Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, som overskriften sier. Etter å ha vært sammen i 2 år får jeg tilfeldigvis vite at han var mye utro i tidligere forhold (i alle forholdene faktisk, derfor de ble slutt). Denne informasjonen har jeg ikke nevnt for ham, men for noen uker siden fortalte han det selv. Uoppfordret. Husker ikke settingen for hvorfor han fortalte det, men det var alkohol og masse flotte og villige jenter ute, så hvorfor ikke. Muligheten bød seg jo. Jeg sa ikke noe på det, men skjønner nå hvorfor han ikke er/har vært så villig til å ha meg med på fest. Når vi tidligere har vært på fest (litt motvillig fra han) så har jeg svinset rundt og ikke tenkt på om han kan være utro eller finne på noe. Latt ham gå rundt og preike og styre på som han har villet.

Nå skal det være en storfest i bygda og han vil jo gå på den, men hinter om at jeg kan holde meg hjemme. Det vil jo ikke jeg, for det er veldig kjekt på disse bygdefestene og jeg liker å være sosial m.m. Jeg har kun vært i ett langvarig forhold før og aldri utro.

Vi har heller ikke barn og er ikke avhengig av å måtte sitte hjemme pga det.

Jeg har ingen problem med å sende ham på fest alene, men med informasjonen jeg nå har fått servert, gjør det meg litt betenkt.

Tenker også at om han velger å være utro (fordi muligheten er der) så ser jeg tegningen og da er forholdet vårt over.

Skal jeg la han gå på fest alene og gå selv med noen andre? Eller holde meg hjemme?

Vet ikke om jeg klarer å kose meg på festen når jeg vet dette og hjemme vil jeg bare gå og trippe...

Var kanskje ikke så lurt av ham å fortelle om utroskapen...

Anonymkode: f85fc...b1f

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder akkurat denne festen så er det klart at du også skal på den, for på bygdefester møter jo alle. Han kan ikke nekte deg å dra, du må bare ignorere dette ønsket. Finn deg noen venninner å vorse med og dra på festen og ha det gøy. Flørt gjerne litt ekstra med noen bare for å gni det inn til ham 😙

Anonymkode: b5ac6...e51

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er du sammen med en som ikke har respekt for deg?

Anonymkode: 891bb...a85

Kan du si,men jeg kjente ikke til fortiden hans før nå. Og han har jo vært ærlig om utroskapen, men vet ikke helt hvordan håndtere det. I vertfall når han hinter om å gå på fest alene

• Hjerte 1
Skrevet

jeg ville sent han på fest uten å blunke eller bekymret meg, og så ville jeg tatt et valg på helt eget initiativ helt utenom hvorvidt jeg ville bli i en relasjon med noen med en slik holdning for egen del.. Det er DITT valg å stole på han med den kunnskapen du har, eller ikke, uavhengig av hva som kan eller ikke kan skje. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kan du si,men jeg kjente ikke til fortiden hans før nå. Og han har jo vært ærlig om utroskapen, men vet ikke helt hvordan håndtere det. I vertfall når han hinter om å gå på fest alene

Nå snakker jeg ikke om utroskapen men det at han ikke vil at du skal komme på festen, hvorfor har du så lite respekt for deg selv at du faktisk vurderer å droppe festen fordi han ikke vil at du skal komme? 

Anonymkode: 891bb...a85

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Med en slik holdning til utroskap er han ikke laget for monogami. Med mindre du ønsker åpent forhold eller utroskap bør du la han gå (fra forholdet). Finn deg noen med bedre holdninger hvis du ønsker monogami!

Anonymkode: e8d68...0de

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg stilt spørsmål ved om det hadde vært min parter. Vist du ikke aner grunnen så spør han? Kommunikasjon!

jeg ville heller helst ikke ha min kjæreste med på fest, men det er fordi han ble så naut når han hadde alkohol innabords, ble skikkelig klyse mot andre og da ble jeg mega-flau og hadde bare lyst å synke ned i jorda…

har dere vært på fest sammen før? Har dere god tone eller ender det opp i misforståelser og krangling? Kan du bli for full? 

Anonymkode: e3727...5bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hadde jeg stilt spørsmål ved om det hadde vært min parter. Vist du ikke aner grunnen så spør han? Kommunikasjon!

jeg ville heller helst ikke ha min kjæreste med på fest, men det er fordi han ble så naut når han hadde alkohol innabords, ble skikkelig klyse mot andre og da ble jeg mega-flau og hadde bare lyst å synke ned i jorda…

har dere vært på fest sammen før? Har dere god tone eller ender det opp i misforståelser og krangling? Kan du bli for full? 

Anonymkode: e3727...5bb

Ja, før jeg visste om utroskapen var vi på fest, vi svinset rundt sammen og litt hver for oss. Jeg var totalt avslappet da. Er ganske forsiktig med alkohol. Aldri kranglet i fylla heller. Ser på svarene her og kanskje jeg skal bare gi f og gå på fest samme hva. Så går det som det går 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg tenker at allerede fra før vissheten om utroskap så er dette et forhold jeg ikke ønsker å være i. Klart typen kan dra på fest uten meg, klart en kan ha behov for alenetid eller ikke å være på alt det samme. Men hvis min partner konsekvent ikke ville hatt meg med på fest, nei, da er det ikke et samliv for meg. 

Endret av Rainstorm2.0
  • Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han sa det vel for å forberede deg på hva du kommer til å oppdage med han etterhvert 🤷 

Vil du på fest så drar du på fest. Vil du ikke på fest så drar du ikke. Det bestemmer du, ikke han. 

Anonymkode: 23e76...565

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet

Dra på festen, han eier den ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Så lei følelse at han ikke vil gå på fest med deg♥️jeg hadde definitivt dratt uansett 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, før jeg visste om utroskapen var vi på fest, vi svinset rundt sammen og litt hver for oss. Jeg var totalt avslappet da. Er ganske forsiktig med alkohol. Aldri kranglet i fylla heller. Ser på svarene her og kanskje jeg skal bare gi f og gå på fest samme hva. Så går det som det går 

Så hva er unnskyldningen hans for at du bør holde deg hjemme nå? 

Hvis du aldri har vært drama på fest, men han likevel hinter om at du bør bli hjemme, er det fordi han mener du er for sliten? Han mener du har andre ting å gjøre? Han mener du ikke vil ha det gøy? 

Anonymkode: 2bd95...408

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg er tilhenger av direkte konmunikasjon:

Er du seriøs nå? Hvorfor mener du at jeg ikke skal bli med på bygdefesten? For meg er det viktig at man som partnere har en felles plattform, og i noen arenaer er det rett og slett forventet at man kan stille i lag.

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Så hva er unnskyldningen hans for at du bør holde deg hjemme nå? 

Hvis du aldri har vært drama på fest, men han likevel hinter om at du bør bli hjemme, er det fordi han mener du er for sliten? Han mener du har andre ting å gjøre? Han mener du ikke vil ha det gøy? 

Anonymkode: 2bd95...408

Motvilligheten hans før forklarte han med at han var redd jeg skulle lage drama, for det hadde alle eksene hans gjort. Men det er jo ikke rart når han var notorisk utro!

Han har ikke sagt det direkte, men jeg spurte 1 gang om vi skulle på noe vors før bygdefesten som nærmer seg. Da uffa, stønna og vridde han seg og ville ikke svare. Da skjønte jeg at han ikke hadde så lyst at jeg ble med. Har ikke mast på han etter det. Ble egentlig skuffet over ham.  Så han er sikkert lei, vil ut og ha spenning igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Motvilligheten hans før forklarte han med at han var redd jeg skulle lage drama, for det hadde alle eksene hans gjort. Men det er jo ikke rart når han var notorisk utro!

Han har ikke sagt det direkte, men jeg spurte 1 gang om vi skulle på noe vors før bygdefesten som nærmer seg. Da uffa, stønna og vridde han seg og ville ikke svare. Da skjønte jeg at han ikke hadde så lyst at jeg ble med. Har ikke mast på han etter det. Ble egentlig skuffet over ham.  Så han er sikkert lei, vil ut og ha spenning igjen.

Seriøst, dette er en fyr som ikke er og stole på. Alle damene hans har lagt drama!! Dette er en person som ikke har selvinnsikt. Dette er og et forhold som handler om en type som ikke har respekt for deg men vil ha i pose og sekk og bestemme hva du får lov til mens han flyr rundt og sjarmerer andre. Så han kan fly rundt på fest men du skal sitte hjemme og lure på hva han driver med? Er dette du ønsker for deg selv. Les gjennom det du har skrevet så sier det seg selv hva du må gjøre. 

Anonymkode: 61efe...3f9

• Liker 5
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du på fest.

Han er jo slem og ekkel som sier han ikke vil du skal være med, skal du sitte hjemme og sortere etter og linser ut av peisen???

Hva er begrunnelsen? 

Anonymkode: 344e4...19f

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

"alle eksene mine er drama/gale" betyr "jeg oppfører meg på en respektløs måte som får kjærester til å reagere på min oppførsel mot dem.

Er det slik at en fyr sier noe negativt om alle sine ekser, så er han fellesnevneren, og han den som skaper de reaksjonene/oppførselen. 

Har selv vært med "verdens snilleste" med "gal og sjalu eks", og nå sier han samme om meg som henne, og han projiserer. "Hun stalker meg og gir ikke slipp. Kontakter meg hele tiden. Jeg er bekymret for hennes psykiske helse."

Denne mannen har jo full kontroll over deg og dine følelser. Tror det beste du kan gjøre er å komme deg unna fyren. 

Anonymkode: 23e76...565

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dumpet ham. Fordi han har fortalt deg klart og tydelig at han ikke har respekt for kvinner generelt, og spesielt alle kvinnene han har vært sammen med. At han begrunnet det med at mulighetene bød seg, så hvorfor ikke viser jo at fyren ikke bare er idiot, men at han har null respekt og omtanke for kvinner han er "kjæreste" med. 

Jeg hadde innsett at en mann som holder på slik umulig kan ha respekt for meg heller. Og jeg hadde innsett at en slik mann er en som jeg ikke ønsker å være sammen med.

At han ikke vil ha deg med på fester er jo bare en bekreftelse på alt det andre. Ikke bare det, han ønsker å isolere deg hjemme alene, selv om han vet at dette er noe du også vil sette pris på å delta på.

Jeg hadde dumpet ham her og nå.

Og så hadde jeg gått på den bygdefesten og hatt det fritt og artig. (Regner med at han uansett vil flørte og ligge med andre kvinner, og det hadde jeg tatt som enda en bekreftelse på at jeg tok riktig valg da jeg dumpet ham.)

Dette forholdet har ingen fremtid så lenge du ikke ønsker å ha et åpent forhold med en mann som uansett ikke har respekt eller omtanke for deg, Ts!

❤️

Anonymkode: 7d844...102

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...