeg rett og slett er på spekteret og er sosialt klønete. Verden er rett og slett ikke laget for folk på spekteret gitt. Anonymkode: cac08...245 Menn på spekteret er ikke sjanseløse. Anonymkode: f9437...5ca
AnonymBruker Skrevet 10. juli #238 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 20.52): Så det å flørte med en dame betyr at du automatisk pleier å bli stemplet som et creep? Anonymkode: f9437...5ca Hvis du ikke har et attraktivt utseende, ja. Anonymkode: 20097...b72 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #239 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du ikke har et attraktivt utseende, ja. Anonymkode: 20097...b72 Dette pleier nesten bare menn å si. Anonymkode: f9437...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli #240 Skrevet 10. juli AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Menn på spekteret er ikke sjanseløse. Anonymkode: f9437...5ca Kanskje ikke 100% sjangseløs, men 99,999% er ganske nære. Anonymkode: 37681...0d0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå