AnonymBruker Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni Nysgjerrig på om det er noen kvinner som har gjennomført assistert befruktning på egenhånd, uten en partner? At dere har gjennomført assistert befruktning med inseminasjon av en ukjent mann? Jeg er snart i min peak i 30 årene og vurdere dette ettersom jeg ikke ønsker om å være sammen med en mann. Har lyst å høre andres erfaringer angående dette og om det er mulig for meg å gjøre på egenhånd? Anonymkode: 0709c...264
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni Hei! Dette er fullt mulig å gjøre på egen hånd. Jeg er på din alder og skal i gang med denne prosessen nå i juni (og vi er ikke de eneste, det er stadig flere som velger å få barn alene). Jeg skal gjøre dette hos en privat klinikk i byen jeg bor i. Først skal jeg på det klinikken omtaler som "fertilitetssjekken", som er hormonprøver, gyn. und, samtale osv. Her viser jeg også barneomsorgsattesten jeg har søkt om hos politiet (en enkel politiattest). Basert på blodprøver, syklus osv tas det deretter en vurdering på om det blir inseminering eller ivf. Inseminering anbefales av de fleste enslige som skal bruke donorsperm, før evt ivf senere dersom man ikke oppnår graviditet etter flere iui. Donor blir valgt av klinikken, men det tas så klart hensyn til ditt eget utseende. Anonymkode: 878ac...34e
AnonymBruker Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni PS. Tenker det er svært viktig å tenke grundig gjennom valget i forkant, og at det er spesielt viktig å snakke med familie og nære man har rundt seg om de vil være villig til å stille opp for deg ved behov. Man blir mer avhengig av hjelp når man er alene, spesielt ved sykdom, akutt henting i bhg og annet. Viktig å vite at man har noen man kan kontakte, og som kan stille opp, når det oppstår "kriser". Anonymkode: 878ac...34e
wallflower Skrevet 5. juni #4 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nysgjerrig på om det er noen kvinner som har gjennomført assistert befruktning på egenhånd, uten en partner? At dere har gjennomført assistert befruktning med inseminasjon av en ukjent mann? Jeg er snart i min peak i 30 årene og vurdere dette ettersom jeg ikke ønsker om å være sammen med en mann. Har lyst å høre andres erfaringer angående dette og om det er mulig for meg å gjøre på egenhånd? Anonymkode: 0709c...264 Jeg og partner har prøvd i snart et halvt tiår. Kjør på, du har ingen tid å miste er mitt råd. Du kan uansett få fryst ned eventuelle egg slik at om du vil vente, eller finner en partner i mellomtiden, så er eggene yngre enn du er på den tiden 👌😊
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Kjenner flere som har ordnet inseminasjon selv, men ikke med ukjent mann. Det er jo helt åndssvakt å gjøre, all den tid vedkommende vil ha mulighet til å kreve rettigheter overfor et eventuelt barn. Det er også flere eksempler på at menn som tilbyr dette både har spredd sykdom og fått absurd mange barn. Anonymkode: d3ec3...9bd
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni (Om du bare mener få donorbarn uten partner, er dette svært utbredt. Facebook er fullt av interessegrupper for singelmødre). Anonymkode: d3ec3...9bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå