AnonymBruker Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni Jeg har vært redd i 2 døgn nå etter jeg avviste en jeg har vært på et par dater med, jeg ga en veldig fin avvisning hvor jeg ga komplimenter og takket for datene, og han reagerte først med å prøve å tvinge seg til et fysisk møte slik at jeg skal ombestemme meg (hans egne ord) og når jeg sa nei eskalerte det ut i sinne. Har opplevd lignende før, blant annet en som truet meg selvmord hvis jeg brøt kontakten og en som prøvde å låse bildøra da jeg sa jeg ikke ville bli med hjem etter date, men kom meg ut. Så kom jeg over artikkelen under tilfeldig nå som jeg sjekket nyhetene og kjente angsten for han jeg avviste på mandag blusset opp igjen og jeg føler meg ikke trygg. Hvorfor har så få menn forståelse for at kvinner kvier seg med avvisning når det kan være såpass farlig? Det må være deilig å være mann og kunne avvise og ghoste som man vil uten å måtte frykte for liv og helse. https://sol.no/nyheter/tiktok-stjerne-avviste-mann-drept-i-eget-hjem/83175281 Anonymkode: 47bc6...a17 13 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni Jeg er overhodet ikke redd eller engstelig. Det er en minimal sjanse for å møte en mann som tåler avvisning så dårlig at det er fare for liv og helse... Anonymkode: 4c421...c50 11 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er overhodet ikke redd eller engstelig. Det er en minimal sjanse for å møte en mann som tåler avvisning så dårlig at det er fare for liv og helse... Anonymkode: 4c421...c50 Det er godt å høre at du føler deg trygg i avvisning. Tror du eller noen andre at jeg har grunn til å føle meg redd etter mandagen? Klarer ikke slippe uroen for er redd han skal møte opp da han vet hvor jeg bor. Anonymkode: 47bc6...a17 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #4 Skrevet 4. juni En gang jeg avviste en mann så følte jeg meg litt usikker på om han kom til å gjøre noe. Han var veldig ivrig på at vi skulle møtes og at han skulle komme hjem på besøk til meg. Jeg ville ikke oppgi hvor jeg bodde eller noe sånt i detalj, fordi jeg ikke ønsker at noen jeg ikke har møtt skal vite sånt. Vi bodde litt unna hverandre, så jeg foreslo at vi kunne møtes og at jeg kunne bo på hotell. Han ble veldig sint fordi jeg ikke ville ha han på besøk, og ville møtes på offentlig sted først. Selv om jeg ikke hadde gitt han noen detaljer så var jeg redd for at han skulle finne ut adresse osv. Etter det skjulte jeg faktisk adressen min og telefonnummer fra søk. At menn ikke forstår at man ikke ønsker å få noen hjem på besøk er veldig rart. Jeg setter min egen trygghet først. Heldigvis skjedde det ikke noe, men man blir jo redd når folk viser seg å være veldig ustabile bare fordi de får en avvisning. Anonymkode: 428bb...a64 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni Ble redd noen ganger. Gjerne menn som prøvde seg fort og galt, og ganske aggressive i utgangspunktet, for å bli mer aggressive ved avslag på "flørting" som var fullstendig feil. Ved dating kun han som begynte å stalke, og han som slo fullstendig om da je Anonymkode: c477d...6e0 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #6 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En gang jeg avviste en mann så følte jeg meg litt usikker på om han kom til å gjøre noe. Han var veldig ivrig på at vi skulle møtes og at han skulle komme hjem på besøk til meg. Jeg ville ikke oppgi hvor jeg bodde eller noe sånt i detalj, fordi jeg ikke ønsker at noen jeg ikke har møtt skal vite sånt. Vi bodde litt unna hverandre, så jeg foreslo at vi kunne møtes og at jeg kunne bo på hotell. Han ble veldig sint fordi jeg ikke ville ha han på besøk, og ville møtes på offentlig sted først. Selv om jeg ikke hadde gitt han noen detaljer så var jeg redd for at han skulle finne ut adresse osv. Etter det skjulte jeg faktisk adressen min og telefonnummer fra søk. At menn ikke forstår at man ikke ønsker å få noen hjem på besøk er veldig rart. Jeg setter min egen trygghet først. Heldigvis skjedde det ikke noe, men man blir jo redd når folk viser seg å være veldig ustabile bare fordi de får en avvisning. Anonymkode: 428bb...a64 Bra du hørte på magefølelsen og stod på ditt. Det ironiske er at det er de som blir sinna fordi de ikke forstår nettopp er de man blir redde for. De mangler den refleksjonen for å si det mildt, samt impulskontroll og evne til å regulere egne følelser. Skummelt. Anonymkode: 47bc6...a17 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #7 Skrevet 4. juni Ble postet for fort. Han som slo fullstendig om da jeg høflig forklarte at jeg ikke trodde passet sammen, og rasende kalte meg forbanna fitte, som alle kvinner. Anonymkode: c477d...6e0 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #8 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ble postet for fort. Han som slo fullstendig om da jeg høflig forklarte at jeg ikke trodde passet sammen, og rasende kalte meg forbanna fitte, som alle kvinner. Anonymkode: c477d...6e0 Slike erfaringer setter spor. Og når man til og med gir en høflig forklaring.. ikke friske menn det der. Anonymkode: 47bc6...a17 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #9 Skrevet 4. juni Vært litt redd, men det er fordi de fleste som prøver seg er fylliker på vei ut av t-banen med sjekketriks som "vil du værra med mæ hjæm i natt" fulgt av "ikke vær så suuuur aaaa". Anonymkode: 04919...670 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #10 Skrevet 4. juni Jeg gikk inn på et rom med en mann på hyttefest en gang, og siden han trodde det automatisk betydde sex, ble han sint da han forstod at det gjorde det ikke. Og døra var låst så jeg fikk smått panikk et øyeblikk. Hadde ikke forventet dette i det hele tatt. Jeg er normalt flink til å "screene" folk, jeg vet som regel hvem som potensielt kan skade meg og ikke, men her hadde jeg drukket, så dømmekraften var vel svekket. Anonymkode: 98a9d...1d7 6
Nowayback Skrevet 4. juni #11 Skrevet 4. juni Det eneste positive ved å være mann i datingsammenheng; vi får være i fred om vi vil. Men det kan også være en forbannelse i form av å leve i et ensomt helvete. Men misunner ikke damer å forholde seg til ekle menn som prøver seg. Som man ikke vet hvordan reagerer på avvisning. 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #12 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg gikk inn på et rom med en mann på hyttefest en gang, og siden han trodde det automatisk betydde sex, ble han sint da han forstod at det gjorde det ikke. Og døra var låst så jeg fikk smått panikk et øyeblikk. Hadde ikke forventet dette i det hele tatt. Jeg er normalt flink til å "screene" folk, jeg vet som regel hvem som potensielt kan skade meg og ikke, men her hadde jeg drukket, så dømmekraften var vel svekket. Anonymkode: 98a9d...1d7 Den panikkfølelsen er helt grusom, glad det ikke skjedde deg noe. Anonymkode: 47bc6...a17 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #13 Skrevet 5. juni Nowayback skrev (14 timer siden): Det eneste positive ved å være mann i datingsammenheng; vi får være i fred om vi vil. Men det kan også være en forbannelse i form av å leve i et ensomt helvete. Men misunner ikke damer å forholde seg til ekle menn som prøver seg. Som man ikke vet hvordan reagerer på avvisning. Ensomhet er ikke sunt, absolutt. Men som du sier, den frykten er også tøff å leve med. Ikke bare er man redd på vei hjem når man går alene på kvelden, men redd for konsekvensene av å avvise også. Jeg har ikke fått mensen som jeg skulle denne uka fordi jeg har hatt så mye panikk etter sinneutbruddet til han jeg avslo, og i meldingen skrev jeg at han var fantastisk og at bare jeg var problemet, likevel så mye aggresjon. Skummelt hvordan enkelte menn tror de har eierskap til kvinner de knapt kjenner, mange oppdragelser som har blitt grovt sviktet. Anonymkode: 47bc6...a17 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #14 Skrevet 5. juni Foreslår at du informerer noen av dine nærmeste om dette, f.eks. en god venninne, og opplyser om navn etc. til fyren. Hvis du har noe skriftlig, screenshotter du og lagrer både på tlf. og pc'en din. Hvis han gjør noe, eller prøver seg igjen, kan du opplyse om at det finnes flere som vet hvem han er, hva han har sagt/gjort, og at politiet blir kontaktet hvis han ikke lar deg være i fred. Anonymkode: 58516...9fa 1 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni #15 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Foreslår at du informerer noen av dine nærmeste om dette, f.eks. en god venninne, og opplyser om navn etc. til fyren. Hvis du har noe skriftlig, screenshotter du og lagrer både på tlf. og pc'en din. Hvis han gjør noe, eller prøver seg igjen, kan du opplyse om at det finnes flere som vet hvem han er, hva han har sagt/gjort, og at politiet blir kontaktet hvis han ikke lar deg være i fred. Anonymkode: 58516...9fa Hva men å ikke bare informere dine nærmeste om dette, men også hams nærmeste? Anonymkode: 0ff97...219 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #16 Skrevet 5. juni Jeg kunne kanskje være litt redd når jeg var ung. Men no gir jeg balla. Var en på byen som ikke tok nei for et nei. Han ble barnslig. Kasta isbiter og slik på meg. Jeg sa ifra til vakta. Neste gang så tar du en finger i solar plexus da skal han gi seg for det gjør vondt sa han. Han hørte det og gikk. Eneste ganger jeg ble dritt lei og tenkte hva faen er dette. Det skal ikke være slik at man ikke kan si ifra på en høflig måte at man ikke er interessert da. Anonymkode: ff08f...339 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #17 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Foreslår at du informerer noen av dine nærmeste om dette, f.eks. en god venninne, og opplyser om navn etc. til fyren. Hvis du har noe skriftlig, screenshotter du og lagrer både på tlf. og pc'en din. Hvis han gjør noe, eller prøver seg igjen, kan du opplyse om at det finnes flere som vet hvem han er, hva han har sagt/gjort, og at politiet blir kontaktet hvis han ikke lar deg være i fred. Anonymkode: 58516...9fa Takk ❤️ Har informert 3 venninner og kommer til å få en av foreldrene mine til å overnatte i helgen om jeg hører mer eller om han skulle prøve å påtvinge seg å dukke opp fysisk igjen. Anonymkode: 47bc6...a17 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni #18 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva men å ikke bare informere dine nærmeste om dette, men også hams nærmeste? Anonymkode: 0ff97...219 Moren bor utenbys (faren er død) og det jeg har fått inntrykk av kameratene så er det veldig «guttastemning» Anonymkode: 47bc6...a17
AnonymBruker Skrevet 5. juni #19 Skrevet 5. juni Ikke akkurat redd, men kjenner på ubehag ja. Opplevd MANGE ganger at menn blir sinte. Anonymkode: 4d32b...074 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #20 Skrevet 6. juni Jeg er redd for menn generelt. Xen ble ekstremt sint på meg etter bruddet. Kalte meg så mye stygt som ikke stemte. Jeg som hadde vært trofast i 15 år!!! Hadde mange ganger anledning til å være utro, og selv om jeg hadde lyst så gjorde jeg det ikke. Det er fremdeles vondt og sårt for meg. Prøver å ikke bry meg, men det er ikke så lett selv om det er noen år siden nå. Det var en vond tlf å få fra sin egen datter at pappa kaller mamma for en hore.... Den mannen gjorde meg så mye vondt. Anonymkode: e35f1...60a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå