AnonymBruker Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni Har merket at de siste årene har fokuset vært på egen karriere og merker at det tærer på. Har ikke vært på utkikk etter noen å dele livet med på grunn av fokus på egen karriere og ser at jeg ønsker dette nå snart. Tror jeg ønsker et forhold, men kjenner også behovet for sex.. Kan det å ha lite sex over en periode ha noe å si for den mentale helsen? Og finnes det egentlig menn som ønsker forhold og barn? Anonymkode: f5112...4ef
Isambard Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni Altså..... i gjennomsnitt har folk i forhold mye bedre helse enn single. Det gjelder både menn og kvinner. Spørsmålet er hva som er årsak og virkning her. Det kan jo være at folk med helseproblemer oftere er enslige. Jeg synes det høres feil ut å gå inn i et forhold, ha sex og få barn fordi man tror man skal få bedre helse av det. Det siste spørsmålet er nesten rart. De aller fleste menn ønsker fast forhold og barn. Menn er kanskje litt mer ivrige på å ha sex med folk som de ikke anser som aktuelle for noe seriøst. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni Isambard skrev (49 minutter siden): Altså..... i gjennomsnitt har folk i forhold mye bedre helse enn single. Det gjelder både menn og kvinner. Spørsmålet er hva som er årsak og virkning her. Det kan jo være at folk med helseproblemer oftere er enslige. Jeg synes det høres feil ut å gå inn i et forhold, ha sex og få barn fordi man tror man skal få bedre helse av det. Det siste spørsmålet er nesten rart. De aller fleste menn ønsker fast forhold og barn. Menn er kanskje litt mer ivrige på å ha sex med folk som de ikke anser som aktuelle for noe seriøst. Litt dårlig formulert kanskje, hadde en del spørsmål på en gang. Ønsker et forhold, men det er jo vanligvis ikke noe man finner med en gang. Tenkte derfor om det er mulig å gjøre litt i mellom den tiden inntil jeg finner noen. Merker at jeg leter etter noe seriøst og kunne gjerne tenke meg barn snart. Men har ikke lyst å forhaste det og bruke litt tid. Jeg skjønner, så det du egentlig sier er at barn og den biten burde jeg rett og slett bare løse på egenhånd? Er jo egentlig en ganske god idé Anonymkode: f5112...4ef
AnonymBruker Skrevet 4. juni #4 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har merket at de siste årene har fokuset vært på egen karriere og merker at det tærer på. Har ikke vært på utkikk etter noen å dele livet med på grunn av fokus på egen karriere og ser at jeg ønsker dette nå snart. Tror jeg ønsker et forhold, men kjenner også behovet for sex.. Kan det å ha lite sex over en periode ha noe å si for den mentale helsen? Og finnes det egentlig menn som ønsker forhold og barn? Anonymkode: f5112...4ef Absolutt. Min mann ønsket seg veldig familie og barn. Han hadde til og med navn klart:) Anonymkode: 77abb...7b1
Isambard Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Litt dårlig formulert kanskje, hadde en del spørsmål på en gang. Ønsker et forhold, men det er jo vanligvis ikke noe man finner med en gang. Tenkte derfor om det er mulig å gjøre litt i mellom den tiden inntil jeg finner noen. Merker at jeg leter etter noe seriøst og kunne gjerne tenke meg barn snart. Men har ikke lyst å forhaste det og bruke litt tid. Jeg skjønner, så det du egentlig sier er at barn og den biten burde jeg rett og slett bare løse på egenhånd? Er jo egentlig en ganske god idé Anonymkode: f5112...4ef Det er ikke det jeg skrev. Jeg vil egentlig ikke fortelle folk hva de bør gjøre i sånne spørsmål. Jeg tenker bare at egen helse er feil motivasjon.
AnonymBruker Skrevet 4. juni #6 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Absolutt. Min mann ønsket seg veldig familie og barn. Han hadde til og med navn klart:) Anonymkode: 77abb...7b1 Så koselig! Har også noen navn som jeg liker Anonymkode: f5112...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #7 Skrevet 4. juni Isambard skrev (20 minutter siden): Det er ikke det jeg skrev. Jeg vil egentlig ikke fortelle folk hva de bør gjøre i sånne spørsmål. Jeg tenker bare at egen helse er feil motivasjon. Tror du misforstod. Det var separate spørsmål. Fant uansett en artikkel om at kvinner er lykkeligst og har best helse alene. Menn viser seg å ha bedre helse i et forhold Anonymkode: f5112...4ef
Isambard Skrevet 4. juni #8 Skrevet 4. juni (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tror du misforstod. Det var separate spørsmål. Fant uansett en artikkel om at kvinner er lykkeligst og har best helse alene. Menn viser seg å ha bedre helse i et forhold Anonymkode: f5112...4ef Det fant du sikkert. Det er en myte som blir spredd over alt. Realiteten i Norge er at folk i forhold er lykkeligst og har best helse: https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/artikler/darligere-livskvalitet-blant-enslige https://www.forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170 Jeg tror opphavet til myten er en viss engelsk forsker som blander datasettene. Endret 4. juni av Isambard 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #9 Skrevet 4. juni Isambard skrev (10 minutter siden): Det fant du sikkert. Det er en myte som blir spredd over alt. Realiteten i Norge er at folk i forhold er lykkeligst og har best helse: https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/levekar/artikler/darligere-livskvalitet-blant-enslige https://www.forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170 Jeg tror opphavet til myten er en viss engelsk forsker som blander datasettene. Hvilke myter? Ja, den første artikkelen du viser ti fra SSB underbygde akkurat det jeg nevnte. «Enslige menn mindre tilfreds med sine sosiale relasjoner sammenliknet med enslige kvinner». Det kommer an på hva man måler, men her er også noen. Likevel finnes forskning på begge sider, men det handler nok om man har et rikt sosialt liv utenom kjæreste relasjon, samt sosioøkonomisk bakgrunn. https://www.forskning.no/partner-podcast-podcast-universitetsplassen/ny-studie-trives-du-som-singel-har-du-ogsa-et-bedre-seksualliv/2366638 https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/menn-i-parforhold-har-best-helse/rad-til-kvinnene Anonymkode: f5112...4ef
Isambard Skrevet 4. juni #10 Skrevet 4. juni (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvilke myter? Ja, den første artikkelen du viser ti fra SSB underbygde akkurat det jeg nevnte. «Enslige menn mindre tilfreds med sine sosiale relasjoner sammenliknet med enslige kvinner». Det kommer an på hva man måler, men her er også noen. Likevel finnes forskning på begge sider, men det handler nok om man har et rikt sosialt liv utenom kjæreste relasjon, samt sosioøkonomisk bakgrunn. https://www.forskning.no/partner-podcast-podcast-universitetsplassen/ny-studie-trives-du-som-singel-har-du-ogsa-et-bedre-seksualliv/2366638 https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/menn-i-parforhold-har-best-helse/rad-til-kvinnene Anonymkode: f5112...4ef Du leser det feil. - Det stemmer at enslige kvinner har det bedre enn enslige menn. - Det stemmer ikke at enslige kvinner har det bedre enn kvinner i forhold. Det er bare å se på søylediagrammene til ssb. Du må sammenligne enslige kvinner med kvinner i forhold. Når det gjelder helse: - Enslige kvinnene har 70% høyere dødelighet enn kvinner i forhold. - Enslige menn har 90% høyere dødelighet enn kvinner i forhold. Media fokuserer bare på "de stakkars mennene" siden de kommer enda litt verre ut. Det er ikke rart folk sitter igjen med et inntrykk av at det bare er menn som taper på å være enslige. Endret 4. juni av Isambard
AnonymBruker Skrevet 4. juni #11 Skrevet 4. juni Isambard skrev (14 minutter siden): Du leser det feil. - Det stemmer at enslige kvinner har det bedre enn enslige menn. - Det stemmer ikke at enslige kvinner har det bedre enn kvinner i forhold. Det er bare å se på søylediagrammene til ssb. Du må sammenligne enslige kvinner med kvinner i forhold. Når det gjelder helse: - Enslige kvinnene har 70% høyere dødelighet enn kvinner i forhold. - Enslige menn har 90% høyere dødelighet enn kvinner i forhold. Media fokuserer bare på "de stakkars mennene" siden de kommer enda litt verre ut. Det er ikke rart folk sitter igjen med et inntrykk av at det bare er menn som taper på å være enslige. Oi, her er det en som skal komme å fortelle meg at jeg leser det feil. Jeg sammenlignet tilfredshet til enslige kvinner og enslige menn ut ifra SSB, hvis du kan lese. For det var det jeg nevnte i mitt svar lengre oppe. Det var det mitt fokus var. Hvis du kan forskning, så handler det svært sjeldent om hva som er «rett og galt», men å se om det har en korrelasjon. Den andre forskningen jeg viste til at det handler om holdninger og tilfredshet når det gjelder å være i forhold og være singel. Forskning viser forskjellige ting og tar utgangspunkt i forskjellige måler. Men hvis vi skal ta utgangspunkt i målingene som er basert på kvinner som er enslige og kvinner som er i forhold, så viser tallene at de kvinnene som er i forhold er mer tilfreds. Det kan handle om mye forskjellig og trenger ikke kun være basert på at de er i et forhold eller ikke, men deres holdning til egen livssituasjon. Media fokuserer på mye forskjellig, betyr ikke at alt stemmer og det er mye de også ikke får med seg. Kanskje kvinnehelse skulle vært et større tema, for der kommer nemlig kvinner dårligere ut på grunn av at medisin tar utgangspunkt i mannen sin kropp og symptomene til en mann. Som kan være helt forskjellig for en kvinne. Anonymkode: f5112...4ef
AnonymBruker Skrevet 4. juni #12 Skrevet 4. juni Isambard skrev (27 minutter siden): Det er ikke rart folk sitter igjen med et inntrykk av at det bare er menn som taper på å være enslige. Forskning viser det, ikke media. Men jeg tenker å holde meg til tema i min tråd og ikke kjønnsdebatt, det må du gjerne ta et annet sted. Anonymkode: f5112...4ef
Isambard Skrevet 5. juni #13 Skrevet 5. juni (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Forskning viser det, ikke media. Men jeg tenker å holde meg til tema i min tråd og ikke kjønnsdebatt, det må du gjerne ta et annet sted. Anonymkode: f5112...4ef Jeg svarte direkte på ditt spørsmål. Jeg skrev om begge kjønn under ett. All forskning i Norge er helt entydig på at både menn og kvinner i forhold er lykkeligst og sunnest. Jeg gjorde det ikke til en kjønnsdebatt. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Oi, her er det en som skal komme å fortelle meg at jeg leser det feil. Jeg sammenlignet tilfredshet til enslige kvinner og enslige menn ut ifra SSB, hvis du kan lese. For det var det jeg nevnte i mitt svar lengre oppe. Det var det mitt fokus var. Hvis du kan forskning, så handler det svært sjeldent om hva som er «rett og galt», men å se om det har en korrelasjon. Den andre forskningen jeg viste til at det handler om holdninger og tilfredshet når det gjelder å være i forhold og være singel. Forskning viser forskjellige ting og tar utgangspunkt i forskjellige måler. Men hvis vi skal ta utgangspunkt i målingene som er basert på kvinner som er enslige og kvinner som er i forhold, så viser tallene at de kvinnene som er i forhold er mer tilfreds. Det kan handle om mye forskjellig og trenger ikke kun være basert på at de er i et forhold eller ikke, men deres holdning til egen livssituasjon. Media fokuserer på mye forskjellig, betyr ikke at alt stemmer og det er mye de også ikke får med seg. Kanskje kvinnehelse skulle vært et større tema, for der kommer nemlig kvinner dårligere ut på grunn av at medisin tar utgangspunkt i mannen sin kropp og symptomene til en mann. Som kan være helt forskjellig for en kvinne. Anonymkode: f5112...4ef Vi er jo helt enige om de tingene jeg har uthevet. Jeg har ikke påstått noe annet. Enslige menn klarer seg dårligere enn enslige kvinner. Kvinner (og menn) i forhold er lykkeligere og lever lenger. I alle fall i Norge i dag. Det er ingen motsetning mellom de tingene. Jeg var helt klar på at det ikke nødvendigvis er en årsakssammenheng. Allerede første innlegg: Isambard skrev (10 timer siden): Spørsmålet er hva som er årsak og virkning her. Det kan jo være at folk med helseproblemer oftere er enslige. Endret 5. juni av Isambard 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå