Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke at det spiller noen rolle, for jeg/vi drar jo uansett, men er det vanlig å få fri med lønn for urnenedsettelse? Gjelder min forelder, tenåringens besteforelder. Er en times kjøretur hver vei pluss litt tid der, så det blir minst en halv dag.

Anonymkode: e3790...4c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke at det spiller noen rolle, for jeg/vi drar jo uansett, men er det vanlig å få fri med lønn for urnenedsettelse? Gjelder min forelder, tenåringens besteforelder. Er en times kjøretur hver vei pluss litt tid der, så det blir minst en halv dag.

Spørsmålet finner du svar på i personalpermen over hvilke ordninger din arbeidsplass har. Du skriver jo ikke et pip om arbeidsgiver, hvordan skal noen da kunne svare deg seriøst? 

Anonymkode: 3fe49...a1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Spørsmålet finner du svar på i personalpermen over hvilke ordninger din arbeidsplass har. Du skriver jo ikke et pip om arbeidsgiver, hvordan skal noen da kunne svare deg seriøst? 

Anonymkode: 3fe49...a1a

Beklager, jeg er litt i ulage.

Jobber kommunalt, har lett, men finner ikke noe om dette. Min nærmeste leder er borte denne uka, så jeg tenkte jeg bare skulle lufte det her.

Skrevet

ikke krav på, men du kan søke om velferdspermisjon 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vil nå anta at dette går under din kvote med velferdspermisjon. Alt slikt står skrevet i tariff. I tillegg kan du sende en melding til representant for fagforeningen på din arbeidsplass viss du er medlem. 

Så må du selvsagt kommunisere med din leder.

Anonymkode: 0cec9...3fb

• Liker 2
Skrevet

Det styres av personalhåndboka. På min arbeidsplass kan leder innvilge inntil 5 dager velferdspermisjon med lønn, og da er begravelse av nært familiemedlem en av de tingene vi kan innvilge for. Merk; man har ikke krav på, men kan få. Ellers kan planleggingsdager, følge foreldre/søsken/barn over 13 til lege, andre religiøse helligdager etc også gå av den kvoten. 

AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (1 time siden):

Det styres av personalhåndboka. På min arbeidsplass kan leder innvilge inntil 5 dager velferdspermisjon med lønn, og da er begravelse av nært familiemedlem en av de tingene vi kan innvilge for. Merk; man har ikke krav på, men kan få. Ellers kan planleggingsdager, følge foreldre/søsken/barn over 13 til lege, andre religiøse helligdager etc også gå av den kvoten. 

Planleggingsdager?? Det er utrolig generøst. 

Anonymkode: 3f345...0f0

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Planleggingsdager?? Det er utrolig generøst. 

Anonymkode: 3f345...0f0

Jepp. Bare synd barna mine var store da jeg startet her. Tror lederen min ler av meg om jeg vil ha fri på 15åringen sin plandag for å passe på henne 😆 men jeg kan jo da få velferdspermisjon når hun er for sjuk til å være alene (det hender jo en 15åring får omgangssyke eller skal til legen i min arbeidstid) det er også raust.

Endret av Summeer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...