Gå til innhold

Er det bare oss, eller er flysengene litt harde for små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i fløy nylig med Qatar til Thailand med 3-åringen, og selv om det er veldig greit med seng om bord, syntes jeg den var ganske hard for barn. Han sov urolig nesten hele natta, og jeg endte opp med å dytte inn puter og pledd bare for å gjøre det litt mer levelig.

Han sover helt fint i sengen sin hjemme, så jeg ble litt overrasket. Vi fikk heller ikke tilbud om ekstra madrass, og det virket ikke som det fantes noe særlig tilpasning for små barn. Jeg skjønner jo at det ikke er laget kun for barn, men samtidig tenker jeg at når man først reiser sånn, burde det vel gå an å få til litt mer?

Noen som har reist langt med små barn i kabinene foran og har erfaring med selskaper som er bedre tilpasset sånne behov?

Anonymkode: b2c9d...799

Skrevet

Ikke så overraskende at han sov dårligere. Det er jo ikke det samme å sove på et fly som i sin egen seng. En seng er ikke bare en seng. Sengene er nok laget enklest mulig og på en måte som gjør at de er lett å rengjøre. Det er aldri noe luksus. Nå har du fått denne erfaringen så om du ønsker myk seng for barnet ditt på neste flyreise så får du ta med et tykt pledd eller noe å legge over madrassen så den blir litt mykere. Synes allerede flyet er godt tilpasset når det er mulig å få seng jeg. 

• Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

i fløy nylig med Qatar til Thailand med 3-åringen, og selv om det er veldig greit med seng om bord, syntes jeg den var ganske hard for barn. Han sov urolig nesten hele natta, og jeg endte opp med å dytte inn puter og pledd bare for å gjøre det litt mer levelig.

Han sover helt fint i sengen sin hjemme, så jeg ble litt overrasket. Vi fikk heller ikke tilbud om ekstra madrass, og det virket ikke som det fantes noe særlig tilpasning for små barn. Jeg skjønner jo at det ikke er laget kun for barn, men samtidig tenker jeg at når man først reiser sånn, burde det vel gå an å få til litt mer

Noen som har reist langt med små barn i kabinene foran og har erfaring med selskaper som er bedre tilpasset sånne behov?

Var det Qsuite? Synes sengene der er ganske gode, og barnet vårt sover som en stein der. Viktig å time inn døgnrytme og mat i forkant av en så lang reise. Du får sende en tanke til de som er på økonomiklasse; der er det ikke mye myke madrasser og komfort.

Anonymkode: ca521...2d1

• Liker 5
Skrevet

Det er neppe madrassen alene som isåfall gjorde at han sov dårlig, å sove på reise er jo ikke det samme som å sove hjemme i sin egen seng.

Anonymkode: 1e630...b3f

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes de er ganske gode. Er større problem med madrassen på en del hotell, selv i høyere prisklasse. Bretter bare et pledd (slike de deler ut til alle), og legger over madrassen. Føler også at det er det mest hygieniske. 

Anonymkode: 31fc6...9bc

• Liker 1
Skrevet

Om det er business, eller first, så har vi alltid fått tilbud om madrass, så det er rart om dere ikke ble tilbudt dette. Neste gang, så bare spør. De er jo veldig gode på service og fikser det meste. 

Anonymkode: 9639c...2d5

• Liker 1
Skrevet

Det er heller ikke topp å sove i buss/bil/tog/båt 

Anonymkode: b8b34...a40

• Liker 1
Skrevet

Noen steder er sengene for harde, andre steder for myke. Selvfølgelig er det vel så mye den lange reisen med lufttrykk, risting, og uvante lyder som kan være hovedgrunner til at barnet sover dårligere. Jeg har aldri vært med på et sånt fly, men på båt og tog både som barn og voksen. Nærmest umulig å sove, spesielt på båt, når den ikke står stille. 

Tror nok du heller skal fokusere på at det er fly-lydene som er problemet, og ikke senga barnet ligger i. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Han sover helt fint i sengen sin hjemme, så jeg ble litt overrasket. Vi fikk heller ikke tilbud om ekstra madrass, og det virket ikke som det fantes noe særlig tilpasning for små barn. Jeg skjønner jo at det ikke er laget kun for barn, men samtidig tenker jeg at når man først reiser sånn, burde det vel gå an å få til litt mer?

Erre mulig! 🤦‍♀️ Man skal høre mye rart gitt, før ørene detter av 🙄

Dette kommer til å bli en lattis i selskaper fremover, så takk for det i hvertfall 🤣🤪

Anonymkode: e8b11...43f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Erre mulig! 🤦‍♀️ Man skal høre mye rart gitt, før ørene detter av 🙄

Dette kommer til å bli en lattis i selskaper fremover, så takk for det i hvertfall 🤣🤪

Anonymkode: e8b11...43f

Hvorfor det?

Ting vi har diskutert i selskap i det siste; Hvilken hår-SPA som generelt er best. Om sør-europa eller Asia er best sommerdestinasjon, gitt hetebølger og prisnivå. Om man bør kjøpe Porche Mccan eller BMW ix. Om fast track er verdt det akkurat nå, gitt hvor mye tull det er i sikkerhetskontrollene. 

Du bor i Norge. ;)

Skrevet

Hvis det var en belastning for poden, så foreslår jeg at dere lar være å ta med ungen på så lange flyreiser hvis det ikke er helt nødvendig 

Anonymkode: 28177...73c

Skrevet

Vi har flydd business med ungen flere ganger fra han var 3 år og han har aldri hatt problemer med å sove godt der. Vi har flydd langt med både Qatar, Thai, Emirates, Singapore, Lufthansa, Turkish og Garuda og det har vært litt med alle. Jeg sliter mer med liggekomforten 😆 men klager såklart ikke. Noen selskaper rer opp med en tynn overmadrass, men den hjelper egentlig kun på hygienen synes jeg... 

Hadde dere støydemping på i headsettet? Var favorittbamsen med? Fikk dere jevnet ut trykket i ørene godt nok? 

Jeg tror også det var situasjonen som gjorde det vanskelig og ikke madrassen. Barn skal jo ha fastere madrass enn voksne, så de skal tåle de sengene godt. Det blir bedre når barnet blir mer reisevandt. 

Anonymkode: f1915...bef

• Liker 1
Skrevet

Dette er I-landsproblemer... Tror det er mer vanlig å ikke sove godt på reise uansett alder, enn omvendt....

Det er ikke akkurat Wonderland eller Jensen (eller hva de nå heter) på flyet. 

Anonymkode: 82c18...d31

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Finnes det senger på fly? Som ikke er noe du selv har tatt med og blåst opp?

Anonymkode: c4f6f...5ac

Skrevet

Hvis du får en seng på fly så bør du være fornøyd uansett. Majoriteten av får aldri oppleve noe annet en å sove oppreist i setene.

Anonymkode: e4310...bc3

• Liker 7
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet

At det var? 😄

Anonymkode: bd70d...9d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor det?

Ting vi har diskutert i selskap i det siste; Hvilken hår-SPA som generelt er best. Om sør-europa eller Asia er best sommerdestinasjon, gitt hetebølger og prisnivå. Om man bør kjøpe Porche Mccan eller BMW ix. Om fast track er verdt det akkurat nå, gitt hvor mye tull det er i sikkerhetskontrollene. 

Du bor i Norge. ;)

Ut av nysgjerrighet: diskuterer dere noen gang klimautslipp og sånt i selskapene deres, eller er såne tema bare for mindre bemidlede festbremser?

Anonymkode: 6674e...8bc

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva var galt med dette innlegget? Litt overreaksjon fra deg.... For lite søvn, kanskje? Eller bare behov for å "ta noen" :) Sånne innlegg som dette er det som er "lattis"... 

Anonymkode: 9d501...6dd

Hadde kanskje vært lurere å legge det innunder reise-forumet i stedet. De fleste med barn kjøper billigste billetter uten soveplass,  og relaterer seg nol ikke helt til problemstillinger som at flysenga er for hard...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde kanskje vært lurere å legge det innunder reise-forumet i stedet. De fleste med barn kjøper billigste billetter uten soveplass,  og relaterer seg nol ikke helt til problemstillinger som at flysenga er for hard...

Hehe, hater når det skjer, ass 😅✈️

Anonymkode: 3151f...374

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og latterliggjøring.

veronica<3, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...