Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med ei som ofte sutrer. Vi jobber som renholdere og vi er i ett team. Jeg og hun  jobber mye sammens. Men oppstår det en utfordring så ser hun ikke løsninger på det. Jeg kommer med råd, men hun sier at det går ikke pga det og det.  Hva kan jeg si til henne? Er veldig slitsomt å jobbe med en som bare ser begrensningene og ikke løsningene 

Anonymkode: 5508f...ebd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, så slitsomt å ha det slik på jobb! Hvis de jeg har møtt som er slik er noen målestokk, er hun ikke ute etter råd i det hele tatt. Hun vil bare ventilere. Jeg har sluttet å gi råd til folk som klager mye og bare ser problemer. Det har av og til ført til at de ikke gidder å prate like mye med meg, og det har igrunn vært helt ok. Prøver å bare være lyttende og spørrende, f eks «Det hørtes veldig vanskelig ut, hva har du tenkt å gjøre, da?». 

Anonymkode: a9286...792

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. Samboeren min blir ofte sutrete når hen møter på problemer, og hen klarer heller ikke å se løsninger. Hvis jeg prøver å gi råd eller hjelpe til, blir det bare verre - da føler hen seg enten dum eller opplever det som kritikk. Det eneste som fungerer, er at jeg lar hen håndtere problemene selv. Da får hen muligheten til å lære, mens jeg fokuserer på andre ting.

Anonymkode: 060d0...a7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sutrer og det er fordi jeg har resignert. Jeg har prøvd i årevis å forandre men siden andre ikke vil så er det ikke mer å få gjort. Så da kommer jeg til å sutre til jeg får alderspensjon. 

Anonymkode: ebf70...5e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg sutrer og det er fordi jeg har resignert. Jeg har prøvd i årevis å forandre men siden andre ikke vil så er det ikke mer å få gjort. Så da kommer jeg til å sutre til jeg får alderspensjon. 

Du kommer til å sutre etter å ha fått alderspensjon også!

Anonymkode: 74f49...1db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kommer til å sutre etter å ha fått alderspensjon også!

Anonymkode: 74f49...1db

Nope! Da kan jeg gjøre som jeg vil og det er drømmen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg jobber med ei som ofte sutrer. Vi jobber som renholdere og vi er i ett team. Jeg og hun  jobber mye sammens. Men oppstår det en utfordring så ser hun ikke løsninger på det. Jeg kommer med råd, men hun sier at det går ikke pga det og det.  Hva kan jeg si til henne? Er veldig slitsomt å jobbe med en som bare ser begrensningene og ikke løsningene 

Anonymkode: 5508f...ebd

Jeg er renholder selv og har ei som tapper meg for energi. Heldigvis vasker vi ikke på samme område men vi har pause samme. Jeg måtte si ifra den ene dagen at hun måtte slutte å klage. Jeg har ofte sittet på pauserommet ved siden av. Ja det er fryktelig tungt i lengden. Du kan ikke si det til henne eller si ifra til sjefen? 

Anonymkode: ce5a5...10e

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men da må du for guds skyld sutre for deg selv, for det er veldig slitsomt å jobbe sammen med noen som er sånn. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
sommerkroppen skrev (4 timer siden):

Men da må du for guds skyld sutre for deg selv, for det er veldig slitsomt å jobbe sammen med noen som er sånn. 

Ikke mitt problem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke mitt problem. 

Du bryr deg kun om deg selv, altså? Hvorfor må du sutre til kollegaer? Hold det inni deg, eller skriv det ned i en dagbok eller opprett en blogg.

Anonymkode: b1d03...1d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du bryr deg kun om deg selv, altså? Hvorfor må du sutre til kollegaer? Hold det inni deg, eller skriv det ned i en dagbok eller opprett en blogg.

Anonymkode: b1d03...1d1

Hvem er det som ikke sutrer da? Hører mye sutring om været f.eks. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ikke mitt problem. 

Jo det er det. Og du får fort større problemer dersom du blir klagd inn til sjefen pga dårlig oppførsel. Det ville jeg ha ansett som et problem. 

Endret av sommerkroppen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...