Måne1234 Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni Hei, jeg hadde en avtale med en mann som skulle kjøpe en dyr designstol av meg for 17000. Avtalen var at jeg skulle holde den av to uker til han fikk lønn. Jeg fikk telefonnummer hans , adressen hans og fullt navn. Så det virket greit . Nå nærmer det seg to uker og jeg prøver å sende han melding på Finn . Men inne på meldinger nå står det bare Finn bruker . Trykker jeg inn på den profilen kommer jeg til en side som ikke er i bruk? Hva har skjedd ? Har han slettet finn brukeren sin? Prøver å ringe mobilnummeret hans men kommer bare til mobilsvar . Har prøvd fra andre telefoner også men bare mobilsvar . Hva er mulige forklaringer her ? Vil gjerne ha denne avtalen i boks da jeg har holdt av stolen til han og sagt nei til andre kjøpere pga han. Så kjenner jeg er litt lei nå. Har han lurt meg og brutt avtalen eller kan det være logiske forklaringer til at jeg ikke får tak i han?
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni Måne1234 skrev (3 minutter siden): Hei, jeg hadde en avtale med en mann som skulle kjøpe en dyr designstol av meg for 17000. Avtalen var at jeg skulle holde den av to uker til han fikk lønn. Jeg fikk telefonnummer hans , adressen hans og fullt navn. Så det virket greit . Nå nærmer det seg to uker og jeg prøver å sende han melding på Finn . Men inne på meldinger nå står det bare Finn bruker . Trykker jeg inn på den profilen kommer jeg til en side som ikke er i bruk? Hva har skjedd ? Har han slettet finn brukeren sin? Prøver å ringe mobilnummeret hans men kommer bare til mobilsvar . Har prøvd fra andre telefoner også men bare mobilsvar . Hva er mulige forklaringer her ? Vil gjerne ha denne avtalen i boks da jeg har holdt av stolen til han og sagt nei til andre kjøpere pga han. Så kjenner jeg er litt lei nå. Har han lurt meg og brutt avtalen eller kan det være logiske forklaringer til at jeg ikke får tak i han? Her har du nok fått deg en lærepenge. Folk på Finn kommer i alle utgaver, noen av dem, eller mange, er ikke til å stole på. Å holde av i 14 dager er bare dumt. Du får kontakte noen av dem du har sagt nei til, og forklare at den første har ombestemt seg. Anonymkode: 6e1cc...80c 7 2
Hedda-78 Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni Hvis han ikke kontakter deg på dag 14, så selger du den til noen andre. Da har du holdt din del av avtalen, som var å holde den av i 14 dager. Ikke mer enn 14 dager. 1 3
Måne1234 Skrevet 4. juni Forfatter #4 Skrevet 4. juni Men hvorfor bare mobilsvar når jeg ringer han? Når jeg sjekker mobilnummeret opp mot adressen han ga meg så stemmer det .
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni Hvordan skal vi vite hvorfor noen ikke svarer eller kommer rett til telefonsvarer? 1. Han har ikke dekning 2. Han har blokkert deg 3. Doffen har daua Anonymkode: d7477...cfb 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni #6 Skrevet 4. juni Måne1234 skrev (6 minutter siden): Men hvorfor bare mobilsvar når jeg ringer han? Når jeg sjekker mobilnummeret opp mot adressen han ga meg så stemmer det . Det vet ingen her. Anonymkode: 6f10f...639 2 1
bare innom en tur Skrevet 4. juni #7 Skrevet 4. juni Aldri holde av til folk på Finn. Aldri, aldri, aldri, aldri! Jeg gjorde det før, men det skjedde aldri at de holdt avtalen. Ikke en eneste gang. Men nå har jeg lært. De som vil kjøpe hiver seg i bilen før andre kommer dem i forkjøpet. De som ber om å holde av er egentlig ikke interessert, og vil bare sikre seg en reserveløsning inntil de finner noe bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #8 Skrevet 4. juni Måne1234 skrev (33 minutter siden): Trykker jeg inn på den profilen kommer jeg til en side som ikke er i bruk? Hva har skjedd ? Har han slettet finn brukeren sin? Sikkert kasta ut av finn på grunn av bedrageri. Sjekk med kundeservice hos dem. Anonymkode: 82548...520
Måne1234 Skrevet 4. juni Forfatter #9 Skrevet 4. juni Haha ja jeg vet ingen kan vite hvorfor men jeg er ikke den som gir meg. Hater folk som ikke holder avtaler! Skriv en grunn da hvertfall. Ikke bare blokker. Men har jeg noen rettigheter her? Jeg har adressen hans . En muntlig avtale er like bindende . Vil få tak i han og si han noen alvorsord hvordan han ikke kan behandle folk!
Million Skrevet 4. juni #10 Skrevet 4. juni (endret) Måne1234 skrev (13 minutter siden): Haha ja jeg vet ingen kan vite hvorfor men jeg er ikke den som gir meg. Hater folk som ikke holder avtaler! Skriv en grunn da hvertfall. Ikke bare blokker. Men har jeg noen rettigheter her? Jeg har adressen hans . En muntlig avtale er like bindende . Vil få tak i han og si han noen alvorsord hvordan han ikke kan behandle folk! Min erfaring er at å ergre seg over og gå og irritere seg over upålitelige og dumme Finn-brukere, er bortkastet tid og energi. Hadde ikke giddet å bruke et minutt til på den fyren der. Se gjennom gamle meldinger og finn den eller de som tidligere spurte om å få kjøpe varen. Send en melding og spør om de fremdeles er interessert, fordi kjøper nr en har ombestemt seg. Ikke gå med på lavere pris, for noen prøver seg på det med en gang når de skjønner at du er i beit for kjøper... De svarer at "ja, jeg kan være interessert ennå, men da til pris xxx". Si nei, prisen er satt. Så drit i han du holdt av for, gå videre til nestemann. Ikke tenk mer på han, bare lær av erfaringen: Man holder aldri av noe på Finn, uten å få et brukbart depositum innbetalt på konto først, et depositum som IKKE betales tilbake om kjøper ombestemmer seg (gjør det klart for dem). Det har jeg begynt å praktisere, og det fungerer bra. Folk holder hva de lover når de allerede har betalt et ikke-refunderbart depositum. Endret 4. juni av Million glemte et ord 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå