Gå til innhold

Tur til New Zealand (Queenstown) - erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å se på en potensiell tur dit i januar / februar, og det er laaangt å fly :overrasket: Planlegger å være en ukes tid, men må jo nesten sette av en og en halv, for reisen i seg selv tar jo flere dager. Noen som har erfaringer med å reise dit? Ting du skulle ønske du visste på forhånd?

Anonymkode: d0641...044

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt vært der lengre enn 1,5 uke! 🤯 Reisen tar laaaang tid, og så får du tidsforskjellen i tillegg, som i praksis vil spise opp deler av i alle fall de første 2-3 dagene. Regn med at det tar en uke å komme på rett kjøl. 
Likte Sørøya veldig godt! Anbefaler Kaikoura, med delfiner/hvaler. Christchurch er en hyggelig by. Queenstown er adrenalin-hovedstaden, regner med det er derfor du skal dit? 

Anonymkode: 413ac...e53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må kanskje sette av litt mer tid da. Jeg spurte ei jeg møtte via jobb hvilket sted jeg kunne tilbringe en ukes tid, og da sa hun Queenstown - uten å egentlig legge ut så mye om hvorfor. Adrenalin ja - handler det om ting som strikkhopping, paragliding, og den slags type ting? For det er absolutt et pluss for min del 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Må kanskje sette av litt mer tid da. Jeg spurte ei jeg møtte via jobb hvilket sted jeg kunne tilbringe en ukes tid, og da sa hun Queenstown - uten å egentlig legge ut så mye om hvorfor. Adrenalin ja - handler det om ting som strikkhopping, paragliding, og den slags type ting? For det er absolutt et pluss for min del 😊 

Ja, strikkhopping, fallskjerm, raske båter, masse annet. Fantastiske fjell rundt. Men jeg hadde helt ærlig ikke hatt Queenstown som mitt førstevalg hvisket skulle dratt til bare ett sted i NZ, da ville jeg nok heller opplevd noe vi ikke har i Norge også. Men det betyr jo ikke at du er som meg! Bare sett av nok tid - så mye tid som du har mulighet til. Det er uhorvelig langt til NZ, så du bruker mye tid på reising. Så kommer tidsforskjellen i tillegg. Og NZ er helt fantastisk!!! Du må oppleve så mye du kan når du bruker så mye tid og penger på én reise, tenker nå jeg. 

Anonymkode: 413ac...e53

AnonymBruker
Skrevet

For en nordmann så er nok nordøya mer eksotisk enn sørøya egentlig. Sørover på sørøya kan du se isbre og fjorder, ganske langt å reise når du har det hjemme.

Jan/feb er det sommer så det er nok mildt og fint langt sør også. Jeg har tilbragt noen dager i Queenstown for snart 20 år siden og det var et fint sted å treffe nye folk, uteliv, adrenalin, osv. Jeg hadde med paraglider, så brukte gondolbanen for noen rolige flyturer med til den lokale rugbybanen. Hoppet i strikk over et juv (Nevis), 133m. Var ganske gjennomkommersialisert, så rakk egentlig ikke å bli redd/tenke så mye før jeg hadde full fart nedover med fjeset først i retning steinura 😅

Wanaka er ikke langt unna og er veldig fint og litt roligere. Fjellene fra Ringenes Herre og slikt er blant annet derfra. Gikk fine fjellturer der. 

Jeg likte ikke Christchurch veldig godt, men var sikkert bare uheldig. Nelson helt nord på nordøya var derimot veldig stas, tilbragte en mnd der.

Om du reiser til nordøya så synst jeg Wellington  at veldig idyllisk. Fikk litt Bergen-vibber. Napier var veldig koselig (art deco-by), og både Taupo og Rotorua, med varme kilder var hyggelige småbyer.

Anonymkode: eb547...9b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...