AnonymBruker Skrevet 5. juni #101 Skrevet 5. juni umAxa skrev (1 time siden): Det er en spiss "tankelek" at menn er egentlig mer sosial intelligent enn kvinnen, rett og slett fordi som en mann må forstå kvinnen for å være attraktiv, og hun kan føle seg hørt, og sett og anerkjent med mannen. Derimot så trenger kvinnen egentlig ikke og forstå mannen, fordi han har lyst på henne uansett 🤷♂️ Hvordan kom du frem til denne konklusjonen? Jeg svarer en dame som påstår at menn mangler sosial intelligens som et svar på de opplevelser og erfaringer de gjør seg når det kommer til damer 😊 om noe så er det denne brukeren som drar denne forenklingen om at menn burde forstå damer bedre uten noe behov for at damene forstår dem. Men altså, du leser jo selvsagt bare det du vil. Men om jeg drar en slutning her så er den ikke slik du prøver å få den til å fremstå - heller at hverken damen eller mannen forstår hverandre, og burde kanskje nettopp derfor prøve å være rausere med hverandre. Den tankeleken lekte du nok helt selv Anonymkode: 110fe...5f3 1
Helene1982 Skrevet 5. juni #102 Skrevet 5. juni Det er stor forskjell på å flørte og å sjekke opp noen. De som mestrer flørting gjør ikke det med en intensjon om forhold eller sex, men fordi det føles bra å få andre til å føle seg bra. De som er gode flørtere, tar ikke kun kontakt med andre fordi de ønsker en relasjon eller en transaksjon. Det er som det kommer en dørselger, og du vet at de ikke er hyggelig av andre grunner enn at de skal selge deg noe. Kanskje du trenger støvsuger, men det føles påtrengende. Det er forskjell på komplimenter for valg og handlinger man har tatt som: så veloppdragen hund du har eller kul genser du har, og komplimenter som egentlig handler om at du vil si at du er tent og hypp. 2 3
Majer Skrevet 5. juni #103 Skrevet 5. juni Jeg gjør det, men liker det ikke. Mye lettere p tråkke over barrierer som menn. Mye lurere om kvinner tar seg av sjekkingen. Vi lever i 2025... 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #104 Skrevet 5. juni Hvis det beste man kan få er damer man ikke tiltrekkes av, da er det ikke vits. Anonymkode: 89d69...984 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #105 Skrevet 5. juni Helene1982 skrev (58 minutter siden): Det er stor forskjell på å flørte og å sjekke opp noen. De som mestrer flørting gjør ikke det med en intensjon om forhold eller sex, men fordi det føles bra å få andre til å føle seg bra. De som er gode flørtere, tar ikke kun kontakt med andre fordi de ønsker en relasjon eller en transaksjon. Det er som det kommer en dørselger, og du vet at de ikke er hyggelig av andre grunner enn at de skal selge deg noe. Kanskje du trenger støvsuger, men det føles påtrengende. Det er forskjell på komplimenter for valg og handlinger man har tatt som: så veloppdragen hund du har eller kul genser du har, og komplimenter som egentlig handler om at du vil si at du er tent og hypp. Der er det nok en stor forskjell på hva kvinner tror og hva menn mener. Ingen menn flørter for å kun føle seg bra uten å ønske noe mer. Anonymkode: 0130a...9ca 1
Helene1982 Skrevet 5. juni #106 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Der er det nok en stor forskjell på hva kvinner tror og hva menn mener. Ingen menn flørter for å kun føle seg bra uten å ønske noe mer. Anonymkode: 0130a...9ca Det finnes absolutt menn som flørter med andre enn de vil ha sex med. Har du ikke sett han som danser med bestemor i bryllupet, gir komplimenter for den kule T-skjorta til nabogutten eller hyper opp kompisene sine? Om man kun tar kontakt med andre mennesker for å få noe, bør man være alene. 4 4 1
Nysgjerrig95 Skrevet 5. juni #107 Skrevet 5. juni Jeg har det siste året blir sjekket opp av to forskjellige menn "på gata" som jeg ikke var interessert i. Likevel ble jeg helt ærlig veldig glad, altså genuint glad, jeg smilte og var høflig og sa at jeg var opptatt. Jeg skjønner det kan være skremmende å bli avvist, men jeg tror de fleste avslår på en hyggelig måte og likevel går derifra med en god følelse i kroppen. På den motsatte siden kom en mann og lukta meg i håret, og en annen viste meg bokstavelig talt penisen sin. De er creeps, så går du frem sånn, blir du nok stempla som creep, ja. 3 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #108 Skrevet 5. juni umAxa skrev (6 timer siden): Helt riktig - å våge er i seg selv attraktivt, selv om man ikke nødvendigvis treffer hver gang. Jeg er bare feig og er redd for avvisning som holder meg tilbake. Feighet er ikke attraktivt, men stort sett så kommer kvinnene i mitt liv, til meg - og jeg slipper å konfrontere min feighet. Jeg er ikke så sikker på at beskjedenhet uattraktivt. Selv foretrekker jeg ofte dem som har litt ro og dybde fremfor folk som har «alt på utstilling og ingenting på lager». Anonymkode: 5ad09...a11 4 1
Helene1982 Skrevet 5. juni #109 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det beste man kan få er damer man ikke tiltrekkes av, da er det ikke vits. Anonymkode: 89d69...984 Men denne logikken skal jo ikke kvinner være hyggelige mot menn de ikke tiltrekkes av heller. Kvinner og menn skal kun ha kontakt for parring? 1 1
hitotsu Skrevet 5. juni #110 Skrevet 5. juni SmuleSMitt skrev (7 timer siden): Så du forventer at en dame skal være sykepleieren din, eller har du en holdning til kvinne om at kvinner "selvsagt" inntar en sykepleier-rolle ovenfor den hun er sammen med?? Nei, det er dere kvinner her på huset som har den holdningen: Du må ikke velge en mann som er eldre enn deg, da blir du sykepleieren hans når han blir gammel. SmuleSMitt skrev (7 timer siden): Har ikke tanken slått deg at du som voksen fint kan ta vare på deg selv som pensjonist, og ikke at en eventuell kjæreste må gjøre det for deg? Hvor står at jeg ikke kan ta vare på meg selv? Jeg har vært alene siden jeg var myndig. Hvis du trenger hjelp på dine eldre dager, har man et helsevesen. Eller erkjenner du at du tenker at det er kvinners oppgave å "pleie" sine menn??? Du har vel ikke sett for deg at du skal ha noe annet enn en jevnaldrende partner, og da er vel også hun snart pensjonist?
AnonymBruker Skrevet 5. juni #111 Skrevet 5. juni Helene1982 skrev (52 minutter siden): Men denne logikken skal jo ikke kvinner være hyggelige mot menn de ikke tiltrekkes av heller. Kvinner og menn skal kun ha kontakt for parring? Man kan vel være normalt hyggelig uten at det er flørting? Anonymkode: 89d69...984 2
Helene1982 Skrevet 5. juni #112 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man kan vel være normalt hyggelig uten at det er flørting? Anonymkode: 89d69...984 Det er jo mitt poeng på kommentaren om at det ikke var vits i å prate med kvinner man ikke er tiltrukket av.
AnonymBruker Skrevet 5. juni #113 Skrevet 5. juni Helene1982 skrev (13 minutter siden): Det er jo mitt poeng på kommentaren om at det ikke var vits i å prate med kvinner man ikke er tiltrukket av. Hvor skrev jeg prate? Tråden handler om flørting og å ta initiativ. Selvsagt prater jeg med alle slags kvinner, uten at det betyr at jeg flørter eller tar initiativ til noe som helst. Anonymkode: 89d69...984
Helene1982 Skrevet 5. juni #114 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis det beste man kan få er damer man ikke tiltrekkes av, da er det ikke vits. Anonymkode: 89d69...984 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor skrev jeg prate? Tråden handler om flørting og å ta initiativ. Selvsagt prater jeg med alle slags kvinner, uten at det betyr at jeg flørter eller tar initiativ til noe som helst. Anonymkode: 89d69...984 Hva mener du med : Hvis det beste man kan få er damer man ikke tiltrekkes av, da er det ikke vits.?
AnonymBruker Skrevet 5. juni #115 Skrevet 5. juni Helene1982 skrev (2 timer siden): Det finnes absolutt menn som flørter med andre enn de vil ha sex med. Har du ikke sett han som danser med bestemor i bryllupet, gir komplimenter for den kule T-skjorta til nabogutten eller hyper opp kompisene sine? Om man kun tar kontakt med andre mennesker for å få noe, bør man være alene. Det er ikke flørting, det er å være sosialt hyggelig og omgjengelig. Definisjon fra ordboken: flørt Flørt er romantisk eller lett erotisk lek mellom to personer. Man kan også omtale en person som en flørt. Enten om en person som flørter mye, for eksempel «han er en stor flørt», eller om en person man flørter med, for eksempel «En flørt fra i sommer». Anonymkode: 0130a...9ca 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #116 Skrevet 5. juni Det er mange kvinner som oppfører seg hyggelige og flørtende uten å være interessert. Man skal være litt forsiktig. Mange føler det er plagsomt at menn prøver seg, siden det skjer hele tiden. Anonymkode: 00f44...607 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #117 Skrevet 5. juni Jeg tror mange av oss bare er ødelagt. For kvinner er det feminisme og latterlige standarder. For menn er det Andrew Tate type influensere som nedverdiger kvinner til en form for prostituerte. Hvis vi skal komme oss på rett kjøl, så tror jeg vi må akseptere mennesker for den de er, prøve å lete etter det positive i alt og slutte å demonisere basert på kjønn. Aka "menn er voldtektsmenn og kvinner er horer". Anonymkode: 1f7ad...610 3 1
Helene1982 Skrevet 5. juni #118 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg tror mange av oss bare er ødelagt. For kvinner er det feminisme og latterlige standarder. For menn er det Andrew Tate type influensere som nedverdiger kvinner til en form for prostituerte. Hvis vi skal komme oss på rett kjøl, så tror jeg vi må akseptere mennesker for den de er, prøve å lete etter det positive i alt og slutte å demonisere basert på kjønn. Aka "menn er voldtektsmenn og kvinner er horer". Anonymkode: 1f7ad...610 Feminisme? Som i rett til å stemme, bestemme over egen kropp og ha bankkonto? Det er ikke det samme som Andrew Tate. I det hele tatt. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #119 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg får mer enn nok oppmerksomhet fra damer uten å ta noe initiativ. Og egentlig er jeg ikke lenger særlig interessert i verken forhold eller sex. Sex er ok en gamg iblant som tidsfordriv, men ikke noe jeg gidder å bruke krefter på å oppnå. Anonymkode: 5ad09...a11 Hvorfor får du så mye oppmerksomhet? Anonymkode: f9437...5ca 1 1
knooters Skrevet 6. juni #120 Skrevet 6. juni Jeg har vært der, men det handlet ikke om frykt for avvisning eller metoo, bare å ikke føle at man har noe i deres private sfære å gjøre. Som sikkert var bare tull, men det var uansett fiksbart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå