Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har jo brukt nav, og sier at utbetalinger syns ikke, hva er det du ikke forstår? Nei jeg får ikke trygd, jeg bare forstår at folk spør for det står aldri dato

Anonymkode: 78289...f92

Det står alltid dato.  Forventet overført xxx kr til konto og dato. 10- 12 dager i forveien. De fleste som mottar eller har mottatt uføretrygd vet selvsagt dette. Trådene er nok laget av folk som ikke uføretrygdet, og så blir de besvart av deg som heller ikke er uføretrygdet og utgir deg for og vite noe om dette, på grunnlag av annen erfaring med nav. 

Anonymkode: 08642...f99

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har jo brukt nav, og sier at utbetalinger syns ikke, hva er det du ikke forstår? Nei jeg får ikke trygd, jeg bare forstår at folk spør for det står aldri dato

Og jeg som mottar uføretrygd kan fortelle deg at det absolutt pleier å stå dato. Man har utbetalingsoversikten som man ikke behøver å logge inn for å se. Denne viser datoen pengene skal være på konto, men i 99,9% av tilfellene er pengene på konto dagen før. 
7-10 dager før utbetaling så dukker utbetalingen også opp under utbetalinger når man logger inn. Da kan man se når pengene er på konto. 

det er virkelig ikke nødvendig å spørre om dette hver måned, da man finner denne infoen veldig lett på nav sine sider. 

Anonymkode: 46787...2b6

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke hatt hode til å regne ut dette. Hvor mye får vi egentlig tilbake og hva vil månedtlig utbetaling bli? Ung ufør, enslig? Jeg skatter etter tabell 8070, og har til nå fått 25 159 utbetalt, skatter 5424 kr. 30 583 før

❤️

Anonymkode: fa521...858

26.087 utbetalt. 

Anonymkode: 22e1c...fa6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det står alltid dato.  Forventet overført xxx kr til konto og dato. 10- 12 dager i forveien. De fleste som mottar eller har mottatt uføretrygd vet selvsagt dette. Trådene er nok laget av folk som ikke uføretrygdet, og så blir de besvart av deg som heller ikke er uføretrygdet og utgir deg for og vite noe om dette, på grunnlag av annen erfaring med nav. 

Hva er det med deg??? Jeg sier bare at det ikke er synlig med utbetalinger på mitt nav noen sinne før akkurat sekundet det overføres på, og uføretrygd er bare en vanlig utbetaling av nav som andre ytelser,  kom deg av krenkekrakken

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det med deg??? Jeg sier bare at det ikke er synlig med utbetalinger på mitt nav noen sinne før akkurat sekundet det overføres på, og uføretrygd er bare en vanlig utbetaling av nav som andre ytelser,  kom deg av krenkekrakken

Tror du jeg blir krenka av at du kommer med uriktige påstander? Hva er det med deg som gjør at du ikke klarer og se synlige kommende utbetalinger av uføretrygd på mitt nav før sekundet det overføres på? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tror du jeg blir krenka av at du kommer med uriktige påstander? Hva er det med deg som gjør at du ikke klarer og se synlige kommende utbetalinger av uføretrygd på mitt nav før sekundet det overføres på? 

Det står aldri noen ting på mine utbetalinger før ja.. gidder ikke skrive det på nytt, og det er sikkert ikke alle andre som kan det selv om DU kan!

kanskje nav diskriminerer banker, landsdeler

AnonymBruker
Skrevet

Det står aldri noen ting på mine utbetalinger før ja.. gidder ikke skrive det på nytt, og det er sikkert ikke alle andre som kan det selv om DU kan!

Jeg vet ikke når « før « var, men det har ihvertfall vært sånn i 10 år og er sånn nå. 
nei, Nav diskriminerer ikke banker og landsdeler, for noe rør. 

at noen ikke klarer og logge seg inn på nav skjønner jeg, men da skjønner jeg ikke hvorfor de klarer og logge seg inn på kg. Om de ikke klarer og logge seg inn på nav spiller det jo heller ingen rolle i hvilket sekund neste utbetaling kommer opp. Trygdetråden startet litt tidlig denne måneden , er bare 5. så vi får gi det et par- tre dager. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo litt fascinerende at du kommer med slike påstander når du ikke engang mottar uføretrygd 😂. Da har du jo åpenbart ikke peiling på hva du prater om. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt merkelig  at du som ikke mottar hverken uføretrygd eller pensjon er så påståelig i en tråd som handler om uføretrygd.  Alle som mottar uføretrygd eller pensjon kan sjekke på NAV.no 10-12 dager før. Pengene er på konto den 19. hver måned eller tidligere om den 19 faller på lørdag, søndag eller helligdag.  

Anonymkode: f7571...a92

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei, all trygd i juni er IKKE skattefritt!  Varierer på type trygd!

Anonymkode: 95040...e37

Samt type skatt. Jeg, f.eks., betaler fast kildeskatt hver mnd. 

Anonymkode: bb85c...189

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kalkulatoren min sier at du vil få 1529 brutto i etterbetaling , og 32 112 i månedlig utbetaling. 
Og regne ut nøyaktig hva du får netto klarer ikke hodet mitt heller uten noe %. Ser ut som du skatter et sted mellom 21% og 22% stemmer det da? 

Anonymkode: 62b34...d6c

What. Så mye i måneden? Mer en meg som jobber og sliter ..

Anonymkode: c9e5a...b1f

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke trygda dere nogenlunde likt hver måned? 

Anonymkode: c9e5a...b1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 18.14):

Hvorfor er det ikke likt for alle?

Mener på da jeg gikk på AAP så var fremtidige utbetalinger synlig 10-12 dager før slik du skriver, men uføretrygden vises bare tett opptil utbetalingsdatoen? Jeg måtte sjekke nå bare, selv om jeg allerede visste men måtte bekrefte før jeg postet, men jeg ser kun utbetalinger bakover i tid.

Anonymkode: bd834...428

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mener på da jeg gikk på AAP så var fremtidige utbetalinger synlig 10-12 dager før slik du skriver, men uføretrygden vises bare tett opptil utbetalingsdatoen? Jeg måtte sjekke nå bare, selv om jeg allerede visste men måtte bekrefte før jeg postet, men jeg ser kun utbetalinger bakover i tid.

Det er jo likt for alle på uføretrygd. Utbetalingen dukker opp under utbetalinger 7-10 dager før utbetaling. Du får sjekke igjen om ett par dager. 

på aap har den aldri dukket opp 10-12 dager før utbetaling, det ville jo vært merkelig når utbetalingen er basert på meldekortet man sender inn 2 dager før utbetaling. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det høres ikke riktig ut når det gjelder AAP. Sendte du ikke inn meldekort? Utbetaling av AAP kommer jo 1-2 virkedager etter at man har sendt inn meldekortet. Og størrelsen på utbetalingen er avhengig av hvor mange timer man har meldt at man jobbet.

Anonymkode: 420dc...7f6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvordan kunne du se fremtidige utbetalinger på aap før du hadde sent inn meldekort? 

måtte sjekke selv nå, og jeg har ikke fått for juni ennå selv. Jeg pleier og få ca 10 dager før garantidatoen, så kommer vel ila dagen eller i morgen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 13.39):

Nei, all trygd i juni er IKKE skattefritt!  Varierer på type trygd!

Anonymkode: 95040...e37

Nei, INGEN trygd er SKATTEFRI. Det varierer, men en del er TREKKFRIE.

Skatt er dog noe vi betaler igjennom året.

Anonymkode: 3daff...853

AnonymBruker
Skrevet

Er vi ikke 10 dager før garantidatoen da? Spør fordi jeg lurer på hvorfor noen påstår hardnakket at det vises så tidlig, mens andre her påstår like hardnakket det motsatte. 

Personlig sjekker jeg den listen med utbetalingsdatoer når jeg lurer på utbetalingsdatoen, pleier ikke sjekke inne på mine sider med mindre jeg skal sjekke hva jeg har fått utbetalt eller trukket i skatt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 21.41):

at noen ikke klarer og logge seg inn på nav skjønner jeg, men da skjønner jeg ikke hvorfor de klarer og logge seg inn på kg.

Noen klarer å bruke infitivmerket korrekt, andre gjør det ikke. Det jeg sliter med å forstå er at de likevel klarer å kommunisere sånn noenlunde.

Men, som du ser, det er ikke alt vi alle skal forstå. Noen ting må være opp til andre.

Anonymkode: 3daff...853

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...