Gå til innhold

«Reservatet» - interessant og sant om «gift med rike»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler serien, mange aktuelle og interessante temaer. Utover primærhandlingen om au pairen, var de skjebnen, utryggheten og selvfølelsen til de inngifte i rike familier veldig interessant. 

Utryggheten til vanlige damer og menn som er gift med/ bor med en formuende person, kan forklare hvordan noen tilsynelatende gjør hva som helst for å tjene egne penger ved å bruke ektefellens formue/ miljø/ bolig som kulisse. En viss tidligere realitydeltaker som er gift med en milliardærsønn og som selger deres svært sårbare barns privatliv ved some-oppdateringer om familielivet og helseopplysninger mange ganger i døgnet, var min sterkeste assosiasjon da jeg så denne serien. At man velger å «selge seg selv og barna sine», når man lever økonomisk privilegert, er vanskelig å forstå om det ikke var for en økonomisk utrygghet. 

Anonymkode: e8cf9...c87

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ser man den serien?

Skrevet

Netflix 

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Litt vel åpen slutt for min del, men ligger vel en sesong 2 i luften.

Anonymkode: 9f37d...054

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også at den var litt skuffende, og litt for lett å skjønne hvem som var gjerningsmannen..

Anonymkode: 5f992...8bf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsto ikke overskriften helt, hva var reservatet - området de bodde? 

Anonymkode: 2725a...f3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forsto ikke overskriften helt, hva var reservatet - området de bodde? 

Tittel på serien, altså.😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke den var bra. Helt åpenbart hele tiden hva som hadde skjedd.

Anonymkode: 35edd...b8b

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2025 den 0.01):

Litt vel åpen slutt for min del, men ligger vel en sesong 2 i luften.

Anonymkode: 9f37d...054

Jeg tenker at slutten ikke var åpen i hele tatt. Hele poenget var jo at de rike slipper unna alt. Kommer nok ikke en ny sesong.

Anonymkode: 96740...4ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tenker at slutten ikke var åpen i hele tatt. Hele poenget var jo at de rike slipper unna alt. Kommer nok ikke en ny sesong.

Anonymkode: 96740...4ac

Det var et annet vesentlig poeng også som har med den inngiftedes økonomiske sikkerhet å gjøre. Hvis hun mislyktes i sin livsoppgave som mor, hadde hun ingen verdi, og ingen fremtid i reservatet. Altså vipps fra toppen til bunnen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 19.27):

Anbefaler serien, mange aktuelle og interessante temaer. Utover primærhandlingen om au pairen, var de skjebnen, utryggheten og selvfølelsen til de inngifte i rike familier veldig interessant. 

Utryggheten til vanlige damer og menn som er gift med/ bor med en formuende person, kan forklare hvordan noen tilsynelatende gjør hva som helst for å tjene egne penger ved å bruke ektefellens formue/ miljø/ bolig som kulisse. En viss tidligere realitydeltaker som er gift med en milliardærsønn og som selger deres svært sårbare barns privatliv ved some-oppdateringer om familielivet og helseopplysninger mange ganger i døgnet, var min sterkeste assosiasjon da jeg så denne serien. At man velger å «selge seg selv og barna sine», når man lever økonomisk privilegert, er vanskelig å forstå om det ikke var for en økonomisk utrygghet. 

Serien peker på en side av dette livet som er lite glamorøs. Både denne serien og “exit” gir et innblikk i hvor lite verdt en er som kvinne når en gifter seg inn i rikdom. En eier absolutt ingenting, og fallet er høyt når en blir byttet ut. Dette er nok ikke enkelt, og prisen er høy for et liv med glam og glitter. Selv om det er mange eksempler på hvor ille det kan gå, så er det merkelig at noen klamrer seg fast til det “perfekte oss” og tror at dette bare skjer med andre. Denne serien viser og en liten del av hvor mye au-pairene blir behandlet og utnyttet…….

Anonymkode: f0403...f21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...