Gå til innhold

Dere single menn som ikke flørter/tar initiativ med damer: Hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 22.51):

Jeg er gift, men hvis jeg hadde vært singel i dag, hadde jeg ikke sett poenget.

Den viben kvinner har i dag, er ikke noe jeg har lyst på i mitt liv, og jeg tror ikke de ønsker meg heller. 

Jeg leser en del på KG, og det ender opp med at jeg går å klemmer kona mi, for slik kvinner fremstår her, har de absolutt ingen verdi i mitt liv.  

Anonymkode: 61bc2...9eb

Hva er den fæle viben egentlig? ;) 

Anonymkode: 73756...cf4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
umAxa skrev (På 5.6.2025 den 16.22):

Det er en spiss "tankelek" at menn er egentlig mer sosial intelligent enn kvinnen, rett og slett fordi som en mann må forstå kvinnen for å være attraktiv, og hun kan føle seg hørt, og sett og anerkjent med mannen.

Derimot så trenger kvinnen egentlig ikke og forstå mannen, fordi han har lyst på henne uansett 🤷‍♂️

Kvinnen må åpenbart analysere hvilke menn som later som de respekterer deg på et minimumsnivå der de later som de lytter og bryr seg, mens de egentlig ser deg som noe de kan ligge med i likhet med alt annet med et hull, og hvilke menn som oppriktig liker og respekterer kvinner. Artig at du mener at sosialt intelligent er å manipulere folk. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 20.28):

.

Anonymkode: f9437...5ca

Har jeg blitt avvist av alle damer hittil i livet så er det jo fint lite poeng i å fortsette, spesielt nå som menn fort blir stemplet som creepy, stalker, eller lignende, om de forsøker seg på feil dame. Hva er poenget?

Anonymkode: df7a6...201

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har jeg blitt avvist av alle damer hittil i livet så er det jo fint lite poeng i å fortsette, spesielt nå som menn fort blir stemplet som creepy, stalker, eller lignende, om de forsøker seg på feil dame. Hva er poenget?

Har du oppført deg creepy når du forsøkte da?

• Nyttig 1
Skrevet

Sikkert for lave testosteronverdier.

Skrevet
Helene1982 skrev (På 29.6.2025 den 4.57):

Kvinnen må åpenbart analysere hvilke menn som later som de respekterer deg på et minimumsnivå der de later som de lytter og bryr seg, mens de egentlig ser deg som noe de kan ligge med i likhet med alt annet med et hull, og hvilke menn som oppriktig liker og respekterer kvinner.

Det faktum at kvinner må finne ut av hvilken mann som har rent mel i posen eller ikke, beviser bare "tankeleken" jeg tok opp.
Det er fortsatt mannen som må kvalifisere seg for henne - ergo må forstå kvinnen, eller blir avvist.

Er kvinnen sosial smart, så klarer hun å avvise alle de som er uegnet for henne på hennes premisser. Men det forandrer fortsatt ikke det faktum at en "smartere" mann kan forbigå hennes avvisning. 

Vi har faktisk et norsk folke-eventyr som forteller denne historien her. Så denne "tankeleken" er ikke en gang mitt eget originale påfunn 🤷‍♂️

Men jeg forstår at du ønsker å påstå at det er mitt påfunn, eller plassere meg i en eller boks du har:

Sitat

Artig at du mener at sosialt intelligent er å manipulere folk. 

Jeg skrev "tankelek"  - med gåsetegn. Du trenger faktisk ikke å antyde noe om meg utover det. Går ann å være en normal person under en tankelek.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, og ingen har sagt at jeg har oppført meg sånn heller. Men er man sosialt awkward som mann så kommer man ikke langt, og har man aldri opplevd et ja fra det motsatte kjønn så mister man jo troen. Er ikke sånn at kvinner tar initiativ heller, så da blir alt opp til meg, som ikke aner hva jeg driver med. Etter 30 år med avslag så frister det ikke å starte på år nummer 31. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjekk mann som oppfører seg creepy- kvinnene blir sjarmert.

Mindre kjekk mann som sjekker opp normalt- blir oppfattet som creepy.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Nowayback skrev (14 minutter siden):

Kjekk mann som oppfører seg creepy- kvinnene blir sjarmert.

Mindre kjekk mann som sjekker opp normalt- blir oppfattet som creepy.

Eh, nei. Alle menn som oppfører seg creepy blir oppfattet som creepy.

Dette er et typisk argument jeg ser blant mange som ikke lykkes med kvinner, og det framstår som at man ikke ser nyansene i menneskelige relasjoner.

Mann A har en (påbegynnende) relasjon med en kvinne.
Mann B har ingen relasjon med samme kvinnen.

Mann A kan gjøre og si ting til denne kvinnen som vil bli oppfattet helt annerledes enn om Mann B skulle gjort eller sagt samme tingene.

Den tiden jeg pleide å være ute på byen, så kunne jeg gjøre/si en del ting til kvinner fordi jeg hadde en påbegynnende relasjon med dem. De hadde gjerne sendt meg blikkontakt, eller vist sin interesse på en annen måte.

Et par kompiser av meg var dårlige med kvinner, og skjønte ikke hvordan jeg kunne gjøre slikt når de bare ble avslått.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Dette er et typisk argument jeg ser blant mange som ikke lykkes med kvinner, og det framstår som at man ikke ser nyansene i menneskelige relasjoner.

Mann A kan gjøre og si ting til denne kvinnen som vil bli oppfattet helt annerledes enn om Mann B skulle gjort eller sagt samme tingene.

Den tiden jeg pleide å være ute på byen, så kunne jeg gjøre/si en del ting til kvinner fordi jeg hadde en påbegynnende relasjon med dem. De hadde gjerne sendt meg blikkontakt, eller vist sin interesse på en annen måte.

Et par kompiser av meg var dårlige med kvinner, og skjønte ikke hvordan jeg kunne gjøre slikt når de bare ble avslått.

Men det er gjerne de kjekke mennene får disse signalene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Katten.2.0 skrev (13 minutter siden):

Å vite hva man kan gjøre når er essensielt for å lykkes i relasjoner. Det handler om sosial kompetanse. Det kan de fleste lære seg om de vil. Hver relasjon er ulik. 

Timing er viktig. 

Anonymkode: 709d5...52f

• Liker 3
Skrevet
Nowayback skrev (5 minutter siden):

Men det er gjerne de kjekke mennene får disse signalene.

Du kunne hatt et poeng hadde det ikke vært for at jeg jevnlig har møtt kvinner hvor vi har startet en relasjon uten at de så hvordan jeg så ut.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å vite hva man kan gjøre når er essensielt for å lykkes i relasjoner. Det handler om sosial kompetanse. Det kan de fleste lære seg om de vil. Hver relasjon er ulik. 

Timing er viktig. 

Exactly.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Timing er viktig. 

Er relasjonen rett så kan det meste bli rett.

Kommer an på om man tenker langsiktig eller kortsiktig...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 20.52):

Så det å flørte med en dame betyr at du automatisk pleier å bli stemplet som et creep?

Har hatt denne samtalen med nevøen min som etter hvert har blitt 17. 

Han har fått klare anbefalinger av meg og faren om å holde seg i skinnet for nå og fokusere på skole. 

Når han fyller 18 skal han få bli med på ferie og bo i min bolig i Thailand hvor en nevø av kjæresten min skal ta godt vare på ham.  

Trene MuayThai; lære seg å stå på egne ben og selvsagt bli introdusert til venninnene hans.

Jeg har merket meg at det er veldig mange flere "usikre" gutter i dag enn det var tidligere av flere grunner. 

Tegn i tiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (På 14.6.2025 den 23.48):

Hvorfor skal menn dra likestilling inn alt de gjør. Du som mann har rettigheter, så hvorfor i f… skal ikke kvinner ha det uten at det skal dras frem hver j.. gang dere ikke er fornøyd med noe

Hvorfor begynner kvinner å protestere når mannfolk faktisk svarer på et spørsmål.
Er ikke meg du siterer men er mye i dette.
Damer krever likestilling, men likevel krever dem at mannfolka betaler for alt i starten, man skal holde oppe døra og vi mannfolk skal stille oss på kne og gjøre alt vi får beskjed om.

Likestilling skal gå begge veiene, men i dating går den bare en veg.
Og dette orker vi ikke.

At du ikke klarer å skjønne dette er en annen sak.

(noen kommer til å protestere på dette, men er dette vi men faktisk opplever når vi er ute på markedet og vil ha noen å dele livet med.)
(og nei jeg er ikke incel. jeg er godt gift i et samliv hvor vi begge tar i et tak og ikke har noen "mannejobber" og "kvinnejobber" men faktisk likestilt)

Anonymkode: 8cf04...47e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor begynner kvinner å protestere når mannfolk faktisk svarer på et spørsmål.
Er ikke meg du siterer men er mye i dette.
Damer krever likestilling, men likevel krever dem at mannfolka betaler for alt i starten, man skal holde oppe døra og vi mannfolk skal stille oss på kne og gjøre alt vi får beskjed om.

Likestilling skal gå begge veiene, men i dating går den bare en veg.
Og dette orker vi ikke.

At du ikke klarer å skjønne dette er en annen sak.

(noen kommer til å protestere på dette, men er dette vi men faktisk opplever når vi er ute på markedet og vil ha noen å dele livet med.)
(og nei jeg er ikke incel. jeg er godt gift i et samliv hvor vi begge tar i et tak og ikke har noen "mannejobber" og "kvinnejobber" men faktisk likestilt)

Dine erfaringer reflekterer virkelig ikke mine, så du kan nok ikke uttale deg på vegne av alle menn.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 22.51):

Jeg er gift, men hvis jeg hadde vært singel i dag, hadde jeg ikke sett poenget.

Den viben kvinner har i dag, er ikke noe jeg har lyst på i mitt liv, og jeg tror ikke de ønsker meg heller. 

Jeg leser en del på KG, og det ender opp med at jeg går å klemmer kona mi, for slik kvinner fremstår her, har de absolutt ingen verdi i mitt liv.  

Anonymkode: 61bc2...9eb

Du er ikke den eneste.
KG er en fin plass å være om man er gift.
Elsker bare kona mi mer og mer for hver gang jeg er på forumet og leser ting om dating og kjærlighet etc.

Det mest gøye er når noen spør om noe.
Så får dem et ærlig svar.
Så begynner dem å prøve å unnskylde svaret for å få det til å bli feil svar, i stede for å prøve å skjønne personen som svarer.
Enkelte blir til og med aggressive om dem ikke får et svar som passer fantasien demmes.

AnonymBruker
Skrevet
Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Dine erfaringer reflekterer virkelig ikke mine, så du kan nok ikke uttale deg på vegne av alle menn.

Jeg svarer ikke på vegne av alle menn.
Jeg svarer på kommentaren om at vi ikke for lov å fortelle hva vi opplever uten å få kjeft for det.

Jeg er en av mange som opplevde dette, og har flere bekjenter som føler det samme.
Nå er det en del år siden jeg ble borte fra singelmarkedet, men hører fremdeles om dette på jobb og blant single venner.

Det er bare så plagsomt at om man gir et svar som ikke stemmer overens med hva den som spør vil ha så får man kjeft.
Det er satt litt på spissen, men det er slik det oppleves for mange.
I starten krever dem å bli påspandert alt mulig, og prøver man å hinte om å dele på utgifter blir man ghostet.
At du ikke føler det slik betyr ikke at andre føler det slik.
Og må være lov å oppleve ting forskjellig.

TS spurte hvorfor menn ikke tar initiativ lenger.
TS har fått svar. og folk som svarer får kjeft for at hva dem har som grunnlag ikke er "rett" grunnlag for å gi opp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Timing er viktig. 

Hvert menneske er også ulikt. Har man ikke klart å lære seg sosial kompetanse på over 40 år så er det ikke mye håp. Kvinner står ikke akkurat i kø etter slike menn. Noen er rett og slett ment for å være alene, uansett hvor mye man ønsker seg noen å tilbringe livet sammen med. Jeg har heller ikke venner, fordi at jeg ikke forstår sosiale relasjoner, da er jeg jo fucked.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...