Helene1982 Skrevet 6. juni #121 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er mange kvinner som oppfører seg hyggelige og flørtende uten å være interessert. Man skal være litt forsiktig. Mange føler det er plagsomt at menn prøver seg, siden det skjer hele tiden. Anonymkode: 00f44...607 Alle mennesker burde være hyggelige - selv mot mennesker de ikke er romantisk interessert i. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #122 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ikke flørting, det er å være sosialt hyggelig og omgjengelig. Definisjon fra ordboken: flørt Flørt er romantisk eller lett erotisk lek mellom to personer. Man kan også omtale en person som en flørt. Enten om en person som flørter mye, for eksempel «han er en stor flørt», eller om en person man flørter med, for eksempel «En flørt fra i sommer». Anonymkode: 0130a...9ca Skal det kanskje egentlig stå i hovedinnlegget «hvorfor vil ikke menn bare prate litt?». Svarene blir for så vidt de samme - type #villebarepratelitt Anonymkode: 110fe...5f3 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #123 Skrevet 6. juni Helene1982 skrev (58 minutter siden): Alle mennesker burde være hyggelige - selv mot mennesker de ikke er romantisk interessert i. Det er jeg enig i, og det opplever jeg de aller fleste er om man lar være å bevege seg innpå flørting - vise interesse for noe mer enn bare vennskapelig. Men det skjer noe når man vil gi uttrykk for å være interessert i noe mer, når man vil vise at man liker det man ser og er tiltrukket, og vil se om det er gjensidig Anonymkode: 110fe...5f3
Fremmed fugl Skrevet 6. juni #124 Skrevet 6. juni Helene1982 skrev (10 timer siden): Det finnes absolutt menn som flørter med andre enn de vil ha sex med. Har du ikke sett han som danser med bestemor i bryllupet, gir komplimenter for den kule T-skjorta til nabogutten eller hyper opp kompisene sine? Om man kun tar kontakt med andre mennesker for å få noe, bør man være alene. Akkurat. Ja, jeg kan gjerne flørte med enn venninne til svigermor, men aldri med enn av de kvinnelige lærlingene på jobben. Hvorfor, fordi med venninnen til svigermor så er det nok så sikkert at hun og andre ser på det som noe hyggelig uten baktanker, men med den unge lærlingen på jobb så kan både hun og andre oppleve akkurat det samme som ubehagelig (eller i faktisk verste fall tro noe og være positiv til det...). 1
umAxa Skrevet 6. juni #125 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan kom du frem til denne konklusjonen? Jeg svarer en dame som påstår at menn mangler sosial intelligens som et svar på de opplevelser og erfaringer de gjør seg når det kommer til damer 😊 om noe så er det denne brukeren som drar denne forenklingen om at menn burde forstå damer bedre uten noe behov for at damene forstår dem. Men altså, du leser jo selvsagt bare det du vil. Men om jeg drar en slutning her så er den ikke slik du prøver å få den til å fremstå - heller at hverken damen eller mannen forstår hverandre, og burde kanskje nettopp derfor prøve å være rausere med hverandre. Den tankeleken lekte du nok helt selv Anonymkode: 110fe...5f3 Jada, jeg har mange tankeleker - og jeg tar det for hva det er; en tankelek. Heldig som vi er, så har vi forum der man kan utøve litt tankeleker tenker jeg. Jeg tror jeg forklarte ganske tydelig hvordan jeg kom fram til den konklusjonen i innlegget du siterte. Du gjengir jo den riktig?
AnonymBruker Skrevet 6. juni #126 Skrevet 6. juni umAxa skrev (30 minutter siden): Jada, jeg har mange tankeleker - og jeg tar det for hva det er; en tankelek. Heldig som vi er, så har vi forum der man kan utøve litt tankeleker tenker jeg. Jeg tror jeg forklarte ganske tydelig hvordan jeg kom fram til den konklusjonen i innlegget du siterte. Du gjengir jo den riktig? Det gjorde du 😉 også viste du ganske tydelig selektivitet for hvilke input som skal legges til grunn for konklusjonen. Altså en forutinntatt konklusjon som henter input som kan støtte oppunder konklusjonen, og forkastet det som taler imot. Men altså, kjør på om det gjør ting enklere for deg Anonymkode: 110fe...5f3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #127 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 20.42): Vil ikke bli stemplet som en "creep". Anonymkode: Altså jeg føler at noen ganger kommer det an på hvem som tar initiativ! Er det en med mørke trekk, blir tilnærmingen fort tolket "creep" av jenter. Er det en med lyse trekk, blir det tolket annerledes. Sannheten sårer men man skal være realistisk. Jeg selv har mørke trekk og opplever det ofte selv om jeg er snill og ikke prøver hardt. 🙂 Anonymkode: 16e0f...f51 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #128 Skrevet 6. juni Helene1982 skrev (8 timer siden): Alle mennesker burde være hyggelige - selv mot mennesker de ikke er romantisk interessert i. Nettopp. Derfor bør man ikke flørte eller ta initiativ før en kvinne har vist tydelig interesse. Anonymkode: 00f44...607 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #129 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor får du så mye oppmerksomhet? Anonymkode: f9437...5ca Vet ikke helt, men det har vel noe med utseende , personlighet og status å gjøre. Og så tror jeg faktisk at min tilbakeholdenhet gjør meg mer interessant for noen damer. Pågående, smådesperate menn er jo turnoff for mange. Anonymkode: 5ad09...a11 1
umAxa Skrevet 6. juni #130 Skrevet 6. juni (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er ikke så sikker på at beskjedenhet uattraktivt. Selv foretrekker jeg ofte dem som har litt ro og dybde fremfor folk som har «alt på utstilling og ingenting på lager». Anonymkode: 5ad09...a11 Forstår hva du mener, men jeg ser ikke på beskjedenhet og modighet som helt motstridende egenskaper. Å komme opp til deg og introdusere meg for deg med nysgjerrig interesser, krever modighet - og noe jeg ser for meg du ville stilt deg positivt til at noen tok kontakt fordi du er spennende, selv om det ikke er umiddelbar gjensidighet. Beskjedenhet kommer litt i andre rekke, når du finner ut om jeg har noe på lager eller ikke. Det motsatte ville vært at jeg aldri tok kontakt - og livet gikk videre. Endret 6. juni av umAxa
AnonymBruker Skrevet 6. juni #131 Skrevet 6. juni Jeg har som en vanlig ung mann 800 tinder matcher, har sunne interesser og er presentabel. Men norske damer har blitt sinnsykt tiltaksløse eller så vil de alle ha en som er mr. perfekt. Ingen som gidder å møtes. Har prøvd hver dag i et halvt år. Nytteløst. Føler meg som en dørselger som ikke får solgt en dritt Anonymkode: 02234...42c
umAxa Skrevet 6. juni #132 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det gjorde du 😉 også viste du ganske tydelig selektivitet for hvilke input som skal legges til grunn for konklusjonen. Altså en forutinntatt konklusjon som henter input som kan støtte oppunder konklusjonen, og forkastet det som taler imot. Men altså, kjør på om det gjør ting enklere for deg Anonymkode: 110fe...5f3 Du viser en tankelek selv - som tror at tankeleker definere en person og at utspiller seg i realiteten bare fordi man tenker på noe. Kjør på om det gjør ting enklere for deg.
umAxa Skrevet 6. juni #133 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Haha, Det agnet er det sikkert en haug av disse statistikk-googlende incel-kverulantene som biter på. Men jeg hiver meg på som først. Anonymkode: 4c8e7...9cd Første gang jeg har hørt at å google statistikk. lese undersøkelser og forholde seg til tall er nå en dum ting? Hva er neste? Er man en wikipedia-warrior om man gjør seg belest og linker til wikipedia? Sikkert ikke det du egentlig mener, men det er dog hva konklusjonen peker på... Sitat Evolusjonsmessig har menneskenes overlevelse vært avhengig av mannens innstinkter innen kamp, jakt, bygging og beskyttelse på grunn av fysisk styrke, samt en og annen kreativ oppfinner (ja jeg har sett "Det var en gang et menneske" som barn) . Og for at man skal kaste seg i kamp med store byttedyr eller fiendtlige stammer, så må man være litt enklere skrudd sammen i hodet. Kvinner har alltid, og er fremdeles, mye mer utsatt for risiko og hennes beste ressurs er hodet og evnen til å navigere i det sosiale sammen med familien sin og eventuelt andre flokker. Enig i alt du sier, og forskning sier også at kvinner er mer sosialt utviklet enn menn pga av nødvendigheten for å forstå adferd, menn, andre kvinner og intensjoner holder henne bedre i livet enn om hun ikke hadde de sosiale antenne. Om jeg var kvinne hadde jeg nok også møtt min fair share av dumme menn. Så så tankeleken min er og forblir bare en tankelek når alt kommer til alt og tilhører mer i "Skråblikk og generaliseringer" forumet. Sitat ... og lite av dette her var relevant i forhold til tråden, men skitt au. Skitt au, her også. Er ferdig med sidesporet selv nå.
AnonymBruker Skrevet 6. juni #134 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har som en vanlig ung mann 800 tinder matcher, Anonymkode: 02234...42c Det er ikke akkurat vanlig. Anonymkode: f9437...5ca 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #135 Skrevet 6. juni Hvis en man hadde flørtet med meg ville ikke jeg sett på han som et creep. Men hadde lurt på hvorfor han hadde flørtet med meg for jeg har dårlig selvtilitt. Og føler meg ikke pen. Kanskje det er mange som tenker slik.. Anonymkode: dfd2a...243 1 1
Filuriolei Skrevet 6. juni #136 Skrevet 6. juni Det adekvate verktøyet synes å mangle i verktøykassa😆
Helene1982 Skrevet 6. juni #137 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis en man hadde flørtet med meg ville ikke jeg sett på han som et creep. Men hadde lurt på hvorfor han hadde flørtet med meg for jeg har dårlig selvtilitt. Og føler meg ikke pen. Kanskje det er mange som tenker slik.. Anonymkode: dfd2a...243 Jeg tror mange menn også skulle ønske at de ble flørtet mer med. At andre skal synes at de er attraktive. Utfordringen for en dem kvinner er at menn tar kontakt ene ig alene fordi de synes at en kvinne er pen. Om hun ikke er interessert føler han seg avvist selv om han ikke vet noe annet om henne enn at han vil ligge med henne. Om hun ikke vil være sammen med ham, men gjerne vil være venn eller ha en hyggelig samtale, er det mange som også opplever det som at hun ikke mener at han er mann nok. Og mange menn kan bli ufine når de føler seg avvist. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #138 Skrevet 6. juni Helene1982 skrev (På 5.6.2025 den 21.40): Hva mener du med : Hvis det beste man kan få er damer man ikke tiltrekkes av, da er det ikke vits.? At da er det ikke vits i å flørte/sjekke opp. Har ingenting med å prate med damer på en normal måte å gjøre. Det gjør jeg uansett. Anonymkode: 89d69...984 1
Helene1982 Skrevet 6. juni #139 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At da er det ikke vits i å flørte/sjekke opp. Har ingenting med å prate med damer på en normal måte å gjøre. Det gjør jeg uansett. Anonymkode: 89d69...984 Nei det er ikke noen vits. Det er bedre som du sier å etablere ekte relasjoner over tid.
Thanos Skrevet 6. juni #140 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 1.19): Folk som kun er ute etter sex er creepy. Anonymkode: 42a49...1b9 Det er en utrolig spesiell uttalelse. Hysterisk og gammeldags holdning. Helene1982 skrev (23 timer siden): Feminisme? Som i rett til å stemme, bestemme over egen kropp og ha bankkonto? Det er ikke det samme som Andrew Tate. I det hele tatt. Det er flere varianter av feminisme. De fleste av dem handler svært lite om stemmerett, bankkonto og selvbestemmelse. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå